معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه عنوان کرد؛

نگاه استراتژیک، عامل موفقیت فولاد مبارکه در بازار کشور و منطقه

 نگاه استراتژیک، عامل موفقیت فولاد مبارکه در بازار کشور و منطقه
کدخبر : 31815

معاون سرمایه گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه گفت: اگر امروز فولاد مبارکه عملکردی ملی و بین‌المللی دارد به خاطر این است که نگاه ویژه‌ای به حوزه برنامه‌ریزی استراتژیک دارد.

به گزارش  رصد اقتصادی ، آیین رونمایی از نقشه استراتژیک شرکت آتیه فولاد نقش جهان، افق ١٤٠٣-١٤٠١ با حضور جمعی از مدیران این شرکت و مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه برگزار شد.

پیاده‌ سازی مدل‌های استراتژیک عامل کسب موفقیت سازمان‌ها

غلامرضا طاهری معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه اظهارکرد: اگر امروز فولاد مبارکه عملکردی ملی و بین‌المللی دارد به خاطر این است که نگاه ویژه‌ای به حوزه برنامه ریزی استراتژیک دارد. در گذر زمان فولاد مبارکه با تدوین استراتژی و نگاه مدیریتی نسبت به این موضوع امروز جایگاهی ویژه در بازار کشور و منطقه دارد.

وی گفت: پیاده‌سازی این مدل ها اتفاقات خوبی را در سازمان ها رقم زده و موجب موفقیت شرکت‌ها می‌شود و ایشان خاطر نشان کرد با تدوین این استراتژی کسب موفقیت‌های بیش از پیش هلدینگ آتیه فولاد را نیز شاهد خواهیم بود.

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه تصریح کرد: تدوین استراتژی‌ها با همکاری مدیران شرکت‌های این مجموعه رقم خورده که این موضوع جای تقدیر و تشکر از همه مدیران‌ عامل این شرکت ها را دارد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات هماهنگی با موضوعات خاص که با حضور معاونین فولاد مبارکه برگزار می‌شود، می‌تواند به هم‌افزایی بیشتر میان شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه کمک کند.

نقشه استراتژی سند اصلی حیات شرکت‌ها است

در ابتدای این جلسه احمد سعیدبخش مدیرعامل شرکت آتیه فولاد ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین اظهار کرد: نقشه استراتژی سند اصلی حیات شرکت ها است و از گذشته مورد توجه مدیران بوده است.

وی گفت: استراتژی ابزاری است که برای رسیدن به اهداف سازمان است و سازمان های قوی باید این موضوع را رعایت کنند چرا که دنیا، دنیای رقابت است و اگر استراتژی مشخص نباشد سازمان نمی تواند موفق باشد.

مدیرعامل شرکت آتیه فولاد افزود: همه باید برای رسیدن به اهداف سازمان همدل باشند و در کنار یکدیگر تلاش کنند تا در مقابله با بحران ها موفق شوند.

وی تصریح کرد: برای پیاده کردن این نقشه استراتژی همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این اهداف را به نتیجه برسانیم و برای سهامداران خود ارزش آفرینی ایجاد نمائیم علاوه بر این باید در عرصه تولیدی نیز فعال تر از گذشته ظاهر شویم تا در نهایت در سال های پیش رو به بهترین نتایج در شرکت آتیه فولاد برسیم.

تدوین استراتژی، اولین گام برنامه‌ریزی برای هر هلدینگ

نبی اله فرهمند مدیر امور شرکت‌های فولاد مبارکه اظهار کرد: شرکت آتیه فولاد رسم زیبایی از سال‌های قبل دارد که رونمایی از سند استراتژیک خود را یکی از برنامه‌های شاخص خود قرار داده است و این اتفاق بسیار مبارکی است.

وی گفت: هدف تعیین استراتژی به ویژه برای هلدینگ‌ها پدیده‌ای مهم و متفاوت نسبت به سطوح دیگر در شرکت‌ها است و با تصمیمات درست می‌توانیم شاهد سودآوری برای این هلدینگ باشیم.

مدیر امور شرکت‌های فولاد مبارکه افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری باید بصورت مستمر و در فواصل زمانی کوتاه پایش شده و مورد توجه قرار بگیرد تا با رعایت نکات مهم در این زمینه آماده ورود به آن عرصه شده و بتواند در آن زمینه با شرکت‌های بزرگ رقابت کند.

وی خاطر نشان کرد: تدوین استراتژی اولین گام برنامه‌ریزی برای هر شرکت و هلدینگ است که در این استراتژی همسویی با شرکت‌های بالاتر نیز باید در نظر گرفته شود و این اتفاق در استراتژی تدوین شده نیز وجود دارد. البته باید به این موضوع توجه شود که همسویی سیاست‌ها با یکی بودن سیاست‌ها متفاوت است.

وی تأکید کرد: برنامه‌های رشد شرکت‌ها بایستی با تأمین منابع مالی همراه باشند و نیاز به تعیین بودجه دارند و پس از طی شدن مراحل باید این موضوع نیز مشخص شود و در نهایت تا رسیدن نتیجه پروژه ها به صورت ماهانه رصد شده و گزارشات ماهانه آن ها بررسی می شود.

آتیه فولاد در مسیر تعالی

مسعود پناهنده مدیر ارزیابی و تعالی سازمانی شرکت‌های هلدینگ آتیه فولاد گفت: رویکرد شرکت آتیه فولاد قرار گرفتن در مسیر تعالی با تمرکز بر مدیریت استراتژیک است.

وی گفت: پس از انجام تحلیل‌های استراتژیک و شناسایی نیاز ها و انتظارات ذی نفعان ، فرصت‌ها و تهدیدهای کلیدی و قوت‌ها و ضعف‌های کلیدی با استفاده از ماتریس Bsc-Swot نقشه استراتژی شرکت فرموله و ترسیم شده است .

وی در ادامه به تشریح مضامین استراتژیک هلدینگ آتیه فولاد پرداخته و در ادامه حاضرین به تبادل نظر در مورد مسائل مطرح شده پرداختند.

در پایان این مراسم از نقشه استراتژیک شرکت آتیه فولاد نقش جهان، افق ١٤٠٣-١٤٠١ رونمایی و پس از آن کارگاه تجزیه و تحلیل نقشه استراتژی شرکت‌های فرعی برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه