نسبت به ماه مشابه سال گذشته صورت گرفت؛

افزایش ۱۲ درصدی تولید ماهیانه تختال فولاد مبارکه

افزایش ۱۲ درصدی تولید ماهیانه تختال فولاد مبارکه
کدخبر : 32035

غیورمردان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه با تولید ۷۸۲ هزار و ۶۶۰ تن تختال در اردیبهشت‌ماه سال جاری، موفق شدند از رکورد قبلی تولید ماهیانه به میزان ۷۵۱ هزار و ۲۵۳ تن تختال در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ عبور کنند و با افزایش تولید بیش از ۱۲ درصدی، خودباوری را به منصه ظهور برسانند.

به گزارش  رصد اقتصادی ، غیورمردان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه با تولید ۷۸۲ هزار و ۶۶۰ تن تختال در اردیبهشت‌ماه سال جاری، موفق شدند از رکورد قبلی تولید ماهیانه به میزان ۷۵۱ هزار و ۲۵۳ تن تختال در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ عبور کنند و با افزایش تولید بیش از ۱۲ درصدی، خودباوری را به منصه ظهور برسانند.

عباس محمدی مدیر کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه ضمن ابراز خرسندی از تحقق این رکورد ارزشمند گفت: پولادمردان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی در کنار انجام اقدامات منسجم و کم‌نظیر توانستند در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ برای دومین بار پیاپی، رکورد ماهیانه تولید را در سال جاری به ثبت برسانند.

وی افزود: تولید ماهیانه تختال نسبت به ماه مشابه سال قبل، حدود ۱۲.۵ درصد رشد داشته و نسبت به رکورد تولید ماهیانه قبلی در فروردین سال جاری بیش از ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که نسبت به ظرفیت طراحی ماهیانه ۶۰۰ هزار تن تولید ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، شاهد رشد بیش از ۳۰ درصدی هستیم.

تولید با استقرار نظم، انضباط و برنامه‌ریزی منسجم

مدیر کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این میزان از تولید با استقرار نظم، انضباط و برنامه‌ریزی منسجم در کل ناحیه، تعامل سازنده کلیه واحدها با یکدیگر، ایجاد فضایی صمیمانه میان کارکنان، درک درست از مسائل کلان و راهبردی سازمان، خلاقیت و نوآوری در کلیه رده‌های سازمانی ناحیه فولادسازی حاصل شده است.

وی با اشاره به ثبت رکورد روزانه ۱۴۰ ذوب در ۱۸ اسفندماه سال ۱۳۹۹ و رکوردهای تولید روزانه قبلی ناحیه فولادسازی اذعان داشت: این در حالی است که در ۲۲ روز از ماه جاری، تولید روزانه بیشتر از ۱۴۰ ذوب بوده است.

محمدی تأکید کرد: در اردیبهشت‌ماه تمامی کوره‌های قوس الکتریکی، بیش از ۵۰۰ ذوب تولید کردند و کوره‌های شماره ۷ و ۸ با تولید ۵۶۲ و ۵۶۳ ذوب، رکورددار تولید ماهیانه بودند. زمان تولید هر ذوب (تخلیه تا تخلیه) حدود ۸۱ دقیقه بوده که این مدت‌زمان نسبت به رکورد ماه گذشته بیش از ۲ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: جهت دست‌یابی به این میزان تولید در واحد کوره‌های قوس الکتریکی، بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ ذوب (هر ذوب حدود ۱۸۷ تن) تولید شده و آماده‌به‌کاری کوره‌های قوس الکتریکی نسبت به رکورد قبلی بیش از ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

مدیر کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: تعداد متوسط ذوب بر کوره بر روز، بیش از ۱۷.۳ بوده که در مقایسه با فروردین سال جاری بیش از ۴ درصد رشد داشته است. در اردیبهشت‌ماه سال جاری جهت دست‌یابی به میزان رکورد تولید فوق، حدود ۹۳۵ هزار تن آهن اسفنجی استفاده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه