محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران؛

برنامه ۵۰ ساله برای سیاست گذاری در بخش معدن

برنامه ۵۰ ساله برای سیاست گذاری در بخش معدن
کدخبر : 32113

برنامه ۵۰ ساله برای سیاست گذاری در بخش معدندومین همایش و نمایشگاه صنعت معدنکاری ایران IMIEX2022 در محل هتل المپیک واقع در غرب تهران با حضور فرماندار شهرستان قدس، وحید گلی‌کانی افتتاح گردید،این رویداد که بر نقش ماشین‌آلات خردایش و فرآوری در زنجیره معدنکاری برگزار می‌شود،حاصل همکاری خانه معدن ایران با انجمن تولیدکنندگان شن و ماسه و انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات خردایش و فرآوری مواد معدنی می باشد

به گزارش رصد اقتصادی ، دومین همایش و نمایشگاه صنعت معدنکاری ایران IMIEX2022 در محل هتل المپیک واقع در غرب تهران با حضور فرماندار شهرستان قدس، وحید گلی‌کانی افتتاح گردید،این رویداد که  بر نقش ماشین‌آلات خردایش و فرآوری در زنجیره معدنکاری برگزار می‌شود،حاصل همکاری خانه معدن ایران با انجمن تولیدکنندگان شن و ماسه و انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات خردایش و فرآوری مواد معدنی می باشد.

محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: ایجاد هر شغل در بخش معدن می تواند به اشتغال‌زایی برای ۱۷ نفر دیگر در سایر بخش‌ها بیانجامد که با قرار گرفتن در کنار بخش صنعت میسر می‌شود. وی افزود: امروز نقش ماشین سازان در بخش معدن و توسعه آن تعیین کننده است.

وی بیان داشت: ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت، یک درصد وسعت و در مقابل هفت درصد ذخایر معدنی جهان، یک کشور معدنی محسوب می‌شود و بر این اساس برای توسعه زیرساخت‌های آن باید سرمایه گذاری داشته باشیم.

 

بهرامن تاکید کرد: باید سیاست‌گذاری‌ها در کشور و در بخش معدن بر اساس ثروت های خدادادی بوده و حتی بتوانیم برنامه‌های ۵۰ ساله تعریف کنیم.

وی با اشاره به صنعت شن و ماسه که اساس توسعه ساخت و سازها و در نتیجه توسعه کشورها را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ معدن شن و ماسه در کشور وجود دارد که می تواند در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور تاثیرگذار باشد.

رییس خانه معدن ایران ادامه‌داد: استان تهران در موضوع معادن شن و ماسه به دلیل ساختار زمین شناسی خود بسیار غنی است و باید بتوانیم از این منابع در راستای توسعه کشور بهره ببریم، نه اینکه به بهانه آلاینده بودن هر روز شاهد تعطیلی این معادن باشیم.

وی گفت: امروز اگر بخواهیم نیاز استان تهران به شن و ماسه را از سایر استان‌ها تامین کنیم، ترافیک و آلودگی چند ده برابری به دنبال خواهد داشت.

بهرامن خاطرنشان کرد: این صنعت که تا سال‌های گذشته در برخی تجهیزات و ملزومات خود به خارج از کشور وابسته بود، امروز در شرایطی قرار گرفته که توان تصاحب بازار کشورهای همسایه و اوراسیا را دارا است.

دومین همایش و نمایشگاه صنعت معدن‌کاری ایران با محوریت نقش ماشین آلات خردایش و فرآوری در زنجیره معدنکاری، از امروز تا یازدهم خرداد ماه در محل هتل المپیک تهران برقرار است.

اقتصادی برتر

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه