اپال پارسیان سنگان

جلوگیری از خروج ۲۰ میلیون یورو ارز کشور با بومی سازی ساخت گندله در سنگان

جلوگیری از خروج ۲۰ میلیون یورو ارز کشور با بومی سازی ساخت گندله در سنگان
کدخبر : 32233

مدیر مجتمع گندله سنگان گفت: با بومی سازی ساخت گندله ضمن ایجاد ۶ هزار نفر اشتغال از خروج ۲۰ میلیون یورو ارز از کشور در یک سال گذشته نیز جلوگیری شد.

به گزارش  رصد اقتصادی، مرکز خراسان رضوی،اردشیر عسکری افزود: با بومی سازی طراحی خطوط تولید گندله شرکت اپال پارسیان سنگان توسط متخصصان توانمند داخلی توان سالانه تولید گندله این شرکت از پنج میلیون تن به بیش از ۶ میلیون تن افزایش یافت و به رکوردی جدید در تولید این محصولات که نقش مهمی در تولید صنعت فولاد کشور دارد دست یافتیم.

وی ادامه داد:طراحی خطوط گندله سازی از سال های قبل در اختیار شرکتهای خارجی بود ولی با افزایش تحریم ها و خروج شرکت های خارجی فرصتی فراهم آمد تا با استفاده از فناوری های دانش بنیان، بومی سازی طراحی این خطوط با بهره گیری از توان شرکتها و متخصصان توانمند داخلی در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر مجتمع تولید گندله سنگان گفت: با پیاده سازی دقیق جدیدترین سیستمهای بهره برداری و نگهداری بهترین رکوردهای تولیدی را نسبت به استانداردهای بین المللی به دست آوردیم.

عسکری افزود:همچنین با توان متخصصان توانمند داخلی در زمینه ساخت بخشی از مهمترین تجهیزات وارداتی همچون کوره گندله سازی، دیسک های گندله سازی، نوار نقاله های خاص ناحیه کوره مانند نوار نقاله توزیع کننده رفت و برگشتی و نوار نقاله عریض تغذیه کوره به خودکفایی دست یافتیم.

گندله از کنسانتره سنگ آهن به صورت گلوله کردن و پختن تولید می شود و به عنوان ماده اولیه در کوره احیای مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد.

مجتمع سنگ آهن سنگان خواف با یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن در جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن در ایران است

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه