سازمان مدیریت صنعتی

انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری میان سازمان مدیریت صنعتی و مجتمع پتروشیمی بدرشرق منطقه آزاد چابهار

انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری میان سازمان مدیریت صنعتی و مجتمع پتروشیمی بدرشرق منطقه آزاد چابهار
کدخبر : 32239

در دیدار مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بدرشرق منطقه آزاد چابهار، طرفین یک تفاهم نامه جامع همکاری منعقد کردند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، موضوع این تفاهم نامه که به امضای ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و بهمن ابوطالبی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بدرشرق منطقه آزاد چابهار رسید، همکاری در زمینه های آموزشی، دانشی، پژوهشی و مشاوره صنعتی است.

از جمله خدمات و زمین های همکاری طرفین می توان به برگزاری دوره های MBA  و DBA صنعت پتروشیمی و نیز دوره های پرورش مدیران ارشد پتروشیمی به منظور جانشین پروری در سطح هیات مدیره اشاره نمود.

در این تفاهم نامه همچنین به تشکیل کارگاه های آموزشی و برگزاری کنفرانس ها و همایش های صنعتی در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و همکاری و استفاده از ظرفیت های علمی، کارشناسی و اجرایی طرفین در اجرای جایزه ملی مدیریت انرژی تاکید شده است.

در این جلسه ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن بیان تاریخچه ای از فعالیت های این سازمان اظهار داشت: مجموعه سازمان مدیریت صنعتی قدمتی 60 ساله دارد. این سازمان با هدف توسعه ظرفیت های مدیریت در کشور و تربیت مدیر برای بخش صنعت پایه گذاری شده است تا مدیرانی که در سازمان دانش مدیریت می آموزند در شرکت ها و سازمان های صنعتی فعالیت خود را آغاز کنند و با همین نگاه توسعه ای چند سال بعد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاسیس شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: سازمان مدیریت صنعتی بمنظورعارضه یابی و آسیب شناسی روند ها و فعالیت های مدیریتی، از دیر باز کلینیک های صنعت را طراحی کرده است. که ماموریت آنها "عارضه یابی"، "توانمند سازی" و رفع عارضه از بنگاه ها است و هم اکنون این فعالیت ها برای شهرک های صنعتی در کل کشور در حال انجام است.

کیانی بختیاری با اشاره به برگزاری دوره های بین المللی این سازمان گفت: در حوزه آموزش با دانشگاه های معتبر فرانسه، کانادا و آلمان همکاری داریم و دوره مدیریت صنایع معدنی؛ و مدیریت نفت و گاز و پتروشیمی را برای شرکت‌های متقاضی برگزار می‌کنیم. همچنین بسیاری از دوره های جدید از جمله مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان، مدیریت فناوری و نوآوری؛ مدیریت هوا- فضا؛ مدیریت کسب و کارهای کوچک و متوسط با آلمان ها، مدیریت تحول دیجیتال؛ مدیریت مسئولیت اجتماعی بنگاهها و سازمان ها(CSR) ؛ و مدیریت دانش مشتری(CKM)  را راه اندازی کرده‌ایم.

وی افزود: حوزه مشاوره سازمان دارای ۳۰ مشاور حرفه ای و شبکه ای گسترده از مشاوران است که پروژه های مشاوره را بصورت درون سازمانی و برون سپاری انجام می دهند و تا کنون بیش از ۵ هزار پروژه مشاوره برای بخش دولتی و خصوصی انجام داده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص فعالیت های خانه مدیران این سازمان اظهار داشت: خانه مدیران محلی برای یادگیری مداوم و تسهیم دانش و تجربیات مدیران کشور با بیش از ۶۰۰۰ عضو است و فرصت‌های لازم جهت گردهمایی،‌ تبادل نظر و تجربه را برای آنان فراهم می نماید. خانه مدیران با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برگزاری نشست‌های مختلف با صاحب نظران و مسئولین اجرایی یکی از ظرفیت های ارزشمند سازمان مدیریت صنعتی است.

کیانی بختیاری افزود: از دیگر ظرفیت های سازمان مدیریت صنعتی، شبکه نمایندگی های آن است که با تقویت و توسعه دامنه فعالیت ها شکل گرفته و در حال حاضردارای ۲۶ نمایندگی در سطح کشور است و سازمان می تواند از طریق نمایندگی خود در چابهار موضوعات مورد نیاز پتروشیمی بدر شرق را مرتفع سازد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی دوره های مدیران تراز جهانی را بصورت اختصاصی برای بنگاه‌ها برگزار می کند که می توان برای مدیران جهان تراز نفت، گاز و پتروشیمی هم آن را بازطراحی و اجرا کرد.

 در این جلسه بهمن ابوطالبی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بدرشرق منطقه آزاد چابهار، نیز به معرفی منطقه مکران پرداخت.

وی بیان این نکته که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ریاست محترم جمهور، بر توسعه سواحل مکران، تاکید ویژه دارند، به معرفی منطقه آزاد چابهار و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و مزایای سرمایه گذاری در این منطقه پرداخت.

ابوطالبی افزود: مجتمع پتروشیمی بدرشرق منطقه آزاد چابهار، یکی از بزرگترین طرح های پیشرو تولیدی پتروشیمی در منطقه است. سایت پروژه واقع در قطعه ی ۴۴ شهرک پتروشیمی مکران، از پیکره هشتم منطقه آزاد تجاری چابهار، کل زمین اختصاص داده شده به پروژه حدود ۱۰۳ هکتار به منظور اجرای پروژه ها در دو فاز اجرایی است، یکی تولید متانول از گاز طبیعی، و دیگری تولید الفین ها (اتیلن و پروپیلن) از متانول در واحدهای MTO و زنجیره ای پائین دستی ارزشمند.

وی چشم انداز مجتمع پتروشیمی بدرشرق را تعهد و الزام به حفظ کرامت و ارزش های انسانی و هم چنین تاکید بر استانداردهای جهانی، حفظ مقررات زیست محیطی با بهره گیری از فرصت های پیش رو از جمله بهره گیری از تجارب طرح های مشابه، مقصد خود را برای رسیدن به تولید زودهنگام با محصول با کیفیت مورد انتظار بازار جهانی معرفی کرد.

ابوطالبی با اشراف بر برند و پیشینه سازمان مدیریت صنعتی و ظرفیت بالای آموزشی، دانشی و ذخیره دانایی این سازمان، بر بهره برداری از این ظرفیت ها در راستای تحقق چشم انداز مجتمع پتروشیمی بدر شرق و توسعه و بالندگی سرمایه انسانی بومی تاکید کرد؛ و امضای تفاهم نامه مذکور را نیز در همین راستا دانست.

در این جلسه بهنام فیض آبادی(مدیر دوره های آموزش عالی) و رضا کریمی (مدیر دوره های تخصصی و کاربردی) سازمان مدیریت صنعتی، و مهدی ناوی (مدیر امورمالی و پشتیبانی) و یونس نظری (مدیر منابع انسانی) مجتمع پتروشیمی بدر شرق منطقه آزاد چابهار، به عنوان کارگروه مشترک در جهت عملیاتی نمودن تفاهم نامه، معرفی شدند.

در پایان این جلسه تفاهم نامه جامع همکاری امضا و مبادله شد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه