دیزل

دیزل ژنراتور ولوو پنتا و کامینز

دیزل ژنراتور ولوو پنتا و کامینز
کدخبر : 32765

همیشه احتمال قطع شدن برق در همه جای دنیا وجود دارد، اگر این اتفاق در بخش‌های مهمی مانند بیمارستان رخ دهد جان بیماران به خطر می‌افتد. استفاده از دیزل ژنراتور در چنین مواقعی بسیار حائز اهمیت است. در ادامه شما را با دیزل ژنراتور ولوو پنتا و دیزل ژنراتور کامینز آشنا می‌کنیم.

 دیزل ژنراتور چیست؟

دستگاه دیزل ژنراتور برای تولید برق مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این دستگاه یک موتور دیزلی وجود دارد که جهت تولید برق به سوخت دیزلی نیاز دارد. قدرت تولید برق در این موتور بسیار زیاد بوده و معمولا برای ساختمان‌های بزرگی مانند بیمارستان‌ها، سازمان‌ها و... مناسب است. یک دیزل ژنراتور از قطعات زیادی تشکیل می‌شود که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • منبع تغذیه
  • سیستم خنک‌کننده
  • سیستم سوخت‌رسانی
  • موتور دیزلی
  • فیلتر سوخت
  • باطری

دیزل ژنراتور توسط شرکت‌های مختلفی مانند کامینز، ولوو و... تولید می‌شود. به دلیل اینکه دیزل ژنراتور تولید شده توسط ولوو و کامینز از سایر رقبا بهتر است در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت می‌کنیم. البته به یاد داشته باشید که دیزل ژنراتور تولید شده توسط همه شرکت‌ها باید نهایتا چند ماه یکبار سرویس شوند، در غیر این صورت کارایی آنها پایین می‌آید.

ویژگی‌های دیزل ژنراتور ولوو پنتا

دیزل ژنراتور ولوو پنتا توسط یک کارخانه سوئدی تولید و به بازار عرضه می‌شود. این شرکت از سال 1907 کار خود را آغاز کرده و امروزه به یکی از غول‌ها در زمینه تولید دیزل ژنراتور تبدیل شده است.  وظیفه دیزل ژنراتور ولوو این است که دور موتور و پاشش سوخت را تنظیم کند، شکل‌گیری ولتاژ سوزن‌های انژکتور را تغییر دهد، به حفاظت از موتور دیزل پرداخته و آن را مدیریت کند.

معمولا از دستگاه دیزل ژنراتور ولوو در بیمارستان، معدن و صنایع نفت و گاز استفاده می‌شود. این دستگاه به‌راحتی می‌تواند بیش از 70 درصد از نیروی برق موردنیاز داخل معدن را تامین کند. همچنین عملکرد خوب آن باعث شده که به اولین گزینه برای راه‌اندازی برق در زمان قطع آن، تبدیل شود.

ویژگی‌های دیزل ژنراتور کامینز

دیزل ژنراتور کامینز که در کشور آمریکا تولید می‌شود، از سابقه خوب و طولانی در زمینه کاری خود برخوردار است. این برند در کشورهای زیادی نمایندگی دارد و در بیشتر صنایع مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دیزل ژنراتور باقدرت بالا، ظرفیت و توان خروجی مختلف (تا 5 هزار) می‌تواند برای استفاده در هر محیطی مناسب باشد. قیمت این دیزل ژنراتور به فاکتورهای زیادی مانند ظرفیت خروجی دستگاه، توان، کشور سازنده، کیفیت و محل کوپل آن بستگی دارد.

اگر قصد خرید دیزل ژنراتور کامینز را دارید، باید بین دو مدل بدون کانوپی و کانوپی دار یکی را انتخاب کنید. این دو مدل تفاوت زیادی باهم دارند و به‌طورکلی دیزل ژنراتور کانوپی دار کیفیت بهتری استدارد همچنین این مدل با نام دیزل ژنراتور بی‌صدا شناخته می‌شود.

موتور دیزل ژنراتور کامینز و ولوو پنتا

موتورهای دیزل ژنراتور کامینز در کشورهای مختلفی تولید می‌شوند که همگی تحت‌نظر کارخانه اصلی واقع در آمریکا قرار دارند. موتورهای این دستگاه که در حال حاضر در ایران وجود دارند، بیشتر ساخت کشورهای چین و هند هستند که از لحاظ کیفیت هیچ اختلافی با سایر موتورهای موجود در این برند ندارند. توان موتورهای تولیدی این دیزل ژنراتور بین 10 تا 3000 کیلوولت آمپر است.

موتورهای دیزل ولوو پنتا که در ایران وجود دارند، فقط توسط کشور سوئد تولید شده‌اند و توان آنها بین 100 تا 770 کیلوولت آمپر است. همان‌طور که مشخص است توان این دیزل ژنراتور از کامینز کمتر است.

تفاوت دیزل ژنراتور ولوو پنتا و کامینز

همان گونه که پیش‌تر گفتیم به‌طورکلی وظیفه انواع دیزل ژنراتور یکسان است اما برندهای مختلف هنگام تولید آنها برخی تغییرات کوچکی در دیزل‌ژنراتورها ایجاد کرده‌اند. ازآنجایی‌که بعضی از تفاوت‌های موجود بین دیزل‌ژنراتورهای مختلف به شما کمک می‌کند که انتخاب بهتری داشته باشید، باید این اختلاف‌ها را بشناسید. در ادامه شما را با مهم‌ترین تفاوت‌های دیزل ژنراتور کامینز با ولوو آشنا می‌کنیم.

  • شما می‌توانید دیزل‌ژنراتورها را با قدرت اسب بخارهای متفاوت پیدا کنید. هر برند مدل‌های مختلف تولید می‌کند که هرکدام از آنها در قدرت باهم تفاوت دارند. شما با توجه به نیاز کارخانه خود می‌توانید یک دیزل ژنراتور قدرتمند یا متوسط خریداری کنید.
  • از دیگر تفاوت‌هایی که در برندهای مختلف و حتی مدل‌های تولیدی توسط یک برند وجود دارد، قدرت اضطراری دستگاه است.
  • تفاوت بعدی که بین دیزل ژنراتور ولوو با کامینز وجود دارد، ظرفیت مخزن روغن و حجم سیلندر آنها است.
  • از دیگر تفاوت‌های دیزل‌ژنراتورها، مقدار سوخت مصرفی آنها است
  • یکی از عوامل مهمی که سلامت و عمر مفید دستگاه را تعیین می‌کند، ظرفیت خنک‌کننده موتور آن است. ظرفیت خنک‌کننده دیزل ژنراتور در برندهای مختلف یکسان نیست.
  • در نهایت آخرین تفاوت بین دیزل‌ژنراتورهای تولید شده توسط برندهای مختلف، حجم مخزن سوخت آنها است.

در حین خرید دیزل ژنراتور به چه نکاتی توجه کنیم؟

برخی نکات مهم در هر دستگاه وجود دارد که حین خرید باید حتما به آنها توجه کنیم؛ در صورت عدم توجه به ویژگی‌های یک دستگاه، ممکن است باعث ناکارآمد شدن آن برای شما شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات برای خرید دیزل ژنراتور را ذکر می‌کنیم.

  • حین خرید انواع دیزل ژنراتور ابتدا توجه داشته باشید که یک برند معتبر مانند کامینز و ولوو پنتا را انتخاب کنید زیرا از خدمات پس از فروش خوبی برخوردارند و شما به‌راحتی می‌توانید تعمیرکار و قطعات خراب آن را در بازار پیدا کنید.
  • هنگام خرید دیزل ژنراتور از نحوه نیاز به سرویس آن اطلاع پیدا کنید. برخی دستگاه‌ها نیاز دارند پس از 3 ماه سرویس شوند و برخی دیگر باید هرماه توسط متخصص بررسی شوند.
  • برای انتخاب بهترین دیزل ژنراتور که با کارخانه شما تناسب داشته باشد، با فروشنده مشورت کنید. خرید دیزل‌ژنراتوری که قدرت اسب بخار کافی را نداشته باشد، باعث می‌شود بیش از حد به آن فشار وارد شود و برای راه‌اندازی دستگاه‌های دیگر قدرت کافی را نداشته باشد.

جمع‌بندی

همیشه ساختمان شما با احتمال قطعی برق مواجه است به همین دلیل شما باید از وسیله کاربردی مانند دیزل ژنراتور استفاده کنید. این دستگاه هنگام قطع شدن برق فعال شده و قادر است برق همه ساختمان را تامین کند. دو مدل معروف که امکان خرید آنها از شرکت آذر موتور وجود دارد، دیزل ژنراتور ولوو پنتا و دیزل ژنراتور کامینز است که با هر دو آنها آشنا شدید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد . 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه