رپرتاژ اگهی

رادوکو مجموعه بی نظیری از تجهیزات صنعتی برای شما

رادوکو مجموعه بی نظیری از تجهیزات صنعتی برای شما
کدخبر : 33906

تولید تجهیزات صنعتی با پیشرفت تکنولوژی در حوزه های مختلف بسیار متنوع ظاهر شده اند.

برند های معتبر دنیا هر روز به دنبال تولید قطعات و دستگاه بیشماری در حوزه تجهیزات صنعتی هستند. مجموعه رادوکو توانسته با بهره مندی از حضور کارشناسان و مشاوران متعهد فضایی قابل اطمینان را برای خرید تجهیزات صنعتی برای شما فراهم کند. این مجموعه توانسته برای راحتی حال شما بهترین برند های دنیا را در مجموعه خود جمع اوری کند تا شما با اطمینان کامل بتوانید تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنید.

 

روتس بلوئر

روتس بلوئر یک وسیله هوادهی به صورت جابجایی مثبت است. از این دستگاه برای مکندگی و دمندگی در صنعت استفاده می شود. با استفاده از این گونه پمپ ها فعالیت های سخت و طاقت فرسا در صنعت به سرعت انجام می شود. روتس بلوئر می تواند جریان هوای سالم را بدون روغن و ذرات دیگر تولید کند. برخی از مراکز و کارخانجات صنعتی به این جریان هوا نیاز دارند و این پمپ نقش مهمی در انجام امور صنعتی دارد.

8936cd37-9154-4f67-9f1d-f346e6e16d64

روتس بلوئر

1- اجزای پمپ روتوس بلوئر: جنس بدنه این پمپ از چدن است. در داخل بدنه چندین پره وجود دارد. این پره ها به یاتاقان های ضد اصطکاک وصل هستند. این یاتاقان ها پره ها را ثابت نگه می دارند. یاتاقان به صفحه هایی به نام هد پلیت وصل می شود و این صفحات در ورودی و خروجی روتس بلوئر قرار می گیرد. مکان این صفحات بسته به نیاز می تواند تغییر کند. دیواره های بدنه روتس بلوئر، اتاقک هوای  این پمپ را تشکیل می دهد. این دیواره ها از رزین آهنی بسیار با کیفیتی تهیه شده است.

2- کاربرد پمپ بلوئر روتس: این پمپ برای استفاده در مراکز صنعتی بسیار مناسب است. صنایعی چون صنعت خودروسازی، بسته بندی، تصفیه فاضلاب، سیستم های انتقال دهنده مواد صنعتی و... از این پمپ استفاده می کنند. از روتس بلوئر در تصفیه خانه های فاضلاب خانگی استفاده می شود زیرا در این مراکز کارایی این نوع پمپ بسیار بالا است. از دیگر مراکزی که استفاده از این پمپ برای آن بسیار به صرفه خواهد بود، استخر های تصفیه آب است. استفاده از این پمپ مراحل تصفیه را بسیار راحت می کند.

3- مزایای روتس بلوئر: این پمپ می تواند هوای فشرده را بدون ترکیباتی مانند ذرات و روغن تزریق می کند. این محصول دوام بسیار بالایی دارد. در شرایط سخت کاری راندمان فوق العاده ایی دارد. تعمیر و نگه داری روتس بلوئر بسیار ساده و کم هزینه است. انتخاب روتس بلوئر برای مراکز صنعتی بسیار به صرفه است.

ساید چنل

ساید چنل یک وسیله تولید هوا با توانایی تزریق هوا با فشار بالا و جریان بسیار کم است. این دستگاه را می توان بسته به نیاز به صورت دمنده و مکنده استفاده کرد. ولتاژ موتور ساید چنل در محدوده 50 تا 60 هرتز است و موتور ساید چنل از دو قسمت بسیار مهم تشکیل شده است. این دو قسمت شامل الکتروموتور و پروانه است. جنس این پروانه از آلومینیوم است. ساید چنل با توجه به نوع کاربرد در اندازه های بسیار متنوع موجود است.یک ساید چنل با کیفیت به بلبرینگ هایی با درجه کیفی عالی و  همچنین طول عمر بسیار  بالا مجهز است.

83406831-2123-4a54-95bc-92097e5fb640

ساید چنل

1-  کاربرد ساید چنل: ساید چنل کاربرد های بسیار زیادی دارد و از آن در صنایع مختلف استفاده می شود و جز پر تقاضاترین پمپ های بازار است. ساید چنل در صنایعی مانند پرورش ماهی، هوادهی مایعات، هوادهی خشک، مکش نقطه ای، تولید کاغذ، تولید سیمان و صنایع دیگر استفاده می شود. تعداد زیادی از این صنایع ساید چنل را به عنوان پمپ وکیوم استفاده می کنند.

3- مزایای ساید چنل: ساید چنل به دلیل کیفیت قطعات عمر مفید بسیار بالایی دارد و استهلاک این دستگاه بسیار پایین است. مصرف انرژی ساید چنل بسیار پایین است و در عین مصرف کم بازدهی بسیار بالایی دارد. هزینه تعمیر و نگه داری این ساید چنل بسیار پایین است. تعمیر و نگه داری و راه اندازی ساید چنل بسیار آسان است و هزینه بسیار کمی دارد. قیمت این وسیله نسبت به کارایی که دارد بسیار مناسب است. ساید چنل کوچک است و فضای کمی را اشغال می کند. بدنه این پمپ بسیار مقاوم است و آلودگی صوتی آن بسیار کم است.

 پمپ آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس در دو نوع خانگی و صنعتی موجود است. پمپ پنتاکس خانگی شامل دو نوع پمپ پنتاکس بشقابی 100سانتی متر و پمپ پنتاکس جتی 100 سانتی متر است. هر یک از این پمپ ها ویژگی های مختلفی دارد که بنا بر حسب استفاده باید یک مدل از ان را انتخاب کرد. پمپ های صنعتی پنتاکس در مدل های CHT و CST و CM در بازار موجود هستند. این مدل پمپ های پنتاکس صنعتی سه فاز هستند و کارایی های بسیار فراوانی دارند. به این پمپ ها پمپ های استخری، کشاورزی و سونا هم گفته می شود. پمپ های پنتاکس دو پروانه قیمت بسیار مناسب تری به نسبت مدل های صنعتی دارند.

f7dc8f55-d470-4760-94b1-59b82dbd1544

پمپ آب پنتاکس

 پمپ های کفکش پنتاکس در چندین مدل متفاوت تولید می شوند و کارکرد بسیار عالی دارند. یکی از پمپ های کفکش با نام DTRT دارای توانایی خرد کردن است که می تواند بسیار کارامد باشد. از دیگر انواع پمپ پنتاکس پمپ های شناور را می توان نام برد. این پمپ ها دارای بدنه استیل و قیمت بسیار مناسبی هستند. پمپ های شناور برای استخراج آب از چاه بسیار مناسب هستند. از دیگر انواع پمپ پنتاکس می توان به بوستر پمپ آب خانگی اشاره کرد. این بوستر پمپ ها در مجتمع های خانگی بیش از 20 واحد به کار می روند و با استفاده از این پمپ ها کمبود فشار آب مجتمع ها بر طرف می شود. مصرف برق این پمپ ها بسیار مناسب است. در پمپ های بوستر سنسورهای قرار دارد که با افزایش سرعت دوران پمپ مصرف انرژی برق بسیار کاهش می یابد. پمپ های پنتاکس دو پروانه جز پمپ هایی هستند که با توجه به قیمت مناسبی که دارند کارایی بسیار عالی دارند.

 پمپ های آب خانگی پنتاکس شامل دو دسته هستند. یک دسته باعث افزایش فشار آب می شود و الکتروموتور های این دسته از پمپ ها دارای دور 3000 هستند. دسته دیگر پمپ پنتاکس خانگی وظیفه گردش آب را بر عهده دارد و الکتروموتور های این پمپ ها دارای دور 1500 است. صدا و فشار پمپ با افزایش دور موتور الکتروپمپ افزایش می یابد. این دو دسته از پمپ ها برای بهبود و افزایش فشار آب ساختمان ها استفاده می شود.

 پمپ طبقاتی

پمپ ‌طبقاتی یک مدل از پمپ های سانتریفیوژ است که با مکانیسم گریز از مرکز کار می کند. در این نوع از پمپ ها سیال به جای این که از یک پروانه عبور کند از چند پروانه عبور می کند. در انتخاب این پمپ ها سرعت و همچنین نوع پروانه و پره بسیار مهم است. پمپ های طبقاتی کم صدا هستند و به طور معمول فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. برای دسته بندی پمپ های طبقاتی دو معیار وجود دارد. یکی طبقه بندی این پمپ ها بر اساس تعداد فاز و دیگری وضعیت جهتی است.

35b4e07d-6be5-41d9-9ee1-fae7ff36f586

پمپ آب پنتاکس

1- فاز: پمپ های طبقاتی به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند و بنا بر استفاده و نوع برق موجود در محل باید پمپ را انتخاب کرد.

2- وضعیت جهتی: پمپ های طبقاتی دارای دو دسته پمپ های عمودی و پمپ های افقی هستند. پمپ های عمودی دارای یک مقطع بسیار کوچک هستند و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. پمپ های افقی فضای بیشتری را به دلیل جهت قرار گرفتن اشغال می کنند.

3- مشخصات فنی پمپ طبقاتی: جنس بدنه پمپ های طبقاتی در برابر فشار و آسیب بسیار مقاوم هستند و معمولاً از چدن یا استیل ساخته می شوند. پروانه این نوع از پمپ از جنس استیل ساخته می شود. برای اتصال قطعات این پمپ از جوش لیزر می توان استفاده کرد. مقاومت این پمپ در دماهای بالا بسیار زیاد است. فشار کارکرد این پمپ 30 بار است و همچنین توان مصرفی این پمپ می تواند به 45 تا 55 کیلو وات نیز برسد.

4- کاربرد پمپ های طبقاتی: پمپ های طبقاتی از جمله پمپ های پرکاربرد هستند که در صنایع مختلف کاربرد دارند. تعدادی از صنایعی که از این پمپ استفاده می کنند شامل صنایع کشاورزی، صنایع شیمیایی، تاسیساتی، ساختمانی و ... است. مهم ترین کاربرد این پمپ انتقال آب و اعمال تغییر فشار در جریان آب است. پمپ های طبقاتی را می توان در سیستم های تهویه و سیستم های حرارتی استفاده کرد. پمپ های طبقاتی را برای افزایش فشار جریان آن، بهبود جریان و کنترل جریان در آتش نشانی نیز استفاده می کنند.

5- انتخاب پمپ طبقاتی: از جمله عواملی که باید در انتخاب پمپ دورانی به ان توجه کرد سرعت دوران پمپ است. سرعت دوران به این دلیل بسیار مهم است که این پمپ از دسته گریز از مرکز قرار دارد. سرعت یک پمپ طبقاتی با ارتفاع پمپاژ، ابعاد و تعداد طبقات آن ارتباط مستقیم دارد.

موتور پمپ آب

موتور پمپ آب به عنوان انتقال دهنده سریع آب کاربرد دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی مدل های بسیار مختلفی از موتور پمپ ها در بازار موجود است. از موتور پمپ اب در صنایع بسیار مختلف استفاده می شود.

5307bad7-ed6e-4844-b928-db03f7852c7f

موتور پمپ آب

1- اجزای موتور پمپ آب : موتور پمپ آب از دو قسمت اصلی موتور و پمپ تشکیل شده است. موتور و پمپ به وسیله شاسی و کوپلینگ با یک دیگر در ارتباط هستند. موتور پمپ اب برای کار نیاز به انرژی فسیلی دارد. از موتور های پمپ اب می توان در زمان قطعی برق که سوخت فسیلی مصرف می کنند استفاده کرد. وظیفه اصلی موتور پمپ آب رساندن انرژی به سیال برای حرکت است. این دستگاه با افزایش فشار اب منجر به حرکت آب و انتقال آن می شود. انرژی مورد نیاز برای حرکت آب به وسیله موتور تامین می شود. موتور پمپ اب به وسیله ایجاد احتراق درونی که با استفاده از بنزین و گازوئیل ایجاد می شود انرژی مورد نیاز برای حرکت پمپ را تامین می کند.

2- انواع موتور پمپ اب:

  • انواع موتور پمپ آب بر اساس سوخت: موتور پمپ آب بر اساس  سوخت مصرفی به سه دسته تقسیم می شوند. این سه دسته شامل موتور پمپ های بنزینی، دیزلی و نفتی بنزینی است.
  • انواع موتور پمپ آب بر اساس کارایی: موتور پمپ های آب بر اساس کارایی به دسته هایی نظیر موتور پمپ آب ناخالص، موتور پمپ آب تمیز، موتور پمپ آب فشار بالا و موتور پمپ آب کثیف تقسیم می شود.
  • انواع دیگر تقسیم بندی موتور پمپ: موتور پمپ دینامیکی، موتور پمپ جابجایی مثبت، موتور پمپ های خانگی، موتور پمپ های کشاورزی از انواع متفرقه موتور پمپ ها است.

3- مقایسه موتور پمپ های آب: تفاوت عمده موتور پمپ های آب سیستم احتراق درونی این پمپ ها است. موتور پمپ آب بنزینی برای شروع عمل احتراق از انرژی الکتریکی یا شمع استفاده می کند. در موتور پمپ دیزلی برای عمل احتراق از فشرده کردن مواد محترقه استفاده می شود. برای انتخاب یک موتور پمپ با سوخت فسیلی بهتر است راندمان سوخت و کارایی آن را بررسی کنیم. راندمان مقدار سوخت در موتور پمپ های بنزینی کمتر از موتور پمپ های دیزلی است. مصرف سوخت موتور پمپ های دیزلی بیشتر از موتور پمپ های بنزینی است.

4- عوامل موثر در انتخاب موتور پمپ: یکی از نکات بسیار مهم در خرید موتور پمپ باید به این نکته توجه کنیم که به چه نوع سوختی دسترسی راحت تری داریم. در اقلیم های سرد بهتر است موتور پمپ های بنزینی را انتخاب کنیم زیرا این موتور پمپ ها راندمان بسیار بالاتری دارد. اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید بهتر است موتور های بنزینی را انتخاب کنید. میزان ایجاد سر و صدا و آلودگی صوتی در موتور پمپ های  آب دیزلی آلودگی بیشتری نسبت به موتور پمپ های بنزینی دارد. در بین موتور پمپ اب که با سوخت فسیلی کار می کنند قدرت موتور پمپ دیزلی بسیار بیشتر است. کارایی موتور پمپ های دیزلی از دیگر موتور پمپ ها بیشتر است و این موتور پمپ ها می توانند به صورت مداوم کار کند. موتور پمپ هایی با سوخت بنزین نمی توانند به صورت مداوم کار کنند زیرا بنزین به اجزای موتور پمپ آب آسیب می رساند و باعث کم شده راندمان موتور پمپ آب می شود. موتور پمپ های آب دیزلی بسیار سنگین تر  از دیگر موتور پمپ های آب بنزینی است.

 پمپ آب

پمپ آب وسیله ای است مکانیکی برای جا به جا کردن آب و انتقال آب از یک نقطه به نقطه ای دیگر است. پمپ آب با ایجاد فشار منجر به جابه جایی آب به ارتفاعات پایین تر از سطح آب مانند چاه و یا استخر می شود یا جا به جایی آب به ارتفاعات بالا مانند آپارتمان های چند طبقه می شود. پمپ اب به دلیل مدل های بسیار مختلف کاربرد های متنوعی دارد. پمپ اب در صنایعی مانند  کشاورزی، صنعتی، مصارف خانگی و ... استفاده می شوند.

009347ba-7595-4ad7-9923-6e116412219f

پمپ آب

1- اجزای پمپ آب: پمپ های آب بسیار متنوع اند و بر اساس مدل، مکانیزم های بسیار مختلفی دارند. هر پمپ آب از سه قسمت ورودی، سیستم پمپ و قسمت خروجی تشکیل می شود. با ایجاد اختلاف فشار در قسمت تلمبه باعث می شود آب از قسمت ورودی به سمت تلمبه کشیده شود. آب از یک قسمت با فشار بالا به یک ناحیه ای که فشار آب در آن قسمت کمتر است انتقال می دهد. این اختلاف فشار برای انتقال آب از ورودی به خروجی استفاده می شود.

2- انواع اصلی پمپ آب: می توان پمپ ها را بر اساس روش ایجاد کردن اختلاف فشار در سیستم پمپ دسته بندی کرد. دسته اول پمپ آب با جا بجایی مثبت: پمپ آب با جابجایی مثبت به وسیله ایجاد تغییر در فضای موجود در پمپ باعث ایجاد اختلاف فشار می شود. پمپ ها با اجزایی مانند محیط بسته و دریچه ها و پیستون باعث می شوند که فشار در سمت ورودی کاهش پیدا کند و آب به درون پمپ داخل شود. در داخل پمپ با افزایش فشار، باعث جابجا شدن آب می شود. دسته دوم پمپ آب مکانیکی یا پمپ های آب با جابجایی غیر مثبت است. این نوع پمپ ها با چرخش پروانه و ایجاد انرژی جنبشی باعث جابجایی آب می شوند.

4- واحد اندازه گیری پمپ آب: پمپ ها برای دسته بندی بر اساس اصطلاحات فنی دسته بندی می شوند بر اساس این دسته بندی و اطلاعات موجود می توان پمپ مورد نظر را انتخاب کرد. پمپ ها بر اساس دبی(میزان آب دهی پمپ)، هد پمپ (میزان ارتفاع خروجی پمپ)، میزان افت ارتفاع پمپاژ آب در خروجی، فشار ، توان خروجی پمپ، راندمان و توان مصرفی پمپ است.

5- سوخت پمپ آب: برای تامین انرژی پمپ می توان از منابع بسیار مختلفی استفاده کرد. این انرژی می تواند از طریق جابجایی دستی اهرم یا با استفاده از الکتریسیته تامین شود. در زمان انتخاب پمپ باید پمپی را استفاده کرد که بتوان به راحتی سوخت آن را تامین کرد. پمپ های آب برقی به دلیل اینکه امروزه برق در دسترس است بسیار پرطرفدار هستند.

 پمپ ابارا

پمپ ابارا از تولیدات شرکت ابارا است این کمپانی یک کمپانی بسیار معروف ایتالیایی است. این کمپانی بیشتر از یک قرن سابقه تولید پمپ های مختلف را دارد. پمپ های ابارا شامل پمپ های مختلف مانند پمپ خانگی، پمپ کف کش، پمپ لجن کش، پمپ سیرکولاتور، پمپ طبقاتی است.

ae880f48-ca54-4924-b91a-34d30921f6e1

پمپ ابارا

1- پمپ های خانگی ابارا: برند ابارا در حوزه پمپ های خانگی محصولات متنوعی مانند پمپ های جتی، بشقابی، نیم اسب را در مدل های CDA، PRA،  CMC، AGA مختلف برای مصارف عمومی تولید می کند. توان پمپ های خانگی ابارا از 0.5 تا 2 اسب است. این مدل از پمپ ها برای دبی های بسیار مختلفی طراحی شده است که با توجه به نیاز می توان هر یک از این پمپ ها را تهیه کرد.

2-پمپ سیرکولاتور ابارا: پمپ های سیرکولاتور از پر طرفدار ترین پمپ ها در صنعت تاسیسات است. به این پمپ پمپ خطی یا پمپ گردش آب گرم نیز گفته می شود. این نوع از پمپ چهار دور یا تک دور هستند. این پمپ ها در سیستم های گرمایشی و یا سرمایشی استفاده می شوند. استخرها، منتقل کردن مواد دارویی، ... از دیگر کاربرد های این نوع پمپ است. این پمپ ها بسیار بی سر و صدا هستند و عمر طولانی دارند.

3-پمپ کف کش ابارا: این نوع از پمپ های ابارا در مدل های مختلفی مانند BEST، PERLA ،DS در بازار موجود هستند. مدل Perla در سری پمپ های کفکش کاربرد های ساده مانند مصارف خانگی دارند و از معمولاً از جنس پلاستیک ساخته می شوند. پمپ های کفکش ابارا مدل BESTاز جنس استیل ساخته می شوند. پمپ های کفکش مصارف بسیار زیادی دارند از جمله انتقال مواد سیال در صنایع غذایی و لبنیات، تخلیه کردن استخر و ... است. این پمپ های کفکش تک فاز هستند. کفکش های DC ابار به منظور جابجایی سیالات کثیف استفاده می شوند و مجهز به پروانه چدنی هستند.

4- پمپ لجن کش ابارا: پمپ های لجن کش بیشتر در فاضلاب های شهری، ابیاری، و انتقال سیال با میزان آلودگی بسیار بالا است. پمپ های لجن کش در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید می شوند و بدنه ان ها از استیل و چدن است.

 5- پمپ طبقاتی ابارا: پمپ طبقاتی ابارا در دو نوع افقی و عمودی تولید می شود. پمپ عمودی ابارا در سری پمپ هایی با نام EVM  و از جنس چدن تولید می شود. پمپ های افقی ابارا در مدل های COMPACT و  MATRIX و با جنس چدن تولید می شود. این پمپ ها در آتش نشانی، سیستم آب شیرین کن، سیستم های آبرسانی مختلف و ... استفاده می شوند. این پمپ ها بسیار قوی و کم سر و صدا هستند.

 6- پمپ سانتریفیوژ ابارا: پمپ سانتریفیوژ از برند ابارا در مدل های ENR،MD-MMD، ،3 L،2CDX ، DWO ،CD، CDX در بازار موجود است. از پمپ های سانتریفیوژ برای افزایش فشار در سیستم های گرمایشی، شستشو و سیستم های صنعتی استفاده می شود. این پمپ می تواند با حداکثر فشار کاری 10 بار کار کند. در تولید این پمپ از پوسته چدنی و پروانه های چدنی و برنزی استفاده شده است

6- پمپ شناور ابارا: پمپ ابارا در نوع شناور شامل مدل های  IDROGO EBS OM-ONK توسط شرکت ابارا تولید می شود. پمپ های ابار می تواند یک انتخاب عالی برای انتقال دادن آب از چاه و کشاورزی باشد. پمپ شناور ابارا از جنس تمام استیل تولید می شود.

7- بوسترپمپ ابارا: بوستر پمپ به پمپی گفته می شود که از مونتاژ موازی پمپ های دیگر تولید می شود. پمپ هایی از برند ابارا که قابلیت به کار رفتن در بوستر پمپ را دارند شامل MD-MMD،3D-3DPF، CDA، EVMSG  EVMS، FSA است. از این پمپ ها برای آبرسانی، آبیاری و اتش نشانی استفاده می شود.

 

پمپ ابارا سری CD

پمپ ابارا سری CD پمپی استیل و تک پروانه است. جنس بدنه و پایه نگه دارنده از آلومینیوم است. دور موتور این پمپ در حدود 2900 دور بر دقیقه است و کلاس عایق بندی آن F  و IP55 درجه حفاظتی آن است. فرکانس این پمپ در حدود 50 هرتز است. این پمپ تا دمای منفی 10 درجه را تحمل می کند. بیشترین فشار قابل تحمل 8 بار است. جنس پوسته، شفت و پروانه استیل 304 است.

eca073d6-cdae-419f-8510-d561ee721ffa

پمپ ابارا سری CD

پمپ هواده

پمپ هواده یا پمپ وکیوم به منظور کم شدن مقدار فشار گاز در محیط به کار می رود. برای کم کردن فشار گاز باید تعدادی از مولکول های گاز کم شود. پمپ هواده تعدادی از ذرات گاز را از محفظه خارج می کند و این ذرات را به بیرون پمپاژ می کند با این کار در داخل محفظه فشار منفی ایجاد می شود. پمپ هواده برای نخستین بار در سال 1650 میلادی به وسیله دانشمندان آلمانی اختراع شد. این وسیله مولکول های گاز را از یک محفظه خارج می کند و درون محفظه فشار منفی ایجاد می کند. برای بعضی مصارف نیاز است که از چندین پمپ با هم استفاده کنیم. با پمپ های جابجایی می توانیم فشار را از دهانه ورودی به خروجی منتقل کنیم.

085fa9ad-c576-4b45-bcf9-2990b5d04643

پمپ هواده

یکی از پمپ هایی که بسیار استفاده می شده پمپ مکنده بوده است. پمپ مکنده دو جهت دمنده و مکنده دارد. پمپ هواده در درون یک محیط بسته، خلا مصنوعی ایجاد می کند و مولکول های گاز دیگر نمی توانند بر دیواره ظرف فشاری وارد کنند می توان گفت فشار داخل ظرف به سمت مقدار صفر میل کرده است. ایجاد فشار خلا در محیط های مختلف با گازهای مختلف کار بسیار سختی است زیرا در انجام فرایند کاهش فشار گاز بعضی از این گاز ها تبخیر می شوند، بعضی از خود گاز های دیگری آزاد می کنند. این رخداد ها باعث می شود در محیط ناخالصی هایی ایجاد شود که مانع ایجاد خلا صفر می شود.

1- دسته بندی پمپ خلا بر اساس عملکرد: پمپ های هواده بر اساس عملکرد به دو دسته پمپ های هواده انتقال دهنده و پمپ های دریافت کننده یا دام انداز تقسیم می شود. پمپ انتقال دهنده، گاز را با فشار از داخل محفظه به خارج محفظه منتقل می کند. این پمپ مانند عملکرد کولر و هم چنین انتقال دادن گاز از درون به بیرون  است این انتقال گاز به وسیله اجزای مکانیکی دستگاه انجام می شود. هنگامی که در داخل محفظه خلا به اندازه مورد انتظار رسید شیر دستگاه را می بندیم و ارتباط دستگاه با بیرون به طور کامل قطع می شود و دیگر هیچ گازی جابجا نمی شود. دسته دوم که پمپ های دریافت کننده بودند عمل کاهش مولکول های گاز را در داخل محفظه انجام می دادند.

2- انواع پمپ هواده: پمپ های هواده به سه دسته تقسیم می شوند. دسته اول، پمپ هواده تله ای است که این پمپ گاز موجود در محفظه را به صورت جامد یا به صورت جذب شده در یک تله قرار می دهد. دسته دوم پمپ های هواده، پمپ هواده مومنتوم است. در این پمپ ها امکان تنظیم سرعت پرتاب مولکول ها به بیرون محفظه وجود دارد. دسته سوم پمپ های هواده، پمپ های هواده جابجایی مثبت است. این پمپ برای منبسط کردن یک محفظه یا حفره استفاده می شود. این نوع از پمپ هواده باعث ایجاد جریان گاز از سمت محفظه به سمت حفره می شود. بعد از انبساط حفره، حفره آببندی می شود و فشار درون آن به فشار اتمسفر می رسد. این نوع پمپ برای ایجاد خلا هایی با فشار بسیار پایین مناسب هستند

3- کاربرد پمپ هواده: پمپ های هواده کاربرد های بسیار زیادی دارند و از ان می توان در صنایع مختلف استفاده کرد. از پمپ های هوا برای پاک سازی هوا استفاده می شود. در مکان هایی مثل بیمارستان که هوا الوده است و نیاز به پاک سازی دارد استفاده از پمپ هواده بسیار ضروری است. پمپ های هواده را می توان در صنایع مختلف مانند پرورش ماهی، پرورش میگو، صنایع گاز و نفت و پتروشیمی، صنایع اسید سازی، ماشین سم پاش، استخر های آب و فاضلاب، صنایع کاشی و سرامیک، صنایع پتروشیمی و پالایشگاه و ... استفاده می شود.

4- مزایای پمپ هواده: پمپ های هواده بسیار پرکاربرد هستند و قیمت بسیار مناسبی دارند. این پمپ ها به صورت کامل عایق کاری می شوند و فرآیند نصب و راه اندازی آن بسیار آسان است. میزان آلودگی تولید شده توسط این پمپ کم و در حدود 6 تا 8 دسی بل است. گاز و هوای خروجی بدون روغن و ذرات ناخالصی است. این پمپ می تواند به صورت مداوم کار کند. این پمپ هواده مجهز به روتور سه لوب برای ایجاد کردن مکش و همچنین دمش برخوردار است.  این پمپ دارای یاتاقان های ضد اصطکاک است. در این پمپ امکان نصب کردن لوله های ورودی و خروجی به صورت افقی و عمودی وجود دارد. در صورت سرویس و نگه داری درست عمر دستگاه بالا است.

 

جمع بندی

در انتخاب تجهیزات صنعتی باید نکات بسیار مهمی را مد نظر قرار دارد. سایت رادوکو مجموعه کاملی از انواع پمپ های آب، موتور پمپ آب، پمپ طبقاتی، روتس بلوئر، پمپ هواده، پمپ های برند های معتبری مانند پنتاکس و ابارا و دیگر تجهیزات صنعتی است. شما برای خرید هر یک از این تجهیزات می توانید با کارشناسان تیم رادوکو مشورت کنید و از اطلاعات دقیق و تجربه این افراد در انتخاب های خود استفاده کنید. خرید دقیق تجهیزات صنعتی بسیار مهم است زیرا در صورت اشتباه می تواند تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه