مدیرعامل صنعت فولاد شادگان:

تداوم قطعی برق خسارات جبران‌ناپذیری به صنعت فولاد وارد می‌کند

تداوم قطعی برق خسارات جبران‌ناپذیری به صنعت فولاد وارد می‌کند
کدخبر : 33962

مدیرعامل صنعت فولاد شادگان گفت: تجهیز زیرساخت‌های صنعت برق، ایجاد فرصت سرمایه گذاری در صنعت برق راهکارهای برون رفت از این بحران خواهد بود و چنانچه قطعی برق تا سه سال آینده تداوم یابد، صنعت فولاد کشور صدمات مادی و خسارات جبران ناپذیر فراوانی را شاهد خواهد بود.

به گزارش رصد اقتصادی، حسین کهزاد مدیرعامل صنعت فولاد شادگان گفت: برق مورد نیاز این واحد فولادی از شرکت توانیر و سازمان برق منطقه‌ای تامین می‌شود و بر اساس توافقات انجام شده با وزارت نیرو قرار است اقدام به احداث نیروگاه برق کند. تجهیز زیرساخت‌های صنعت برق، ایجاد فرصت سرمایه گذاری در صنعت برق راهکارهای برون رفت از این بحران خواهد بود و چنانچه قطعی برق تا سه سال آینده تداوم یابد، صنعت فولاد کشور صدمات مادی و خسارات جبران ناپذیر فراوانی را شاهد خواهد بود.

وی درباره تخصیص و سهمیه بندی برق صنایع افزود: قطعی برق در فولاد شادگان هم اکنون از محدودیت‌های زیادی برخوردار است و از نیمه خرداد چندین بار این واحد تولیدی قطعی برق داشته و محدودیت انرژی موجب شده است کارخانه صنعت فولاد شادگان فعالیت تولیدی خود را چندین بار متوقف کند.

مدیرعامل صنعت فولاد شادگان با اشاره به مشکلات فراوان صنعت فولاد ناشی از قطع برق ادامه داد: قطعی و سهمیه بندی برق سبب محدودیت‌های زیادی در بخش تولید شده است و با وجود اعلام وزارت نیرو مبنی بر حفظ پایداری جریان برق و انعطاف در صنایع متناسب با توانمندی و ظرفیت‌های هر صنعت، قطع برق فعالیت تولیدی واحدهای تولیدی را متوقف کرده است و عملا نمی‌توان فعالیت تولیدی داشت.

این فعال صنعتی با بیان اینکه قطعی برق موجب برهم خوردن شرایط عادی تولید محصولات فولادی می شود، تصریح کرد: محدودیت برق فولاد شادگان از نیمه خرداد امسال آغاز شده است و روزها از ساعت ۱۱ صبح قطعی برق و توقف تولید دارد اما طبق اعلام وزارت نیرو، واحد تولیدی شادگان هم مانند دیگر واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی می تواند شب‌ها، فعالیت داشته باشد.

کهزاد در پاسخ به سوال خرید برق از بورس انرژی برای تامین واحد فولادی زیرمجموعه خود گفت: فولاد شادگان برق مورد نیاز خود را از شرکت توانیر و سازمان برق منطقه‌ای خریداری می‌کند و بر اساس توافقات انجام شده قرار است برای تامین مورد نیاز واحدهای تولیدی خود اقدام به احداث نیروگاه کند.

وی افزود: قطعی برق و توقف واحدهای تولیدی پیش از این تصور می‌شد فقط برای مدتی محدود و نهایت امسال یا سال گذشته است اما موضوع قطعی برق گویا تا سال‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت که خسارت جبران ناپذیری به صنعت فولاد، بیکاری کارگران و خروج شماری زیادی از فعالان این صنعت و کاهش درآمد خواهد شد.

مدیرعامل صنعت فولاد شادگان با اشاره به افزایش هزینه ۴۰درصدی تولید محصولات فولادی با ادامه قطعی برق تصریح کرد: احداث نیروگاه برق، تجهیز زیرساخت‌های صنعت برق، ایجاد فرصت سرمایه گذاری در صنعت برق راهکارهای برون رفت از این بحران خواهد بود و چنانچه قطعی برق تا سه سال آینده تداوم یابد، صنعت فولاد کشور صدمات مادی و خسارات جبران ناپذیر فراوانی را شاهد خواهد بود.فولادبان

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه