رپرتاژ اگهی

نکات مدیریت فودکورت

نکات مدیریت فودکورت
کدخبر : 34575

چکیده : مدیریت فودکورت، با توجه به وسعت و تعداد زیادی از غرفه‌های موجود در آن همواره چالش برانگیز بوده و برای ساماندهی به موارد مورد نظر باید نکات مهمی را رعایت کرد تا نتیجه مطلوب برای آن مجموعه غذایی فراهم شود و به اصطلاح عامیانه امروزی تبدیل به پاتوقی برای دوست‌داران غذا شود. در ادامه به بررسی نکاتی برای مدیریت کردن یک فوت کورت خواهیم پرداخت.

 مدیریت فودکورت، با توجه به وسعت و تعداد زیادی از غرفه‌های موجود در آن همواره چالش برانگیز بوده و برای ساماندهی به موارد مورد نظر باید نکات مهمی را رعایت کرد تا نتیجه مطلوب برای آن مجموعه غذایی فراهم شود و به اصطلاح عامیانه امروزی تبدیل به پاتوقی برای دوست‌داران غذا شود. در ادامه به بررسی نکاتی برای مدیریت کردن یک فوت کورت خواهیم پرداخت.

فود کورت چیست؟

اگر برای شما هم سوال شده است که فودکورت چیست و پاسخ سوال خود را نمی‌دانید؛ باید گفت فودکورت، بازار وسیعی از انواع رستوران‌های محلی، فست فودها، فروشندگان مواد غذایی و غرفه‌های متمرکز بر غذا را شامل می‌شود که همه این موارد زیر یک سقف گرد هم آمده‌اند. فودکورت‌ها اغلب در مراکز خرید واقع و مجموعه‌ای از فست فودها و رستوران‌های زنجیره‌ای را تشکیل می‌دهند.

پیدا کردن مزایای رقابتی برای مشتریان

اولین نکته برای اداره یک فودکورت بی‌نظیر بررسی و پیدا کردن برخی از مزایای رقابتی برتر برای مشتریان‌تان است. بسته به منطقه‌ای که در آن فودکورت خود را احداث می‌کنید نیازسنجی‌های رقابتی را کشف کنید. برای این کار کافیست به مراکز تجاری دیگر مراجعه کرده و خلاقیت‌های آنها را مورد بررسی قرار دهید؛ در حین بررسی‌های خود قطعا به نقاط ضعف یا کمبودی بر می‌خورید که این موارد می‌تواند نکات مثبتی برای مجموعه غذایی شما بوده و تاثیر کاملا منحصربه‌فردی را روی بیشتر شدن مشتریان‌تان کند.

تجارب غذایی منحصر به فرد

فروشندگان مواد غذایی و انواع غذاهای مختلف آنها می‌توانند با طیف گسترده‌ای ارائه شوند تا همه ذائقه‌های غذایی را پوشش دهند؛ در نظر داشته باشید شما به عنوان مدیریت یک مجموعه غذایی باید افرادی را در فودکورت خود جای دهید که سلایق مختلف را پوشش می‌دهند. راه اندازی رستوران، از غذاهای ایرانی گرفته تا فرنگی با عطر و طعم متنفاوت باید در مجموعه شما پوشش داده شود تا برای مشتریانی که هوس تجربه کردن غذاهای مختلف را می‌کنند جذاب باشد.

راحتی مشتریان در فودکورت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید راحت بودن مجموعه غذایی شما برای مشتریان‌تان است. چون اکثر فودکورت‌های ایران در مجموعه‌های تجاری بنا شده‌اند، در نتیجه باید به فکر مشتری خسته خود باشید که بعد از یک روز گشت‌زنی در مجموعه تجاری، برای صرف یک ناهار یا شام به سراغ شما می‌آید. راحتی صندلی، چیدمان سالن، نظافت‌ منظم، فاصله مناسب میزها، تمیزی محیط و ... روی لذت مشتری شما تاثیرگذار بوده و قطعا او را مشتری ثابت شما در زمان خریدهای خود خواهد کرد.

موسیقی سالن فودکورت

با موسیقی زنده و سایر فعالیت‌های تفریحی، فودکورت‌ها به یک محیط پر جنب و جوش و لذت‌بخش تبدیل می‌شوند. حال اگر موسیقی زنده در دسترس نبود سعی کنید از موسیقی‌های آرامش‌بخش برای صرف غذا استفاده کنید. نکته حائز اهمیت این است که این موسیقی نباید برای ثانیه‌ای قطع شود زیرا می‌تواند رو روی کم شدن اشتهای افراد تاثیرگذار باشد. سعی کنید با صدایی معقول و غیر آزاردهنده موسیقی را در تمامی قسمت‌های سالن غذاخوری خود پخش کنید.

مقرون به صرفه بودن

رستوران‌ها می‌دانند که می‌توانند غذاهای خوشمزه را با قیمت‌های رقابتی تولید کنند که مشتریان بیشتری داشته باشند. شما به عنوان مدیریت فودکورت باید به صورت مدون روی قیمت‌های آنها نظارت داشته باشید زیرا در صورت کم‌فروشی یا مقرون به صرفه نبودن اغذیه به مرور مشتریان مجموعه غذایی شما کم شده و روی بدنام شدن فودکورت شما تاثیرگذار خواهد بود. حسابداری رستوران موردی است که باید رستوران‌ها به آن توجه کنند تا حد سود و ضرر خود را تشخیص دهند. شما به عنوان مدیریت فودکورت می‌توانید قوانینی برای استفاده از سیستم‌های حسابداری رستورانی ایجاد کنید تا مجموعه‌ای منظم‌تر داشته باشید.

تازگی و کیفیت مواد اولیه

برای بسیاری از افراد، تازگی و کیفیت مواد اولیه بسیار اهمیت دارد، زیرا مستقیما با سلامتی و جان افراد ارتباط دارد. در نظر داشته باشید شما به عنوان یک مدیر موفق مجموعه غذایی، باید روی کار رستوران‌های فودکورت خود نظارت داشته باشید و غرفه‌های غذایی خود را به افراد و برندهایی دهید که به این نکته مهم بسیار اهمیت می‌دهند. به یاد داشته باشید مردم رستورانی را که کیفیت مناسبی ارائه ندهد دوست ندارند و قطعا برای بار دوم آنجا را انتخاب نخواهند کرد.

افزایش درآمد با افزودن امکانات

مدیریت موفق فودکورت در صورتی رقم می‌خورد که مدیر این مجموعه استراتژی‌های مختلف فروش و امکانات مختلف غذایی را به مجموعه خود اضافه کند. برای مثال در کنار ارائه غذاهای مختلف می‌توان غرفه‌هایی را برای فروش میان وعده در نظر گرفت که اغذیه‌های کوچک و مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهند. در این شرایط رفت و آمد در فودکورت افزایش یافته و این باعث فروش بیشتر غرفه‌های غذافروش هم می‌شود.

شانس موفقیت بیشتر

هر چه تعداد غرفه‌های غذایی شما بیشتر شود شانس بیشتری برای کسب درآمد بیشتر خواهید داشت. به طور قطع اگر تمامی نیازهای غذایی افراد را در فودکورت خود جای دهید و بتوانید همه موارد را تامین کنید مشتری شما به سراغ مکان دیگری نخواهد رفت و تمام نیازهای خود را در مجموعه شما برطرف می‌کند.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه