برای سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰؛

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برگزار شد

کدخبر : 34766

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با موضوع استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰، تقسیم سود، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره و تعیین پاداش هیئت مدیره برگزار شد.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از ایراسین، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با موضوع استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰، تقسیم سود، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره و تعیین پاداش هیئت مدیره امروز برگزار شد. این مجمع با حضور ۸۲ درصدی سهامداران و هیات رئیسه در جایگاه قانونی رسمیت یافت.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت اظهار داشت: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ۴۲ درصد از کنسانتره و ۳۰ درصد از گندله کشور را تولید می‌کند.

ایمان عتیقی با اشاره به این‌که سال گذشته این شرکت در بخش کنسانتره و گندله افزایش تولید داشته است، افزود: کسب ۸۵ رکورد تولیدی کمی و کیفی در سال گذشته باعث شد گل‌گهر جزو شرکت‌های برتر در این حوزه باشد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: در سال ۱۴۰۰ درآمد گل‌گهر ۵۳ درصد رشد داشت و به ۴۵ هزار میلیارد تومان رسید. درآمد تلفیقی شرکت نیز ۶۲ هزار میلیارد تومان بود. همچنین سود شرکت در سال گذشته ۲۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود و سود تلفیقی شرکت به ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید که ۳۸ درصد رشد داشت.

وی همچنین عنوان کرد: سعی داریم که منطقه گل‌گهر نقش نخست را در تولید مواد اولیه فولاد داشته باشد. منطقه گل‌گهر تنها منطقه‌ای در کشور است که از سنگ‌آهن تا محصول نهایی را در اختیار دارد و از تولید سنگ‌آهن تا محصول نهایی در این شرکت حداکثر ۷۲ ساعت طول می‌کشد.

عتیقی تاکید کرد: در بحث توسعه، توسعه تولید و توسعه زیرساخت‌ها را با هم به صورت همزمان دیده‌ایم. در سال ۱۴۰۱ توسعه کیفی را در دستور کار داریم و پروژه‌هایی را در این رابطه تعریف شده که اجرای این پروژه‌ها محصول گل‌گهر را در سطح ایران و جهان از نظر کیفی رقابتی می‌کند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر وضعیت این شرکت در بازار سرمایه را خوب دانست و ادامه داد: گل‌گهر در جدول شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار رشد داشته است. مقایسه سهام این شرکت با سایر بازارهای موازی نشان می‌دهد بازار سرمایه به کگل اعتماد کامل دارد.

وی گفت: استراتژی خوبی برای منطقه گل‌گهر تعریف شده است و در سه شرکت جانجا، تجلی و جهان فولاد سرمایه‌گذاری شده است.

عتیقی خاطر نشان کرد: تامین سنگ برای آینده و تداوم فعالیت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر حیاتی است و به این منظور ۱۰ دستگاه حفاری خریداری شده و به دنبال اکتشاف در ایران و سایر کشورها مانند افغانستان هستیم.

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، این شرکت به دنبال زیرزمینی کردن یکی از معادن گل‌گهر است و آنومالی‌های خوبی در میان معادن کشف شده که پس از رسیدن به نتایج نهایی اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: گل‌گهر به زودی از تک‌محصولی بودن خارج خواهد شد و مس، طلا و آنتیموان نیز به سبد محصولات شرکت اضافه می‌شود.

گفتنی است در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر صورت‌های مالی منتهی به دوره ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به تصویب سهامداران رسید. روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار انتخاب شدند. سود قابل تقسیم گل‌گهر ۲۱ هزار میلیارد تومان بود که با تصویب سهامداران ۱۲۷ تومان به ازای هر سهم معادل ۶۰ درصد سود کلی شرکت میان سهامداران توزیع شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه