رپرتاژ اگهی

نحوه اجرای میله ارت به ساده ترین روش

نحوه اجرای میله ارت به ساده ترین روش
کدخبر : 35383

ساختمان‌ها به دلایل مختلف باید مجهز به سیستم اتصال به زمین با سیم ارت باشند.

 در واقع طبق نظر مقررات ملی ساختمان، هر بنا باید دارای تجهیزات پیشرفته جهت انتقال نشت انرژی الکتریکی باشد. میله ارت در سیستم ارتینگ نقش به سزایی دارد و باعث می‌شود تا با استفاده از سیم ارت بتوان جریان‌های مختلف را به زمین انتقال داد. در این مقاله قصد داریم تا آموزش تصویری نصب میله ارت را بیان کنیم.

 

دلایل استفاده از سیستم اتصال به زمین چیست؟

همان‌طور که بیان شده طبق نظر مقررات ملی ساختمان، جهت محافظت در برابر برق گرفتگی باید از سیستم ارت استفاده شود. با بهره‌گیری از میله ارت می‌توان تا حدود زیادی جریان‌های تولید شده در اثر القاهای الکترومغناطیسی را کنترل و تخلیه کرد. عایق بندی سیستم از طریق میله ارت امکان پذیر است. جهت کاهش ولتاژ جریان‌ و نشتی برق، بهره گیری از سیستم ارتینگ ضروری به نظر می‌رسد.

به صورت کلی می‌توان گفت که سیستم ارت برای جلوگیری از برق گرفتگی کاربردی است. در این موارد وجود نشتی در مدارهای الکتریکی به زمین متصل می‌شود. سیم ارت در صنایع مختلف به ویژه صنایع پرقدرت بسیار کاربردی است و باعث می‌شود تا جریان‌های الکتریکی نتوانند خطرآفرین باشند. به دلیل ایمنی زیادی که در سیم‌های ارت وجود دارد می‌توان گفت که این گونه سیم‌ها در انواع ساختمان‌های مسکونی و تجاری به کار می‌روند.

سیم ارت به کجا متصل می‌شود؟

شاید جالب باشد بدانید که برای مهار جریان‌های الکتریکی یک سر سیم به سمت لوازم برقی و از طرف دیگر آن به سیستم لوله کشی آب متصل می‌شود. این کار باعث می‌شود تا جریان‌های اضافی به خوبی به زمین منتقل شوند. چاره ارت در بحث سیستم ارتینگ دارای اهمیت است و متناسب با میزان رطوبت خاک می‌توان عمق چاه را تعیین کرد. در چاه قرارگیری میله ارت باعث می‌شود تا کنترل جریان‌های اضافی به خوبی انجام شود.

فففففففففففففففففففف

در چاه ارت زغال، خاک و آهک پر شده که همه آنها درون یک صفحه مسی بزرگ به صورت عمودی داخل خاک قرار می‌گیرند. این کار باعث می‌شود تا زمین بتواند بار الکتریکی را به صورت کامل دفع کند.

نحوه اجرای میله ارت

نحوه اجرای میله ارت و نصب آن دو شیوه مختلف وجود دارد که هر کدام نیاز به تجهیزات مخصوص به خود خواهد داشت. در روش عمقی و سطحی متخصصان این حوزه با استفاده از ایده‌های مختلف می‌توانند چاه ارت را تشکیل دهند. در شیوه سطحی معمولا چاه وجود ندارد اما در روش عمقی حدود 80 سانتی‌متر گودال ایجاد می‌شود تا اتصال به خوبی صورت بگیرد. در ادامه تک ارت عرضه کننده تجهیزات تخصصی ارتینگ ساختمان به توضیح هر دو روش می پردازد:

·روش زمین عمقی نصب میله ارت

در این بخش پیدا کردن محل مناسب برای حفر چاه دارای اهمیت است. هنگام نصب میله ارت باید به این نکته توجه شود که در زمین انتخابی دارای خاک رس زیادی باشد. خاک رس باعث مقاومت بالای تجهیزات کار شده خواهد شد. بهتر است میله ارت در نقاطی با سطح پایین و در مجاور آب و محیط مرطوب حفر شود. در بحث عمق چاه می‌توان گفت که عمیق بودن گودال بستگی به مقاومت زمین دارد. در شیوه عمقی چاه بین 4 الی 8 متر عمق خواهد داشت.

 

بعد از حفر چاه سیم‌ها به یک صفحه مسی متصل می‌شوند و برای اتصال پایدار نیز سیم‌ها به صفحه جوش وصل خواهند شد. درگیر شدن میله ارت و سیمه میله برق به صورت مستقیم دارای اهمیت است. برای جوش دادن قطعات مسی از جوش برنج یا نقره استفاده می‌شود. در این مرحله ترکیب 20 لیتر آب و نمک برای قرارگیری در کف چاه دارای اهمیت است. این شیوه برای دفع جریان‌های اضافی الکتریکی در صنایع پرقدرت کاربردی است.

·روش زمین سطحی نصب میله ارت

این شیوه معمولا در مکان‌های به کار برده می‌شود که امکان حفر چاه در آن وجود ندارد. برای سیم کشی سیم ارت از روش زمین سطحی استفاده می‌شود. در این روش کابل‌های مسی به صفحه اصلی متصل خواهد شد. دو میله با کابل مسی متصل شده و با استفاده از دستگاه ارت سنج میزان مقاومت زمین اندازه گیری خواهد شد. تعداد میله‌ها تا زمانی که متخصصان به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند ادامه خواهد داشت.

هر کدام از شیوه‌های نصب میله ارت در روش سطحی و عمیق نیاز به تجهیزات مختلف دارد که متخصصان با بهره‌گیری از توان خود می‌توانند آن را اجرا کنند.

vccccvv

خرید میله ارت از فروشگاه تک ارت

با توجه به این که جریانات و نوسانات برق بسیار خطرناک است، برای کاهش خطرات برق گرفتگی و جلوگیری از نشتی برق از سیستم ارتینگ استفاده می‌شود. برای اجرای این سیستم نیاز به میله ارت است که قیمت میله ارت در فروشگاه تک ارت با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت به فروش می‌رسد. متخصصان برای دسترسی به تجهیزات سیستم ارتینگ می‌توانند بدون دغدغه و با خیال راحت به وب سایت تک ارت مراجعه کرده و با دریافت مشاوره‌های لازم، محصولات خود را با قیمت مناسب خریداری کرده و تحویل بگیرند.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد . 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه