رپرتاژ اگهی

روش اجرای FRP

روش اجرای FRP
کدخبر : 36455

پروژه‌ی FRP از جمله پروژه‌های اجرایی تخصصی بوده که اجرای آن حتماً باید توسط مجری اجرایی FRP و تحت‌نظر کارشناس ناظر انجام شود تا با بالاترین عملکرد این پروژه ارائه شود

به همین دلیل آشنایی با روش اجرای FRP به شما کمک می‌کند تا بهره‌وری پروژه را حتی‌الامکان افزایش دهید! روش اجرای اف ار پی و مقاوم‌سازی سازه با اف ار پی یک روش کاملاً تخصصی بوده که هرگونه سهل‌انگاری در آن موجب مختل شدن پروژه می‌شود علاوه‌برآن نیرو و هزینه‌ی هنگفتی صرف این کار می‌شود!

اما خیالتان راحت، مثل همیشه تیک سازه همراه شماست و با داشتن یک نیروی حرفه‌ای و مجرب با بهترین مصالح اف آر پی پروژه‌ی اجرایی شما را با قیمتی مناسب به شما ارائه می‌کند. برای مشاهده‌، خرید انواع الیاف FRP و مقاوم سازی با الیاف FRP به شبکه‌های اجتماعی ما در اینستاگرام تیک‌سازه، تلگرام تیک‌سازه، آپارات تیک‌سازه، نماشا تیک‌سازه و دیگر صفحات اجتماعی مراجعه کرده و فیلم‌های مربوطه را مشاهده کنید.

راه‌های ارتباطی تیک سازه:

شماره تماس: 09202752600

وب‌سایت: tiksaze.com

 

 

اشتباهات رایج در روش اجرای FRP

 

1- نصب FRP روی سطوح آلوده و کثیف

2- نصب FRP بر سطوح خیس و مرطوب

3- نصب اف ار پی بر سطوح ناهموار و ناصاف

4- استفاده از تجهیزات و ابزارآلات غیراستاندارد

5- مخلوط نامتعارف رزین و هاردنر چسب اف ار پی

6- پوشش‌دهی ناقص ورق‌ها و الیاف FRP روی سطح بتن

7- اتلاف وقت زیاد بین نصب اف آر پی و آغشته کردن چسب FRP به سطح

 

 

مراحل اجرای روش اف ار پی

به طور خلاصه روش نصب FRP یک پروسه‌ی گسترده‌ای دارد زیرا نیازمند به‌دقت بالایی است که پروژه به بهترین شکل اجرا شود؛ بدین ترتیب باید به نحوه‌ی اجرای اف‌آرپی کاملاً آگاهی داشته باشید. این مراحل به ترتیب عبارت‌اند از:

1- آماده‌سازی عمومی محل و وسایل موردنظر

2- آماده‌سازی محل موردنظر به عبارتی انجام کارهایی از قبیل بتونه‌کاری و استفاده از ملات زیرسازی سطح

3- آماده‌سازی الیاف FRP برش آن‌ها به اندازه‌های موردنظر برای نصب آسان الیاف اف آر پی

4- مخلوط کردن رزین و هاردنر چسب اف ار پی به نسبت‌های تعیین شده

5- مراحل نصب FRP و اجرای مقاوم‌سازی سازه با اف‌آرپی

 

 

جدول مقایسه‌ی مقاوم سازی با اف ار پی نسبت به دیگر روش‌ها

مصالح

قدرت انبساط

قدرت شکل‌گیری

تراکم

رسانایی حرارتی

FRP

170 to 270

205 to 240

 1/550

0/57

بتن

2 to 5

3 to 5

2/200

0/8

چوب

Low

80

200 to 1400

0/15 to 0/04

استیل

450

450

7/500

46/55

 

 

قبل از روش اجرای اف ار پی چه اقداماتی باید انجام شود؟

 
 

1- حتماً باید اجرای FRP توسط یک فرد حرفه‌ای و بامهارت انجام شود، زیرا پروسه‌ی اجرا بر روی عملکرد و بهره‌وری اف ار پی تأثیر مستقیم دارد. به همین دلیل می‌توانید پروژه‌های اجرایی خود را به تیم حرفه‌ای تیک سازه بسپارید.

2- ابتدا باید آماده‌سازی سطح انجام شود، به عبارتی اگر سطح ناهموار است یا روی سطح شکستگی‌ها و ناهمواری‌هایی وجود دارد باید آن‌ها را تعمیر کنید. برای این کار می‌توانید از روش بتونه‌کاری یا با استفاده از ملات زیرسازی سطح را هموار کنید. دقت کنید که این مرحله بسیار مهم است زیرا هرگونه ناهمواری موجب می‌شود که الیاف اف ار پی دچار پارگی شود.

3- دقت کنید که مراحل اجرای اف ار پی باید به‌صورت متوالی و پشت سرهم انجام شوند، زیرا موجب می‌شود رزین اف ار پی خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهد و الیاف اف ار پی کاملاً به سطح نچسبد! همچنین دقت کنید که در مرحله‌‍ی آخر رزین FRP را باید به سطح الیاف آغشته کنید زیرا رزین مانند پوششی عمل می‌کند و از الیاف اف ار پی در برابر فرسایش، خوردگی و رطوبت مراقبت می‌کند.

 

691cc7c9-2df5-4294-80da-038a423ddf41

روش اجرا و نصب اف ار پی به روش دستی

در این روش نصب FRP بدین صورت انجام می‌شود که پس از آماده‌سازی سطح از نظر بتونه‌کاری و هموارسازی، سطح را از هرگونه آلودگی، گردوغبار و رطوبت عاری می‌کنیم. حال رزین و هاردنر را به نسبت تعیین شده مخلوط کرده و با استفاده از کاردک به سطح آغشته می‌کنیم، پس از آن الیاف اف ارپی را روی سطح قرار داده و با استفاده از غلتک آن را روی سطح نصب می‌کنید، زیرا حباب‌هایی بین سطح و الیاف ایجاد می‌شود که موجب کاهش میزان بهره‌وری الیاف FRP می‌شود. همچنین دقت داشته باشید که پس از اتمام کار سطح الیاف را با رزین پوشش دهید.

 

 

روش اجرای FRP به روش NSM

همان‌طور که می‌دانید کامپوزیت FRP یکی دیگر از محصولات FRP بوده که در صنعت مقاوم سازی از آن استفاده می‌‍شود. حال جالب است بدانید دو شیوه مطرح در اجرای کامپوزیت FRP مورد توجه قرار گرفته که یکی از این روش‌ها که بسیار مرسوم است، روش اجرای FRP به روش NSM است که بر اساس ایده قرار دادن مصالح مقاوم کننده در شیارهای تعبیه شده در سطح است. همچنین لازم به ذکر است که مبنای روش اجرای NSM قرار دادن میله یا ورق‌ها در شیارهای تعبیه شده در سطح بتن و ایجاد پیوستگی موردنظر با اپوکسی است.

مراحل اجرای FRP بدین صورت است که ابتدا شیاری در راستای سطح بتن ایجاد می‌شود، سپس اندازه‌ی شیار به گونه‌ای انتخاب می‌شود که یک فضای کافی برای نفوذ چسب وجود داشته باشد، سپس داخل شیار را با فشار متوسط آب یا هوا از ذرات گردوغبار پاک‌سازی می‌کنیم و شیار تا نصفه از چسب پر می‌شود. سپس مصالح اف ار پی از جمله کامپوزیت اف ار پی درون شیارها قرار گرفته و نفوذ چسب به تمامی فضاهای اطراف آن صورت می‌گیرد و در انتها، شیار نیز با چسب پر می‌شود تا سطح تراز شود.

 

 

روش اجرای FRP باید در چه دمایی انجام شود؟

لازم به ذکر است که برای اجرای پروژه‌ی اف ار پی از جمله مقاوم سازی با الیاف اف ار پی باید دمای محیط را در نظر بگیرید، زیرا دما در سرعت خشک‌شدن و میزان بهره‌وری الیاف تأثیر مستقیم دارد. به‌طورکلی دمای محیط باید بین 15 تا 45 درجه‌‍ی سانتی‌گراد باشد.

روش اجرای FRP در فصل تابستان

در هوای گرم تابستانی باید دمای محیط را به‌صورت مصنوعی کاهش داد و از رزین‌های دیرگیر استفاده کنید.

روش اجرای FRP در فصل زمستان

در هوای سرد زمستانی نیز باید به روش مصنوعی دمای محیط را افزایش دهید به طوری که کمتر از 15 درجه سانتی‌گراد نباشد و از رزین‌‎های زودگیر استفاده کنید.

 

 

نمایندگی اجرای FRP

 

در حال حاضر تیک سازه در شهرهای مختلف ایران ازجمله: تهران ، کرج ، مشهد ، اصفهان ، کیش ، قشم ، بندرعباس ، تبریز ، ارومیه ، مازندران ، گیلان ، رشت ، ساری ، آمل ، آستارا ، شیراز ، چهار‌محال‌وبختیاری ، عسلویه ، شمال ، کرمانشاه ، یزد ، قم ، همدان ، زاهدان ، بوشهر ، زنجان ، بروجن ، قزوین ، خرم‌آباد ، بیرجند ، سمنان ، کرمان ، اردبیل ، بجنورد ، گرگان ، خارک ، اهواز ، چابهار ، سنندج ، اراک ، ایلام ، یاسوج و… نمایندگی اجرای اف ار پی و نمایندگی فروش انواع الیاف اف ار پی و چسب اف ار پی را دارد.

راه‌های ارتباطی تیک سازه:

شماره‌ی تماس: 09202752600

وبسایت: tiksaze.com

 

38f980d5-a478-4e51-85ff-48db3161e47a

قیمت اجرای FRP

قیمت پروژه‌های اجرایی متناسب با نوع الیاف، نوع رزین، نوع فعالیت سازه و دیگر پارامترها متغیر بوده، از این رو می‌توانید با کارشناس اجرائیات تیک سازه در ارتباط باشید و اطلاعات پروژه‌ی خود را ارسال کنید تا قیمت دقیق آن به شما اعلام شود.

راه‌های ارتباطی تیک سازه:

شماره‌ی تماس: 09202752600

وبسایت: tiksaze.com

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه