فولاد مبارکه

فولاد مبارکه به عنوان دومین شرکت بورس از نظر ارزش بازار حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان سود تقسیم کرد

فولاد مبارکه به عنوان دومین شرکت بورس از نظر ارزش بازار حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان سود تقسیم کرد
کدخبر : 36572

براساس تصمیمات اتخاذ شده در مجمع عمومی عادی و فوق العاده شرکت فولاد مبارکه در یازدهم مرداد ماه جاری ، دومین شرکت بورس از نظر ارزش بازار حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان( بازای هر سهم ۱۷۰ تومان) بابت عملکرد سال ۱۴۰۰ سود تقسیم کرد.

به گزارش رصد اقتصادی ، یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه ، تیر ماه امسال در مراسم امضای تفاهم نامه با بانک تجارت برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی در دفتر این شرکت در تهران گفت، فولاد مبارکه بهترین جایگاه برای سرمایه گذاری از نظر سهام را در مقایسه با سایر سرمایه گذاری ها دارد و نیز از لحاظ نقشی‌ که در اقتصاد ملی ایفا می نماید.

 

فولاد مبارکه سال گذشته بیش از ۴۳.۱ درصد سهم فولاد تولیدی کشور را به خود اختصاص داد و بیش از ۹ میلیون و ۳۳۸ هزارتن فولاد خام تولید کرد.

رشد ۶۶ درصدی صادرات

کارنامه شرکت فولاد مبارکه مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ گویای آن است که ۳۲ هزار میلیارد تومان صادرات تحقق یافت که نسبت به عملکرد سال ۹۹ رشد ۶۶ درصدی را نشان می دهد.

واقعیت اینکه،  شرایط تحریم پیش روی کشور ، مانع از راهیابی محصولات مبارکه به بازار های جهانی نشد و این روند تداوم دارد.

فروش ۱۴۷ هزار میلیارد تومانی در بازار داخلی آمار فروش داخلی محصولات فولاد مبارکه در سال گذشته نشان می‌دهد که افزایش ۷۸ درصدی نسبت به سال ۹۹ تحقق یافت و به میزان۱۴۷ هزار میلیارد تومان ثبت شد.

ضمن اینکه این شرکت بوسیله شبکه خرده فروشی گسترده در کلیه استانها ، نیاز هزاران مشتری را برطرف ساخته است. 

فروش ۹ میلیون و ۳۱۸ هزارتن از تولیدات در سال ۱۴۰۰ سبب رشد پنج درصدی نسبت به عملکرد سال ۹۹ شد.

فولاد مبارکه امانت دار واقعی سهامداران مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی عادی و فوق العاده این شرکت تصریح کرد: امروز با افتخار به سهامداران و شرکای کسب وکار اعلام می کنیم که این شرکت همواره در تلاش است که امانت دار واقعی سرمایه سهامداران باشد .

وی خاطرنشان کرد: حمایت ها و پشتیبانی های سهامداران سبب شد که این مولود افتخار آفرین انقلاب اسلامی، همواره مسیر تعالی و رشد را طی کند و این مسیر پر افتخار را برای شکوفایی اقتصاد ایران اسلامی ادامه دهد.

برنامه کسب سودآوری پایدار طیب نیا در مجمع یادشده از پروژه احداث خط تولید نورد گرم ۲ به منظور کسب سودآوری پایدار بوسیله تکمیل سبد محصولات کیفی با ظرفیت تولید ۴.۲ میلیون تن کلاف گرم شامل گریدهای مختلف در ابعاد متفاوت نام برد که در دستور کار قرار دارد.

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی برای غلبه بر خاموشی ها شرکت فولاد مبارکه در چارچوب مقابله با خاموشی ها برنامه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با بازدهی بالا به ظرفیت اسمی ۹۱۴ مگاوات را دارد که این اقدام به منظور کاهش ضررهای احتمالی برنامه ریزی شده است.

اعمال محدودیت های تخصیص برق به صنایع،  بخش عمده ای از فولاد سازان را در گذشته متضرر ساخته و اکنون یکی از کارهای اساسی در جهت مقابله با این امر ، ساخت نیروگاه است.

طرح های توسعه مبارکه

شرکت فولاد مبارکه اصفهان همسو با برنامه های مختلفی که در دست اجرا دارد، افزودن ۵۰ دستگاه لوکوموتیو به ناوگان حمل ونقل ریلی خود را در برنامه دارد، اجرای پروژه های آهن سازی، فولاد سازی،  انرژی و سیالات،  طرح توسعه سنگان، طرح های جنبی و پشتیبانی پروژه های نورد گرم ، نورد سرد ،فولاد سبا و فولاد سفید دشت از جمله طرح های توسعه ای است که در گروه دارد.

تامین مواد معدنی پایدار با اکتشاف محدوده ها براساس برنامه ریزی به عمل آمده فولاد مبارکه برای تامین پایدار مواد معدنی مورد نیاز که از چالش های اساسی این شرکت است ، نسبت به ارزیابی و اکتشاف محدوده های معدنی و توسعه معدن به منظور تامین پایدار و اکتشاف محدوده های معدنی و تامین و فرآوری سنگ آهن اقدامات مهمی را به عمل آورده است. 

پیش از این مدیر فرآوری مواد معدنی شرکت فولاد مبارکه گفته بود، امروز تامین مواد اولیه و زیر ساخت های مورد نیاز صنعت فولاد باید با نگاه ملی مورد توجه و تصمیم گیری واقع شود ، زیرا این امر مربوط به یک کارخانه فولاد سازی در منطقه ای خاص نیست، بلکه مساله ای ملی با ابعاد اقتصادی،  اجتماعی و امنیتی است.

ایران امروز در بین ۱۰ فولاد ساز برتر جهانی جای گرفته است و فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین فولاد ساز کشور محسوب می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه