مدیرعامل فولاد خوزستان:

تحریم ها تاثیری در تولید نداشته است

تحریم ها تاثیری در تولید نداشته است
کدخبر : 3846

علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان در بازدید از نمایشگاه کتاب خوزستان با اشاره به تامین بیش از ۸۰ درصد مواد اولیه از داخل کشور، گفت: تحریم‌ ها تاثیری در تولید این شرکت نداشته و گلوگاه تحریم را تبدیل به فرصت کردیم؛ اما در بحث صادرات در بعضی حوزه‌ ها با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش رصد اقتصادی ،محمدی شامگاه پنج شنبه ۳ بهمن ماه ۹۸ در جمع خبرنگاران در نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار داشت: رسانه‌ ها در سال رونق تولید و در کنار شرکت های تولیدی از عوامل موثر در موفقیت های به دست آمده حوزه صنعت بوده اند؛ امید است بتوانیم با تعامل هر چه بیشتر با رسانه ها این مسیر را به نحو مطلوب ادامه دهیم.
 
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه این شرکت در ۲ حوزه تولید و مسئولیت های اجتماعی تاکنون فعالیت های خوبی داشته است تصریح کرد: در بخش تولید اکنون با تمام ظرفیت مطابق با سند چشم انداز پیش می رویم و در زمینه مسئولیت های اجتماعی نیز خدمات خوبی را در مناطق محروم ارائه کرده ایم.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت فولاد خوزستان همچنین در حوزه صادرات مطابق با برنامه های خود موفق عمل کرده و طرح‌های توسعه ای را نیز به خوبی پیش برده است، افزود: اکنون با کمک نیروهای متخصص توانسته ایم موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده و به عنوان صادرکننده نمونه سال ۹۸ و شرکت برتر در حوزه خدمت‌ رسانی و مسئولیت های اجتماعی در کشور شناخته شده و در زمینه کیفیت محصول نیز بین شرکت‌های تولیدی فولاد به عنوان شرکت برتر قرار گرفته ایم.
 
محمدی تاکید داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مواد اولیه خود را از داخل کشور تامین می کنیم؛ تحریم‌ ها تاثیری در تولید این شرکت نداشته و گلوگاه تحریم را تبدیل به فرصت کردیم؛ اما در بحث صادرات در بعضی حوزه‌ ها با مشکل مواجه هستیم.
 
وی برخی از موانع تولید را در داخل دانست و اضافه کرد: این موضوع به تنهایی به معضلی برای ما تبدیل شده که امیدواریم مسئولان همت کنند تا این موانع داخلی نیز برطرف شود.
 
مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه مجموعه فولاد تحریم‌ ها را به فرصت تبدیل کرده یادآور شد: با تشکیل کمیته‌ های بومی‌سازی و مبارزه با تحریم، سرمایه‌گذاری خوبی در زمینه رونق تولید داشته ایم؛ امسال اولین نمایشگاه بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد با حضور ۶۵ شرکت داخلی برپا شد و ۲۰ تفاهم نامه همکاری با شرکت های داخلی منعقد شد. این موضوع کمک شایانی به رونق اقتصاد استان می کند.
 
محمدی با اشاره به حمایت و تقویت  ظرفیت های علمی و دانشگاهی در حوزه صنعت، گفت: به تازگی قراردادهایی با مراکز علمی، دانشگاهی و به خصوص دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان منعقد شده که در بخش بومی سازی قطعات و حمایت از پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی منطبق با حوزه فولاد و تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه بسیار تاثیرگذار است.
 
وی اقدامات شرکت فولاد خوزستان را در حوزه مسئولیت های اجتماعی مثبت دانست و اظهار داشت: تفکر خدمت رسانی به مردم در این شرکت نهادینه شده و بسیاری از کارکنان این شرکت در گروه های جهادی ثبت نام کرده اند.
 
مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه قرارگاه محرومیت زدایی شهدای فولاد در سه حوزه بهداشت و درمان، فرهنگی و عمرانی تشکیل شده و در این سه شاخه کارکنان فولاد فعالیت خوبی دارند، تاکید داشت: بیش از یک هزار دانش‌آموز در مناطق محروم در زمینه تامین البسه و نوشت‌ افزار از سوی این شرکت مورد حمایت قرار گرفته اند.
 
وی با اشاره به اینکه در زمینه راهسازی و ترمیم جاده ها، دفع فاضلاب و آب های سطحی در بارندگی های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است، اضافه کرد: در بارندگی اخیر ۱۵ پمپ برای تخلیه آب و فاضلاب در منطقه کوت عبدالله، قلعه چنعان و کوی مهدیس نصب شد.
 
محمدی به اقدامات این شرکت در سیلاب فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در سیلاب اخیر ۲۸۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه شده و علاوه بر تامین کلیه اقلام ضروری و بهداشتی، بیش از سه هزار بسته مواد غذایی نیز بین نیازمندان توزیع شده است.
 
وی به سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و با بیان اینکه پنج کامیون آب معدنی، پتو، مواد غذایی و لوازم بهداشتی به این استان ارسال شده است، اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان با توجه به ظرفیت‌های خود در هر نقطه که مردم نیازمند کمک باشند حضور فعال خواهد داشت.
 

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور و یکی از بنگاه های پیشروی اقتصادی در عرصه های ملی و منطقه ای صنعت فولاد است، افزود: طی ۳۰ سال تلاش کارکنان و متخصصان زبردست این صنعت، فولاد خوزستان طرح های توسعه خود را در فاز اول تا ۲/۴ و در فاز دوم تا ۳/۲ میلیون تن و هم اکنون بالای سه میلیون و ۸۰۰ هزارتن محقق ساخته و در پایان فاز چهارم توسعه، ظرفیت تولید این شرکت به ۵/۲ میلیون تن در سال خواهد رسید و این نوید را به مردم عزیز استان می دهیم در کنار تولید پایدار و اشتغال زایی برای جوانان، در حوزه مسئولیت های اجتماعی و کمک رسانی به مردم نیز از هیچ تلاشی دریغ ننماییم.

 

6521


 

651

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه