سیرجان، بزرگترین عرضه کننده آهن اسفنجی کشور

  سیرجان، بزرگترین عرضه کننده آهن اسفنجی کشور
کدخبر : 3880

​مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر سیرجان گفت: سیرجان بزرگ ترین عرضه کننده آهن اسفنجی کشور است و بخش عمده زنجیره فولاد تکمیل شده و بزرگ ترین کوره تولید شمش جنوبشرق کشور را در این شهرستان داریم.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از دنیای معدن،”محمد محیاپور” امروز شنبه در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد در سیرجان اظهار کرد: در منطقه صنعتی و معدنی گل گهر بیش از یک و نیم میلیارد تن ذخیره معدنی وجود دارد که رکورد دار کشور است.
 

وی افزود: بیش از ۲۰ میلیون تن کنسانتره در شهرستان سیرجان تولید می شود و بیش از ۲۰ میلیون تن ظرفیت گندله سازی را داریم که با خط جدید به بیش از این عدد می رسیم.

محیاپور تصریح کرد: سیرجان بزرگ ترین عرضه کننده آهن اسفنجی کشور است و بخش عمده زنجیره فولاد تکمیل شده و بزرگ ترین کوره تولید شمش جنوبشرق کشور را در این شهرستان داریم.

 

وی با اشاره به پتانسیل های بسیار ویژه شهرستان سیرجان و گل گهر بیان کرد: این منطقه چشم انداز ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد و با توجه به اینکه سالانه بیش از ۵۰ میلیون تن ماده معدنی برداشت می شود، بیش از ۳۵۰ میلیون تن فعالیت معدنی سالانه در شهرستان صورت می گیرد و ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در زمینه ماشین آلات معدنی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان با اشاره به اینکه با جسارت و حمایت هایی که در منطقه گل گهر صورت گرفته، مهندسی معکوس و بومی سازی انجام شده و برخی کارها برای نخستین بار در کشور در این منطقه صورت گرفته است.

 

محیاپور با بیان اینکه در شهرستان سیرجان در حوزه صنعت، معدن و تجارت کارهای بزرگی صورت گرفته که بخشی از صنعت کشور را متحول می کند اظهار کرد: شرکت های بزرگی در منطقه گل گهر فعالیت می کنند که کارخانه های احیاء و تکنولوژی میدرکس کاملا بومی سازی شده و در شرایط تحریم همه منجسم و مصمم هستیم کارهای توسعه ای را در راس کارهای خود قرار بدهیم و شعار ما این است که در زمان تحریم خود را محکم تر و قوی تر اثبات کنیم.

 

وی با اشاره به هماهنگی رسانه ها و مسوولان شهرستان سیرجان در راستای توسعه شهرستان، افزود: سیرجان به دلیل مسوولان هماهنگ، مردم ارزشی و ظرفیت های تجاری، صنعتی و معدنی از خاص ترین شهرستان هاست.

دومین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد ۵ تا ۷ بهمن ماه جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ در محل پردیس دانشگاه آزاد سیرجان دایر است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه