با حضور دکتر غریب پور و جمعی مدیران شرکت های معدنی دانش بنیان برگزار شد؛

افتتاح نمایشگاه اینوماین2

افتتاح نمایشگاه  اینوماین2
کدخبر : 3996

نمایشگاه دومین جشنواره ایده های ارزش آفرین با محوریت ارایه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو افتتاح شد.

به گزارش  رصد اقتصادی به نقل از فولاد و توسعه، این نمایشگاه و جشنواره به همت موسسه یونیدرو ( موسسه مشترک ایمیدرو و دانشگاه تهران) برگزار و در این آیین از ۴۰۰ ایده نوآورانه رونمایی می شود.

در این نمایشگاه شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی همچون ملی مس، گل گهر، مبارکه، فولاد خوزستان و شرکت های دانش بنیان گرد هم آمده اند تا با هم اندیشی، پیوند صنعت و دانش بنیان ها را رقم بزنند.

در این نمایشگاه شرکت های دانش بنیان در حوزه های هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل، حفاری، تولید، آزمایشگاهی، ساخت قطعات و‌ تجهیزات و... حضور دارند. یکی از محورهای اصلی جشنواره اینوماین ۲، معرفی نیازهای فناورانه شرکت های معدن و صنایع معدنی است.

 

دکتر غریب پور در مراسم افتتاحیه اینوماین2:

ایمیدرو به عنوان شتاب دهنده ملی در حوزه فناوری معدن و صنایع معدنی عمل می کند

رییس هیات عامل ایمیدرو امروز در مراسم افتتاحیه اینوماین2 تاکید کرد: با همکاری شرکت های دانش بنیان و شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی به دنبال "هم آفرینی ارزش" هستیم.

خداداد غریب پور که در جمع مدیران شرکت های دانش بنیان و همچنین معدنی و صنعتی در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری سخن می گفت، تصریح کرد: در حال شکل دهی گفت و‌گوی استراتژیک بین دو بخش هستیم.

 

وی افزود: ایمیدرو در جایگاه شتاب دهنده ملی بین حوزه دانش و تولید- به عنوان دو سوی این حلقه- عمل می کند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: ایمیدرو این ارتباط را رونق می دهد و تسهیل می کند.

غریب پور با تاکید بر اینکه استراتژی ایمیدرو از سوی دانشگاه تدوین شده، گفت: امسال در جشنواره دوم اینوماین با فرایندی که ایجاد شده تعداد ایده های ارزش افرین با رشد حدود 3 برابری به 400 رسید.

 

20 طرح تحقیقاتی نیازمحور

وی یادآور شد: در سال جاری 20 طرح تحقیقاتی و پژوهشی بر اساس نیاز حوزه صنایع معدنی طراحی شده است که عمدتا به حوزه محیط زیست ارتباط دارد. غریب پور افزود: تنها بر فولاد تمرکز نداریم و صنایع مس در کنار بخش های اصلی همچون اکتشاف، استخراج و فراوری نیز شامل طرح های تحقیقاتی می شوند.

غریب پور تاکید کرد: ظرفیت آموزشی ایمیدرو 2 برابر و پژوهشی آن 50 درصد رشد یافته است.

تفاوت جشنواره امسال با جشنواره نخست

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین گفت: در جشنواره دوم اینوماین، حضور 7 شرکت بزرگ معدنی و صنایع معدنی، برگزاری نشست های دوطرفه، نمایشگاه ارایه دستاوردهای فناورانه و مهمتر از همه پیگیری ایده های ارایه های ارایه شده جزو تغییرات جشنواره امسال نسبت به جشنواره نخست است.

 

نهادسازی و ایجادساختار

غریب پور درباره ساختاردهی به همکاری های حوزه دانش و صنعت اشاره کرد و‌ گفت: ایمیدرو به همراه دانشگاه تهران با تاسیس موسسه مشترک با نام یونیدرو، به نهادسازی در این بخش اقدام کرده اند.

وی تاکید کرد: این اقدام سبب مانایی و پویایی روابط دوطرفه می شود. غریب پور تصریح کرد: امروزه بیش از هر عاملی به دنبال گفت و‌ گوهای دوطرفه هستیم.

وی نقش دانشکده معدن دانشگاه تهران در پایه گذاری و شکل گیری این حوزه دانش در کشور را یادآور شد و اظهار داشت: دانشکده معدن یکی از 4 دانشکده پایه ای دانشگاه تهران بوده است

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه