خرمی شاد اعلام کرد:

تکمیل بیش از 24 میلیارد دلار طرح و پروژه توسط ایمیدرو

تکمیل بیش از 24 میلیارد دلار طرح و پروژه توسط ایمیدرو
کدخبر : 40494

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اعلام کرد: ایمیدرو با توجه به ماموریت ها و سیاست های مورد نظر و با همراهی شرکت های زیرمجموعه، از ابتدای تاسیس تا سال 1400، بالغ بر 24.2 میلیارد دلار طرح و پروژه را تکمیل کرده است.

به گزارش رصد اقتصادی ، امیر خرمی شاد افزود: در تکمیل طرح و پروژه های معدن و صنایع معدنی کشور، میزان جذب سرمایه گذاری از بخش خصوصی توسط این سازمان بیش از 8.6 میلیارد دلار بوده است.

وی گفت: در حال حاضر تکمیل 3.8 میلیارد دلار طرح و پروژه در شمار برنامه ها قرار دارد.

خرمی شاد با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام از موضوعات مغفول مانده اقتصاد کشور به شمار می رود، گفت: ایمیدرو از سال 1400، با جذب مشاور معتبر، پایش اینگونه پروژه ها در حوزه معدن و صنایع معدنی را آغاز کرده است و درصدد رفع مشکلات عمده این مجموعه ها همچون تامین مالی، تکنولوژی، محیط زیست و... است.

وی افزود: با اقدامات توسعه ای ایمیدرو در این حوزه، مشکلات بسیاری از طرح های نیمه تمام و یا متوقف رفع خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به رشد تولید در حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: از زمان تاسیس ایمیدرو، رشد فلزات اساسی همچون فولاد، مس، آلومینیوم... را شاهد هستیم و به تازگی توسعه بخش عناصر استراتژیک در این سازمان کلید خورده است.

عضو هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: توسعه حوزه عناصر استراتژیک به دلیل مصرف بالا و نیاز کشور و همچنین محدودیت های ناشی از تحریم، در دستور کار ایمیدرو قرار دارد.

خرمی شاد گفت: این برنامه ریزی از سال جاری آغاز شده است و توسعه صنعت چهار عنصر استراتژیک هدفگذاری شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه