میزان سود خالص گروه سرمایه گذاری امید در 6 ماهه 1401 معادل کل سال 1400 بوده است

میزان سود خالص گروه سرمایه گذاری امید در 6 ماهه 1401 معادل کل سال 1400 بوده است
کدخبر : 41917

نشست و گردهمایی مدیران و اعضاء هیأت مدیره شرکت های تابعه گروه مدیریت سرمایه­ گذاری امید با حضور مدیرعامل بانک سپه برگزار شد.

مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در نشست و گردهمایی مدیران و اعضای هیأت مدیره هلدینگ امید:

محمدعلی شیرازی مدیر شرکت سرمایه گذاری امید در این نشست به تشریح عملکرد گروه سرمایه­ گذاری امید پرداخت و با اشاره به پروژه­ های بزرگ در دست اقدام گفت: به لحاظ پروژه­ هایی که طی 18 ماه گذشته انجام شده است؛ در شرکت سنگ آهن گهرزمین پروژه 2 میلیون تنی گندله به بهره برداری رسید که حدود 200 نفر اشتغال­زایی مستقیم و 500 نفر غیرمستقیم دارد.

وی همچنین با بیان اینکه در این پروژه 2500 میلیارد تومان سرمایه­ گذاری انجام شده است، گفت: کارخانه بریکت سرد آهن شرکت کاوند نهان زمین در حال بهره برداری است که حدود 200  نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.

به گفته وی این پروژه به منظور تولید 70 هزار تن با 700 میلیارد تومان سرمایه­ گذاری صورت گرفته است. 

وی با اعلام اینکه شرکت تولید مس کاتد در قزاقستان نیز اواخر آبان ماه افتتاح خواهد شد؛ مبلغ سرمایه گذاری این طرح را 630 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این طرح؛ تنها پروژه معدنی در خارج از کشور است که با موفقیت به بهره ­برداری رسیده است.

شیرازی همچنین با اشاره به سرمایه­ گذاری­ های صورت گرفته در این مجموعه خاطرنشان کرد: در مجموع در حال حاضر سه شرکت اصلی معدنی حدود 39 هزار میلیارد تومان یا حدود 4 میلیارد دلار سرمایه­ گذاری در دستور کار دارند که در سال 1400؛ حدود 8400 میلیارد آن صورت پذیرفته و در 6  ماهه اول 1400 حدود 5 هزار میلیارد تومان هزینه پروژه های جاری بوده است. 

وی همچنین گفت: پروژه جاسک که تقریباً متوقف شده بود؛ از اسفند ماه سال گذشته فعال و ظرف 6 ماه پیشرفت آن از 40 درصد به 65 درصد رسید که انشالله در ماه آینده اولین دایک که مربوط به مخازن می­ شود؛ تحویل وزارت نفت خواهد شد. 

به گفته وی شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور نیز یک نیروگاه 546 مگاواتی در دست اجرا دارد که آغاز آن از اسفند ماه سال گذشته کلید خورد و حدود 7 هزار میلیارد تومان سرمایه­ گذاری نیاز دارد

شیرازی افزود: نیروگاه جاسک هم 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انشالله بهمن ماه 1401 بهره ­برداری خواهد شد.

وی تاکید کرد: به همت شرکت کویرتایر پروژه 14 هزار تنی تولید تایرهای رادیال نیز در اواخر آبان ماه 1401 به بهره ­برداری خواهد رسید و همزمان آغاز اجرایی پروژه تایرهای OTR و TBR به ظرفیت 50 هزار تن کلید خواهد خورد که این پروژه برای کشور بسیار ضروری است و ما تقریباً واردکننده مطلق این لاستیک ها هستیم که در سال 1403 به بهره­ برداری خواهد رسید و 6 هزار میلیارد تومان نیز سرمایه­ گذاری خواهد داشت.

وی در ادامه میزان سود خالص گروه سرمایه گذاری امید طی 6 ماهه 1401 را معادل کل سال 1400 اعلام کرد و در خصوص عملکرد مجموعه از لحاظ سود و زیان گفت: میزان سود خالص گروه سرمایه­ گذاری امید طی 6 ماهه سال 1401 معادل کل سال 1400 بوده است.

شیرازی با ذکر این مطلب که دستاوردهای این مجموعه نتیجه تلاش و زحمات همه کسانی است که در این جمع به نمایندگی از هزاران نفر در شرکت‌ها و کارخانه‌ها مشغول فعالیت هستند؛ تاکید کرد: طی یک سال و نیم گذشته مجموعه امید به میزان 21 هزار میلیارد تومان در افزایش سرمایه شرکت های تابعه فعالیت کرد که با بهره برداری از پروژه های مربوطه؛ سود سال های آینده مجموعه امید تضمین خواهد شد.

مدیرعامل سرمایه ­گذاری امید همچنین گفت: طی 6  ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۱ مجموعه امید سود عملیاتی معادل 12 هزار و 800 میلیارد تومان داشته و سود خالص هم تقریباً به همین رقم حدود 13 هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته 53 درصد رشد در سود خالص داشتیم و تقریباً معادل کل سال 1400 سود شش ماهه بوده است.

شیرازی با تأکید بر کیفیت سود مجموعه گفت: در سال 1399؛ 14 درصد سود مجموعه امید حاصل از خرید و فروش سهام و 79 درصد مربوط به سود تقسیمی شرکت های تابعه بوده است. این رقم طی 6 ماهه سال 1400؛ به 97 درصد رسید و امروز 99 درصد سود مجموعه امید مربوط به  DPS  شرکت­ های سرمایه ­پذیر است که به لحاظ کیفیت سود هم رشد قابل توجهی در این مجموعه مشاهده می ­شود.

شیرازی در ادامه با برآورد سود مالی سال 1401 از رشد عملکرد 63  درصدی نسبت به سال مالی قبل اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سود سال مالی 1401 بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به سال گذشته حدود 63 درصد سود داریم و نسبت به دو سال گذشته؛ تقریبا 3 برابر سود محقق خواهد شد.

شیرازی با بیان عرضه اولیه شرکت­ های زیرمجموعه بیان داشت: در 18 ماه گذشته عرضه اولیه 4 شرکت فولاد سیرجان، حمل و نقل گهر ترابر، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و 

فولاد شاهرود انجام شده است.، همچنین شرکت آسیاناما هم در فرابورس درج و بقیه شرکت ها را هم آماده کردیم که انشالله به ترتیب وارد بازار سرمایه شوند.

شیرازی با بیان تحول ساختاری عمیق در مجموعه خاطرنشان کرر: این اعتقاد در مجموعه شکل گرفته که بر مبنای شفافیت و برخورداری از مزایای سامانه­ ها می­ توان امور گروه سرمایه­ گذاری امید را با سامانه­ ها به سرانجام رساند.

به گفته وی این سامانه دخالت­ های نیروی انسانی را نسبتاً کم می­ کند و اشتباهات را به حداقل می­ رساند و دقیق تر است و گزارش­ های مفصل­ تری ارائه می­ دهد.

وی همچنین تاکید کرد: ما بدنبال آن هستیم که در شرکت امید 5 سامانه داشته باشیم. سامانه بودجه امید (صبا)، سامانه مدیران و انتصابات امید (سما)، سامانه رصد املاک امید (سرا)، سامانه حقوقی امید (سحا)، سامانه نظارت و ارزیابی عملکرد امید (سنا) که دو سامانه اولی به بهره برداری رسیده اند. برای مثال در سامانه انتصاب کسی که می خواهد عضو هیأت مدیره و یا مدیرعامل شرکت شود؛ باید اطلاعاتش را در سامانه بارگذاری کرده و بر اساس الگویی که برای این سیستم طراحی شده است؛ ارزیابی شود و بر مبنای درخواست­ های سیستم، در روند امتیازدهی قرار گیرد. 

وی در ادامه گفت: در این سامانه 70 درصد امتیازات متعلق به عملکرد، رزومه مدارک تحصیلی، سابقه کار و … است  و 30 درصد امتیازات در کمیته انتصابات احراز می شود. مدیرعامل سرمایه­ گذاری امید با اشاره به الزام شرکت­ ها برای بهره­ گیری از ظرفیت­ های بورس کالا عنوان کرد: طی چند سال اخیر بهره ­گیری از ظرفیت­ های بورس کالا توسط شرکت­ های بزرگ سرمایه­ پذیر به نحوی پایه ­گذاری شده که معاملات در بورس کالا انجام شود. در سال 1399 کل معاملات سه شرکت بزرگ فلزی 4 هزار و 300 میلیارد تومان بوده، در سال 1400 این رقم به  هزار و 700 میلیارد تومان رسیده و از ابتدای سال 1401 تاکنون بالغ بر 27 میلیارد تومان معاملات مجموعه­ های بزرگ معدنی در داخل بورس انجام گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه