مدیر کل گمرک شهید رجایی و‌ناظر گمرکات استان هرمزگان خبر داد:

صادرات فولاد هرمزگان افتخاری برای کشور

صادرات فولاد هرمزگان افتخاری برای کشور
کدخبر : 4812

صادرات فولاد هرمزگان افتخاری برای کشور است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان ،  ابوالفضل اکبرپور مدیر کل گمرک شهید رجایی و ناظر گمرکات استان هرمزگان ازشرکت فولاد هرمزگان و فرایند تولید تختال در این شرکت بازدید کرد.

وی  اظهار داشت: نزدیک به ۶۰ درصد حجم تجارت خارجی کشور را گمرکات استان هرمزگان بر عهده دارد و ۶۰ درصد درامد گمرکات کشور نیز از استان هرمزگان می باشد. وی در پاسخ به اینکه چه تسهیلاتی برای برای فولادهرمزگان که ۹۰ درصد قطعات و مواد اولیه وارداتی خود را از طریق بندرشهید رجایی وارد می کند اندیشیده شده گفت: فولاد هرمزگان از معدود صنایعی در استان هرمزگان است که همکاران ما در آن به عنوان گمرکات خاص، مستقل و مسقر هستند و خدمات شبانه روزی ارائه می دهند. وی در ادامه گفت: جلسات و گفت گوهایی با مدیران شرکت فولاد هرمزگان انجام و مشکلات فولاد در رابطه با گمرک بررسی و مشکلی در رابطه با باسکول مطرح شد که حتما تلاش خواهیم کرد در استان این موانع و مشکلات رفع شود .

 

اکبرپور در پاسخ این سوال که چگونه می‌توان تسهیلات مناطق ویژه را برای صنایع مستقر در این مناطق با وجود تغییر سیاست های ارزی دولت و لزوم‌ثبت سفارش در مناطق ویژه حفظ کرد گفت: ما در جلساتی که در تهران داریم حتما این موارد را پیگیری خواهیم کرد اما فولاد هرمزگان و همه فولادی هایی که در مناطق ویژه صنایع و معادن مستقر هستند با توجه به مشکلات ارزی که دارند باید وارد این پروسه شوند.

مدیرکل بندرشهید رجایی افزود: صادرات فولاد هرمزگان افتخاری برای کشور است و با این حجم صادرات میزان قابل توجهی ارز وارد کشور  می شود .این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد و همراه با  پیگیری های مسئولین فولاد هرمزگان در جهت این موضوع قطعا گمرکات هرمزگان نیز همراه فولاد هرمزگان خواهد بود و از هیچ کمکی مضایقه نخواهد کرد.

 

ناظر گمرکات استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در رابطه با تسهیلات برای واحدهای تولیدی ، گمرک بسته های حمایتی تعریف کرده است و خدمات شبانه روزی گمرک در جهت صادرات برقرار می باشد. در گمرک شهید رجایی در جهت تسهیل صادرات ، باسکول مجموعه فولاد هرمزگان مورد قبول واقع است ؛ همچنین با توجه به اینکه بعضی کالاها انحصارا مربوط به فولاد هرمزگان است به اظهار آن ها کمک کرده و اعتماد داریم. تلاش می کنیم به کمک همکاران محترم در گمرکات هرمزگان بیشترین کمک ها و خدمات را  در کوتاهترین زمان  ارائه نمائیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه