در بازدید استاندار کرمان از سایت گهرزمین اعلام شد :

افزایش تولید گهر زمین موجب اشتغالزایی وتحول درمنطقه

افزایش تولید گهر زمین موجب اشتغالزایی وتحول درمنطقه
کدخبر : 4816

دکتر محمد جواد فدایی استاندار کرمان ۱۵ بهمن ماه ۹۸ از سایت گهرزمین بازدید کرد.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از گسترش نیوز، فدایی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از قسمت های دیسپچینگ، معدن، خطوط ۱ و ۲ تولید کنسانتره، پروژه خط ۳ و گندله سازی شرکت گهرزمین عنوان کرد:برخی از پروژه های این شرکت از جمله گندله سازی در مراحل پایانی هستند و با وجود مشکلاتی همچون تحریمها و محدودیت هایی که در بعضی دستگاه های دولتی بوده، اقدامات بسیار ارزشمندی در زمان کم در مجموعه گهرزمین انجام شده و نکات و ضوابط ایمنی در کلیه بخش ها بصورت اصولی رعایت شده است که این، نشان از تلاش و زحمات این مجموعه می باشد.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل گهرزمین و همکاران این شرکت گفت: از نزدیک شاهد بهره برداری و برنامه ریزی آتی معدن بودیم و باتوجه به این مهم، برداشت از معدن گهرزمین، ۲۰ میلیون تن بوده که با برنامه ریزی های انجام شده، این میزان با توانی که در مجموعه گهرزمین وجود دارد به ۳۰ میلیون تن خواهد رسید .

 

وی همچنین در حاشیه این بازدید عنوان کرد: برداشت ۳۰ میلیون تن سنگ آهن در سال از معدن گهرزمین، تحول بزرگی است که موجب ایجاد اشتغال و فرصتهای شغلی زیادی در سطح منطقه می گردد.

 

فدایی افزود: خوشبختانه در مجموعه گهرزمین ضوابط ایمنی به خوبی رعایت شده است، البته کمبودهایی هم وجود دارد که با پیگیری و تلاش این مجموعه رفع خواهد شد.

 

به گفته استاندار کرمان ترویج و توسعه فرهنگ بومی‌سازی در کشور موضوع بسیار مهمی است که رویکرد گهرزمین با محوریت بومی‌سازی قابل تقدیر است و امیدوارم در آینده نه چندان دور با استفاده از دانش داخلی و ارتباط صنعت و دانشگاه شاهد بومی‌سازی کل قطعات و در نهایت کل خطوط تولیدی در کشور باشیم.

 

وی ادامه داد: برنامه‌های بومی‌سازی شرکت سنگ‌آهن گهرزمین، با به‌کارگیری روش‌های مهندسی معکوس و طراحی منجر به صرفه‌جویی ارزی گردیده است که از جمله این پروژه‌های بومی‌سازی می‌توان به پروژه ساخت غلتک‌های آسیابHPGR ، ساخت قطعات پر مصرف و تکنولوژیک کاربید سمانتهSTUD، ساخت داخل لوله‌های ضد سایش کامپوزیتی چند لایه، انجام طراحی و تولید داخل ورق‌های فولادی میکروآلیاژ و... اشاره کرد.

 

فدایی با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه عنوان کرد: تبادل اطلاعات بین شرکت‌ها از موازی کاری جلوگیری می‌کند. به‌کارگیری توان و دانش داخلی، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و ساخت تجهیزات استراتژیک از موضوعات بسیار مهمی است که باید مدنظر شرکت‌ها قرار گیرد که خوشبختانه مجموعه گهرزمین در این زمینه عملکرد موفقی داشته است.

 

وی ضمن تقدیر و ابراز امیدواری از اقدامات این مجموعه به دلیل توفیقاتی که حاصل شده، عنوان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از واحدهای این مجموعه و شروع پروژه‌های جدید در مجموعه گهرزمین باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه