در ایام دهه مبارک فجر و به همت تلاشگران صورت گرفت؛

تولید ریل معدن تیپ R18 در ذوب آهن اصفهان

تولید ریل معدن تیپ R18 در ذوب آهن اصفهان
کدخبر : 5215

ذوب آهن اصفهان از شرکت های هلدینگ شستا پس از تولید انبوه و موفقیت آمیز انواع ریل های مورد نیاز راه آهن سراسری و شهری (مترو)، همزمان با دهه مبارک فجر، موفق به تولید ریل معدن تیپ R18 ویژه استفاده در معادن گردید.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر گفت: تولید ریل معدن تیپ R18در راستای برآورده کردن نیاز معادن کشور، تنوع بخشی به سبد محصولات تولیدی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر در دستور کار ذوب آهن اصفهان قرار گرفته است.

 

وی افزود: تولید این ریل با بهره گیری از استانداردهای معتبر اروپایی و منطبق با کلیه شرایط، مشخصات فنی و درخواستی مشتری انجام پذیرفت و در پروسه تولید آن، تمامی مراحل کار ازجمله ریخته گری شمش با مارک مورد نیاز در بخش فولادسازی، طراحی کالیبراسیون و هادی، تراش و آماده سازی غلتک ها و دیگر قطعات تکنولوژی خط تولید با تکیه بر توان و همت پرسنل سخت‌کوش مهندسی نورد و سایر مدیریت های ذیربط کارخانه ذوب آهن صورت پذیرفت.

 

پایان واردات ریل معدن و خودکفایی کشور در تولید این محصول استراتژیک 

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه کلیه مراحل طراحی و تولید این محصول منطبق با الزامات استانداردISO 9001 انجام پذیرفته است، تصریح کرد: این نوع ریل پیش از این از خارج کشور و بعضاً با کیفیت نامناسب وارد می شد که تولید آن ضمن تأمین کامل نیاز معادن کشور به ریل های کیفی مورد نیاز، صرفه جویی ارزی قابل توجهی نیز در پی دارد. 

این مقام مسوول ادامه داد: این نوع ریل به دلیل خاص بودن کمیاب است. هر چه مقطع ریل تولیدی نازک تر باشد، تولید آن سخت تر می شود و در نتیجه تیراژ تولید پایین می آید بنابراین اکثر کارخانه های دنیا رغبتی برای تولید آن ندارند اما ذوب آهن اصفهان با تکیه بر دانش فنی متخصصان خود ریل معدن را تولید کرد.

 

تولید استاندارد ریل معدن در مدت کوتاه

مهندس یوسف زاده گفت: بر اساس اعلام نیاز معادن کشور به محصول ریل معدن و دستور مدیرعامل شرکت مبنی بر تولید این محصول ویژه، طراحی و تولید آن ازاویل دی ماه در دستور کار مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان قرار گرفت و همزمان با 22 بهمن ماه  تولید این محصول خاص با موفقیت انجام پذیرفت  که در این مدت کوتاه یک رکورد به شمار می رود.

 

ذوب آهن اصفهان پس از صنعت ساختمان، ایمنی معادن کشور را با محصولات استاندارد تامین می کند

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان بیان کرد: معادن به صورت کلی به دو پروفیل آرک معدن و ریل معدن نیاز دارند. در اکثر معادن کشور، در گذشته، از محصولات ناایمن و فاقد کیفیت استفاده می کردند اما با تولید آرک معدن در حدود 5000 هزار تن توسط ذوب آهن اصفهان در سال به صورت کاملاً حرفه ای، پس از صنعت ساختمان، ایمنی معادن کشور نیز با محصولات استاندارد ذوب آهن تامین می شود. در کل می توان گفت تولید آرک معدن و تولید ریل معدن ایمنی معادن کشور را تامین و تکمیل کردند.

 

ارزآوری چشمگیر تولید پروفیل های معدنی در ذوب آهن اصفهان

این مقام مسوول با اشاره به اینکه پروفیلی وجود ندارد که ذوب آهن اصفهان توان تولید آن را نداشته باشد، اظهار کرد: تولید آرک معدن توسط ذوب آهن تاکنون حدود 10 میلیون دلار صرفه جویی ارزجویی و تولید ریل معدن نیز  ارز آوری بالایی را برای کشور در پی دارد.

یوسف زاده در پاسخ به این سوال که آرک معدن و ریل معدن چه تفاوتی دارند چنین گفت: ریل معدن برای ترددواگن های حمل مواد معدنی و در سطوح مورد استفاده قرار می گیرد و آرک معدن در سقف معادن برای جلوگیری از ریزش های احتمالی به کار می رود.

6

7

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه