مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خبر داد:

انگوران پیشتاز در گردشگری معدنی

انگوران پیشتاز در گردشگری معدنی
کدخبر : 5997

امید فلاح؛ مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با بیان این مطلب گفت: معدن سرب وروی انگوران در دو بخش روباز و زیرزمینی در حال فعالیت است که ذخیره باقی مانده بخش روباز آن حدود ۴ میلیون تن است و طی مدت ۴ تا ۵ سال آینده این ذخیره استخراج می‌شود.

به گزارش  رصد اقتصادی  و به نقل از  روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران،  مدیر مجتمع سرب و روی انگوران ،  ضمن اشاره به برنامه تعیین شده معدن انگوران برای سال ۹۸ گفت: برنامه سال‌جاری  استخراج ۷۵۰ هزار تن بوده که با پیشی گرفتن از برنامه، تا ۱۵ اسفندماه، ۸۱۸هزار تن در بخش روباز تولید شده است.


فلاح در ادامه افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری میزان تولید از ۸۳۰ هزار تن فراتر رود.
فلاح با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت جذب گردشگر معدنی در مجتمع انگوران از سال ۹۹ گفت: بر اساس برنامه ریزی که در معدن انگوران صورت گرفته بازدید از پیت معدنی انگوران، معدن زیرزمینی سولفوره، معدن تراورتن و ورودی ییلاق از جاذبه های گردشگری این معدن محسوب می شود.


وی اظهار داشت: در حال حاضر معدن سرب و روی انگوران اقدام به آماده سازی واحدهای اقامتی در داخل این مجموعه در راستای اسکان تورهای گردشگری معدنی کرده و در مراحل پایانی دریافت مجوز گردشگری از سازمان میراث فرهنگی کشور است و گردشگران در آینده نزدیک می توانند از طریق دفاتر خدمات گردشگری اقدام به تهیه تور معدن انگوران کنند.


مدیر مجتمع سرب و روی انگوران در مورد شیوع کرونا و تمهیدات برای جلوگیری از گسترش آن گفت: به محض شنیدن ورود این ویروس به کشور و شیوع آن، جلسه مدیریت بحران با حضور مدیران و مسئولان کارگاهی در معدن برگزار و تدابیر لازم با توجه به فعالیت حدود هزار نفر نیروی کار در معدن، اتخاذ شد.
وی ادامه داد: با رعایت موارد بهداشتی، ضدعفونی کردن برخی مکان های عمومی ، اماکن اداری و مسکونی معدن را انجام دادیم. همچنین با توجه به مشکلاتی که در تامین ماسک و دستکش مورد نیاز برای کارکنان وجود داشت، تا پایان تعطیلات سال نو هیچ کمبودی در این مورد نخواهیم داشت.


فلاح در پایان گفت: رستوران‌ها به خاطر جلوگیری از ازدحام جمعیت تعطیل شده‌ و بر تهیه غذا نظارت ویژه‌ای صورت می‌گیرد.همچنین در مبادی ورود و خروج پرسنل دستگاه‌های تب سنجی وجود دارد که با بررسی وضعیت کارکنان، در صورت داشتن علایم به مراکز درمانی انتقال داده می‌شوند. علاوه بر این افراد را بر اساس بیماری‌های که از قبل داشتند دسته بندی کرده و به آنها که بیماری‌های خاصی دارند، مرخصی داده‌ایم. لذا تمام تدابیری احتمالی برای جلوگیری از شیوع این ویروس در حال انجام است و به دلیل پیشتاز بودن معدن انگوران مورد تقدیر و تشکر اداره بهداشت ماه نشان و استان زنجان قرار گرفتیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه