مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اعلام کرد:

فولاد خوزستان پیشگام در تشکیل کمیته مبارزه با ویروس کرونا

فولاد خوزستان پیشگام در تشکیل کمیته مبارزه با ویروس کرونا
کدخبر : 6545

فولاد خوزستان پیشگام در تشکیل کمیته مبارزه با ویروس کرونا است

جناب مدیرعامل با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید، لطفاً بفرمایید از چه زمانی اقدامات جهت پیشگیری از ویروس کرونا در شرکت آغاز شد؟

شرکت فولاد خوزستان اولین شرکتی بود که به محض تایید ورود این ویروس به کشور، کمیته مقابله با آن را در عالی‌ترین سطح تشکیل داد. این ادعای ما نیست بلکه اذعان مراکز مسئول در این مساله است. این کمیته به ریاست قائم مقام اینجانب در امور سلامت و بهداشت کارکنان، قائم مقام ارشد، معاونین و مدیران حوزه‌های مختلف از جمله: منابع انسانی و امور اجتماعی، بهره‌برداری، خرید، بهداشت، درمان و محیط زیست، روابط عمومی، بازرسی و نظارت، خدمات و امور رفاهی، امور اداری و… بدون درنگ جلسات خود را به طور منظم تشکیل داده و تصمیمات لازم را به موقع اتخاذ و در شرکت اجرا کرده است. البته اینجانب نیز در برخی جلسات این کمیته شرکت نمودم.


در زمینه اطلاع‌رسانی موارد بهداشتی به کارکنان چه اقداماتی انجام شد؟

اطلاعات موثق و مورد تایید کمیته مذکور از طرق مختلفی از جمله: اتوماسیون اداری، نصب بنر، چاپ بروشور و فضای مجازی در دسترس کارکنان قرار گرفت. همچنین کارکنان خدمات درباره راه‌های انتقال ویروس و اقدامات بهداشتی لازم برای جلوگیری از انتقال آن و نحوه ضدعفونی سطوح و پخت و بسته بندی بهداشتی غذا، آموزش‌های لازم را دیدند.

درباره تردد کارکنان چه اقدامات پیشگیرانه ای انجام گردید؟

تمام درب‌های اصلی شرکت مجهز به دستگاه اندازه‌گیری دمای بدن شده و همه کارکنان قبل از ورود به شرکت از این نظر بررسی می شوند و افرادی که دارای تب باشند به درمانگاه مرکزی شرکت معرفی می‌شوند. این اقدام نقش بسزایی در پیشگیری از انتشار بیماری در شرکت داشته اشت. شایان ذکر است تمام رانندگان هم هنگام ورود به شرکت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

لطفاً بفرمایید، برای خانواده کارکنان و بازنشستگان چه اقدام پیشگیرانه‌ای انجام شد؟

در زمینه فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از این بیماری اطلاعات لازم از طریق فضای مجازی در اختیار بازنشستگان و خانواده آن‌ها قرار گرفت، همچنین بسته بهداشتی ارزشمندی حاوی مواد ضدعفونی کننده دست ها، سطوح و ملزومات بهداشتی، ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی به همه کارکنان از جمله بازنشستگان تقدیم شد.

در زمینه نظارت بر حسن اجرای مصوبات کمیته مقابله با کرونا چه اقدامی صورت گرفته است؟

کمیته‌ای درکنار کمیته اصلی مقابله با کرونا برای نظارت بر اجرای دقیق مصوبات، تشکیل شده است که به طور شبانه‌روزی بر اجرای مصوبات نظارت دائم دارند. شماره‌هایی نیز برای پاسخ به سوالات و رسیدگی به درخواست‌های کارکنان اعلام شده است که به طور منظم، نظرات آنان در خصوص اجرای مصوبات کمیته اخذ و به آنها رسیدگی می‌شود.

مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در این کمیته چه بوده است؟

اجازه بدهید قبل از پاسخ به این سوال تشکر صمیمانه‌ای داشته باشم از تک تک همکاران عزیزم در این کمیته که به طور شبانه‌روزی با رصد شرایط تصمیمات به‌هنگام و عالمانه‌ای را اتخاذ کردند که بعضاً بعد از چند روز از سوی دیگر سازمان‌ها اتخاذ شد و همچنین تشکر ویژه از کارکنان فهیم شرکت فولاد خوزستان که تا این لحظه بیشترین همکاری را در رعایت مسائل بهداشتی داشته‌اند.

در نخستین اقدام مؤثر بر اساس مصوبه این کمیته، ثبت ورود و خروج از حالت اثرانگشت به کارت‌زنی تبدیل و مواد ضدعفونی در درب های ورودی شرکت نصب شد. روزانه اماکن عمومی، ضدعفونی و سرویس‌های ایاب و ذهاب کارکنان و سطوح تماس در محل‌های پرتردد گندزدایی می‌شود. ساعات کاری کارکنان روزکار نیز کاهش یافته و رستوران‌ها تعطیل گردید و غذاها به طور بسته‌بندی توزیع می گردد و مواد ضدعفونی و ماسک در اختیار همه کارکنان قرار گرفت.

لطفا بفرمایید چه اقداماتی برای محافظت از افراد در خطر صورت گرفته است؟

طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهداشت جهانی افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج، مصرف‌کنندگان کوروتون و داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی، افراد باردار و بخشی دیگر از افراد دارای ریسک بالای ابتلا به این ویروس هستند. بر اساس تصمیمات کمیته مقابله با کرونا و منطبق بر پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کارکنان دارای این مشخصات از طریق سیستم طب صنعتی شرکت، شناسایی و از حضور در محل کار معاف شدند. از طرفی با توجه به تعطیلی مدارس و لزوم حضور مادران در کنار فرزندان، اولین گروهی که مشمول کاهش زمان حضور در محل کار شدند، بانوان شاغل در فولاد خوزستان بودند.

جناب آقای محمدی به عنوان آخرین سوال، برای پیشگیری از ازدحام افراد در مکان‌های دربسته که از جمله توصیه‌های مهم وزارت بهداشت است، چه اقداماتی صورت گرفت؟

تمام تصمیمات کمیته مقابله با کرونا در شرکت با مشورت نخبگان دانشگاهی و رصد وضعیت این بیماری از طریق متخصصان بیماری‌های عفونی، با هماهنگی کامل با مراجع رسمی و حاکمیتی اتخاذ و اجرا گردیده است.

براساس مصوبات کمیته مقابله با ویروس کرونا از همان ابتدا ضمن حذف وعده ناهار و جلوگیری از تردد کارکنان به رستوران‌ها، تمام اجتماعات ورزشی، آموزشی، فرهنگی و بخش‌های دندانپزشکی و کلینیک‌های تخصصی غیرضروری تعطیل اعلام شد و این اقدامات در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس و حفظ سلامت کارکنان و خانواده‌های آنان بسیار موثر واقع شده است. / فکر اقتصادی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه