تمهیدات میدکو برای نبرد با کرونا

تمهیدات میدکو برای نبرد با کرونا
کدخبر : 6546

با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور این هلدینگ اقدام به راه اندازی خط تولید ماسک در یکی از مجتمع های خود نموده است تا بخشی از ماسک مورد نیاز پرسنل خود را تامین نماید. این اقدام در شرایطی که کشور با مشکلات بسیاری در زمینه تهیه ماسک مواجه است، درخور تقدیر است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از معدن نیوز، هلدینگ میدکو تعالی در رعایت ایمنی و بهداشت کارکنان را بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ سازمانی پذیرفته شده خویش قرار داده است و اهتمام به ارتقا سطح ایمنی و بهداشت کارکنان را رویکرد اصلی خویش می داند.

 

مدیرعامل شرکت میدکو همواره توجه ویژه ای به مدیریت هدفمند، منسجم و یکپارچه ایمنی و بهداشت در سطح مجتمع های تولیدی، پروژه ها و طرح های توسعه ای در این هلدینگ داشته است. با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور این هلدینگ اقدام به راه اندازی خط تولید ماسک در یکی از مجتمع های خود نموده است تا بخشی از ماسک مورد نیاز پرسنل خود را تامین نماید. این اقدام در شرایطی که کشور با مشکلات بسیاری در زمینه تهیه ماسک مواجه است، درخور تقدیر است.

 

مسعود فرحناک، مدیر HSEC هلدینگ میدکو در گفت و گو با معدن نیوز درباره اقدامات هلدینگ میدکو در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: مدیریت HSEC هلدینگ میدکو با هدف حفظ و ارتقاء سلامت نیروی کار، خانواده های آنان و سالم سازی محیط های کاری در سطح هلدینگ میدکو، همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور چین و احتمال پاندمی (همه گیری جهانی) آن نسبت به اطلاع رسانی مداوم و مکرر از طریق آموزش های جامع برای کلیه کارکنان در سطح هلدینگ میدکو اقدام نموده است.

 

فرحناک افزود: پس از اعلام مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر مشاهده افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور (روز پنجشنبه اول اسفندماه 1398) و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه، بلافاصله با تشکیل جلسات تخصصی متشکل از کارشناسان و متخصصان HSE شرکت های تابعه و همچنین براساس پروتکل های فنی و علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تعیین سیاست ها، تدوین دستورالعمل ها و اقدامات پیشگیرانه در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با قید فوریت در سطح میدکو و واحدهای تابعه اقدام نمود.

 

مدیر HSEC هلدینگ میدکو عنوان کرد: جلسات کمیته مدیریت پیشگیری و مقابله با مخاطرات هلدینگ میدکو با حضور مدیران ارشد و نمایندگان واحدهای مختلف شرکت های تابعه میدکو، به منظور راهبری، نظارت و به کارگیری تمهیدات پیشگیرانه در برابر شیوع ویروس کرونا تاکنون برگزار شده است.

 

وی با بیان این که سلامت کارکنان هلدینگ میدکو و همچنین پیمانکاران، از اهمیت بالایی برخوردار بوده، گفت: بر همین اساس هلدینگ می دکو جهت تهیه ماسک برای پرسنل این مجموعه و خانواده های آن ها تصمیم به راه اندازی خط تولید ماسک در یکی از مجتمع های تابعه خود گرفت که در این رابطه مجوزهای لازم را اخذ و خط را راه اندازی نمود و اکنون اقدام به توزیع ماسک در بین پرسنل خود نموده است.

 

فرحناک با تاکید این هلدینگ در حوزه مسئولیت اجتماعی بیان کرد: میدکو با هدف اطمینان از توجه همه جانبه و فراگیر به نیازهای ذینفعان در تمامی بخش های مرتبط سازمانی به مسئولیتش در جامعه و ایجاد همسویی و هم افزایی ناشی از آن در سطح ستاد هلدینگ و واحدهای تابعه خود، اهتمام به موضوع مسئولیت اجتماعی را به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته در دستور کار قرار داده است.

 

وی ادامه داد: در همین راستا از جمله اقدامات خوب میدکو در شهرستان زرند، ضدعفونی کردن امکان و توزیع تب سنج به تعداد مکفی در این شهرستان بوده است.

 

مدیر HSEC هلدینگ میدکو مهم ترین و کارآمدترین اقدامات انجام شده توسط ستاد هلدینگ میدکو و شرکت های تابعه پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را شامل ثبت سفارش خرید اقلام بهداشتی چون ماسک و مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز برای ماه های آینده کارخانه ها و مجتمع های این هلدینگ از خارج از کشور، تدوین 5 مورد دستورالعمل و راهنمای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ابلاغ به تمامی واحدهای تابعه هلدینگ میدکو جهت اجرا مطابق با الزامات ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت صمت و مرکز سلامت کار و محیط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هماهنگی با دانشگاه های علوم پزشکی استان های کرمان، همدان، سمنان و خراسان جنوبی، اطلاع رسانی مداوم و مکرر از طریق آموزش های جامع در رابطه با چگونگی پیشگیری شیوع ویروس کرونا از طریق بنر، فضاهای مجازی، بروشور، اطلاعیه آموزش های کوتاه مدت، پاورپوینت برای کارکنان، ساخت نماهنگ های آموزشی، تهیه تب سنج مادون قرمز، ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و .... دانست.

 

فرحناک ادامه داد: همچنین این هلدینگ به اقداماتی چون نظافت و ضدعفونی مستمر دستگاه ها، محوطه های کاری، ماشین آلات، سطوح دارای تماس مشترک، کاهش ساعت کاری، شیفتی نمودن کارکنان، حضور حداقلی پرسنل در محیط کار و استفاده از سیستم دورکاری در فعالیت هایی که قابل انجام می باشد ، لغو تمامی جلسات آموزشی، سمینارها و همایش ها، برقراری تهویه مناسب در کلیه قسمت ها و آموزش مستمر فرهنگ قرنطینه خانگی به پرسنل می پردازد.

 

مدیر HSEC هلدینگ میدکو در ادامه بیان کرد: هلدینگ میدکو از همان ابتدای تاسیس در راستای خط مشی، استراتژی ها و اهداف کلان خود توجه ویژه ای به موضوع بهداشت، ایمنی، محیط زیست و جامعه (HSEC) داشته و تلاش نموده در تمامی واحدهای تابعه خود این موضوع استقرار یابد.

 

به گفته وی باتوجه به هدف استراتژیک حفظ و ارتقاء ایمنی و سلامت کارکنان، حفظ محیط زیست و توجه به جوامع میزبان ، نظام مدیریت HSEC میدکو از سال 1391 متناسب با نیازها و ویژگی های حوزه فعالیتی میدکو درصنایع معدنی و ب ه منظور مدیریت هدفمند، منسجم و یکپارچه HSEC در سطح واحدهای تابعه ایجاد گردیده است.

 

فرحناک با بیان این که مدیریت HSEC هلدینگ میدکو با هدف اطمینان از داشتن محیط کاری ایمن و سالم برای کارکنان، نسبت به پایش و نظارت بر سیستم های مدیریتی HSEC شرکت های تابعه اقدام نموده، افزود: همچنین مدیری ت این هلدینگ HSEC با پیگیری اقدامات بهبود، ارتقاء و بهبود مستمر سطح HSEC را در واحدهای تابعه پیگیری می نماید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه