همتی با اشاره به یک برنامه 5 ساله اعلام کرد:

برنامه جذب سه هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در سنگان/ ۱۳۰ میلیون تن سنگ آهن در سنگان برداشت می شود

برنامه جذب سه هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در سنگان/ ۱۳۰ میلیون تن سنگ آهن در سنگان برداشت می شود
کدخبر : 7050

ذوب آهن اصفهان با همت تلاشگران خود در سال 1398 موفق به ثبت رکوردهایی در تولید ، فروش و صادرات گردید و این موفقیت ها با وجود مشکلات عدیده سال گذشته از جمله کمبود شدید مواد اولیه و نقدینگی و شیوع بیماری کرونا حاصل گردید .

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، علی همتی افزود: طی ماه های گذشته، موفق به انتخاب ۲ پیمانکار بزرگ مربوط به عملیات استخراج و باطله برداری برای ذخایر موجود سنگان( ۱٫۳ میلیارد تن) شدیم.

 

وی اعلام کرد: این پیمانکاران طی یک دوره پنج ساله با سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان فعالیت خود را دنبال خواهند کرد.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان با بیان اینکه با اجرای این برنامه توسعه ای، اقدام به تامین خوراک تولیدی مجتمع های فولادی در سنگان خواهیم کرد، افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است ۱۷٫۵ میلیون تن کنسانتره و ۱۵ میلیون تن گندله سنگ آهن طی دو سال آینده تولید کنیم.

 

اشتغال ۹ هزارنفر

همتی در بخش دیگری از سخنان خود از اشتغال ۷ هزار نفری در منطقه معدنی سنگان خبر داد و گفت: با راه اندازی ۲ طرح توسعه در سنگان و همچنین آغاز به کار پیمانکاران استخراج و باطله بردای، میزان اشتغالزایی مجتمع سنگان به ۹ هزار نفر خواهد رسید.

مدیر مجتمع سنگان تاکید کرد: عمده برنامه جذب نیروی کار در مجتمع، متوجه بومیان و ساکنان شرق کشور خواهد بود.

 

تامین زیرساخت

وی گفت: مجتمع سنگان علاوه بر تامین خوراک، برنامه های توسعه ای خود در زمینه تامین زیرساخت های منطقه را در دستور کار قرار داده است.

همتی اظهار کرد: سال ۹۸ احداث مسیر ۱۴۰ کیلومتری با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان از سنگان تا تربت حیدریه با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شرکت های مستقر در سنگان، آغاز شد.

مدیر مجتمع سنگان همچنین از احداث یک جاده ۱۶ کیلومتری از محل معدن به سنگان خبر داد و در این باره اعلام کرد: این مسیر ۱۶ کیلومتری با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی در حال احداث است.

 

کشف ذخایر سنگ آهن در عمق ۱۲۰۰ متر

مدیر مجتمع سنگان همچنین از برنامه کشف ذخایر سنگ آهن در عمق ۱۲۰۰ متر خبر داد و گفت: برنامه اکتشاف در محدوده ای ۱۶ کیلومتری هدفگذاری شده است.

وی افزود: با ذخایر جدید و ۲۰ هزار متر مغزه گیری به روش “وایر لاین” و ۲۰ هزار متر در سطح آنومالی های سنگان و اطراف این شهرستان، زمینه افزایش ذخایر فعلی را فراهم خواهیم کرد.

 

برنامه زیست محیطی سنگان

وی با بیان اینکه رعایت مسایل زیست محیطی مورد توجه مجتمع سنگان است، عنوان کرد: حفاظت از محیط زیست از جمله دغدغه های مردم منطقه است چراکه در دشت های پایین دست مجتمع، بخش خصوصی اقدام به استخراج سنگ های پلاسری می کند.

همتی افزود: در این محدوده کاشت درختان بومی همچون “گز” و “تاغ” آغاز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه