وزیر صمت در حاشیه جلسه هیات دولت:

افزایش 8 برابری تولید ضدعفونی‌کننده ها و 4 برابری تولید ماسک

افزایش 8 برابری تولید ضدعفونی‌کننده ها و 4 برابری تولید ماسک
کدخبر : 7183

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد تامین و توزیع کالاهای اساسی به خصوص اقلام بهداشتی در سطح کشور، گفت: عموم واحدهای صنعتی تولید کننده اقلام مورد نیاز این روزهای مردم، حتی در ایام تعطیل نیز فعال هستند و این روند نه تنها اقلام بهداشتی، بلکه سایر اقلام و مایحتاج ضروری مردم از جمله مواد غذایی را نیز شامل می شود.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از شاتا، رضا رحمانی در خصوص تولید و تامین کالاهای بهداشتی مرتبط با کرونا افزود: طبیعتا روند عادی تولیدات بهداشتی که نیاز کشور را به طور کامل پوشش می داد با شیوع این بیماری با شوک تقاضا مواجه شده و با این وجود، همه واحدهای فعال در این زمینه، با یک رویکرد قابل تقدیر پای کار آمدند و فقط تولید مواد ضدعفونی کننده در مقایسه با اول اسفند 98 بیش از 8 برابر افزایش داشته است.

 

وی اضافه کرد: اقلامی مثل ماسک سه لایه، در بخش تولیدات صنعتی 4 برابر رشد تولید داشته و علاوه بر این در حوزه اصناف نیز ظرفیت های خوبی در تولید این کالا ایجاد شده و به تامین نیاز کشور کمک می کند.

 

رحمانی ادامه داد: این در حالی است که مردم شریف و وظیفه شناس کشورمان در نقاط مختلف در این عرصه ورود کرده و به تولیدات موجود کمک نموده اند و همچنین در موارد متعددی واحدهای صنعتی با تغییر خطوط تولید، برای تولید ضدعفونی‌کننده ها فعال شده اند و این امکان با هماهنگی های انجام شده میان وزارت صمت و بهداشت با تسریع در صدور مجوزهای لازم و فرآهم کردن تسهیلاتی متناسب صورت پذیرفته است.

 

وزیر صمت تصریح کرد: همه این تلاش ها در راستای رفع دغدغه ها و تامین نیاز های مردم عزیز کشورمان انجام می شود.

 

رحمانی تاکید کرد: در شرایط فعلی و برای تامین حداکثری نیازهای مردم در مواردی هم که نیاز به واردات بوده، اقدام شده و ادامه هم دارد و همین‌طور اگر نیاز به محدودیت و ممنوعیت صادرات در مواردی بوده، اعمال شده است.

 

وی در خصوص اعطای تسهیلات حمایتی به واحدها و کسب و کارها گفت: طبعاً بعد از شیوع کرونا برخی کسب و کارها دچار آسیب هایی شدند، در همین راستا دولت 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ بهره 12 درصد مصوب نموده است و آیین نامه آن در حال تدوین است و این شامل اصناف و واحدهایی در این حوزه است که آسیب دیدند و یا در سایر حوزه ها مثل شرکت های حمل و نقل، مسافری، هتل ها و...، نیز می شود.

 

وزیر صمت افزود: البته مصوبه‌ای نیز برای استمهال بدهی این واحدها گذرانده شده که شامل شرکت های خدمات رسان و بیمه نیز می شود و تمام تلاش دولت بر این است که با جمعبندی همه موارد به کمک بخش های آسیب دیده بیاید و در جلسه امروز نیز آقای رئیس جمهور اعلام کردند 10 میلیارد دلار برای کار اختصاص یافته و همچنین علاوه بر 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعلامی، 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات دیگر نیز در این زمینه مد نظر است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به نظرم همه تلاش دولت بر این است که علیرغم همه مضایق موجود حمایت های لازم را از کسب و کارها داشته باشد تا سریعتر به روند عادی تولیدات و فعالیت خود بازگردند.

 

رحمانی اضافه کرد: مهم این است که در شرایط حاضر همه در کنار یکدیگر به حل مشکلات و عبور از این وضعیت کمک کنیم تا هر چه سریعتر رونق به کسب و کارها و واحدهای تولیدی ما برگردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه