رئیس هیات عامل ایدرو در نشست شورای معاونین وزارت صمت تشریح کرد :

رویکردهای ۱۱ گانه سازمان گسترش در راستای تحقق جهش تولید

رویکردهای ۱۱ گانه سازمان گسترش در راستای تحقق جهش تولید
کدخبر : 7669

نخستین نشست حضوری شورای معاونین و سازمان‌های تابعه و وابسته وزارت صمت در راستای مشارکت حداکثری زیرمجموعه های این وزارتخانه به میزبانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی و له نقل از ایدرونیوز، معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو در این نشست با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید و همچنین دستور وزیر صمت برای تطبیق برنامه رونق تولید با الزامات جهش تولید گفت: این سازمان با همفکری های صورت گرفته نسبت به باز طراحی و بازبینی برنامه های خود با محوریت جهش تولید بر اساس تجربیات و دستاوردهای سال ۹۸ در حوزه رونق تولید اقدام کرده است.

 

محمد باقر عالی جهت‌گیری‌ سازمان گسترش را مبتنی بر همگرایی فعالیت‌ها و برنامه‌های ستاد و شرکت های تابعه ، ارتقاء بهره‌وری تولید ، توسعه سهم بازار و محصولات و کسب و کارها و تکمیل پروژه های نیمه تمام، تولید محصولات جایگزین اقلام وارداتی و همچنین سرمایه گذاری در حوزه محصولات دانش بنیان عنوان کرد. عالی در ادامه رویکردهای کلان ایدرو در تحقق جهش تولید را در توسعه توان ساخت داخل ، ارائه بسته نوسازی صنایع ، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، راهبری شرکت های تحت پوشش با هدف جهش تولید و شتاب بخشیدن به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ذکر و تصریح کرد: نقش آفرینی ایدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای در تکمیل زنجیره تولید صنایع هدف از مواد خام تا محصولات نهایی در داخل و تولید محصولات جایگزین اقلام وارداتی است.

 

رئیس هیئت عامل ایدرو همچنین ارتقاء بهره وری عوامل تولید، متنوع‌سازی ابزار تامین منابع مالی، حمایت و کمک به واحدهای تولید تولیدی صادرات گرا و تبدیل به دارایی سازمان به دارایی مولد را از دیگر رویکردهای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در راستای تحقق جهش تولید برشمرد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه