وزیر صمت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه؛

دستیابی به رکورد تولید مس در 40 سال گذشته

دستیابی به رکورد تولید مس در 40 سال گذشته
کدخبر : 7731

دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن و تجارت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه گفت: در سال گذشته در تولید محصول مس موفق شدیم بیشترین تولید در این صنعت پایه و مادر را داشته باشیم.

به گزارش رصد اقتصاد و به نقل از شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در سطح کشور در سال رونق تولید به خصوص در حوزه تکمیل زنجیره فلزات اساسی، گفت: خوشبختانه سال 98، رکورد تولید فلزات اساسی در کشور در طول 40 سال گذشته شکسته شد و ما فقط در تولید محصول مس به عنوان نمونه شاخص، موفق شدیم بیشترین تولید در این صنعت پایه و مادر را آن هم در شرایط خاص کشور و در شرایط تشدید تحریم ها داشته باشیم.

 

وی افزود: در همین محصول مس، علاوه بر رکورد تولید، صادرات آن نیز بیش از دو برابر افزایش یافته است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همچنین برای اولین بار در کشور کارخانه تولید اسید سولفوریک با 1500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری راه اندازی شده است.

 

رحمانی اضافه کرد: اکتشافات معدنی انجام شده در این بخش، بیش از 2 برابر گذشته بوده و امسال نیز 3 طرح بزرگ صنعتی آماده افتتاح داریم.

 

وی ادامه داد: سال 98 برای اولین بار طرح پایلوت عناصر نادر خاکی در کشور افتتاح شد و ما در این حوزه جزو 5، 6 کشور معدود جهان قرار گرفتیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه