رئیس خانه معدن ایران خبر داد:

سیاست گذاری برای قیمت سنگ تا فولاد در وزارت صمت انجام شد/ قیمتها تغییر نکردند

سیاست گذاری برای قیمت سنگ تا فولاد در وزارت صمت انجام شد/ قیمتها تغییر نکردند
کدخبر : 7856

عضو شورای عالی معادن و رییس خانه معدن ایران گفت: جلسه امروز در وزارت صمت در خصوص سیاستگذاری برای قیمت زنجیره فولاد از سنگ تا فولاد بود که در این جلسه تغییری در قیمتها اعلام نشد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایراسین، محمدرضا بهرامن، با بیان این مطلب گفت: در ابن جلسه تولیدکنندگان فولادی و مصرف کنندگان گندله کنسانتره، تشکل ها و انجمن های مربوطه حضور داشتند و در خصوص سیاست گذاری برای اینکه در چه جهتی و با چه هدفی حرکت کنند موضوعاتی مطرح شد و درباره بازار مصرفی برای محصولات فولادی و اینکه مصرف کننده بتواند محصول مورد نیاز را به قیمت مناسب و نه گرانتر از بازار داخل تهیه کند نیز مذاکراتی صورت گرفت.

 

به گفته بهرامن، قرار بر این شد تا بعد از ارائه راهکارها، جمع بندی لازم برای سیاستگذاری قیمت زنجیره از سنگ تا فولاد تعریف شود.

بهرامن گفت: طبق روال گذشته قیمت شمش خوزستان مبنای قیمتی خواهد بود و به احتمال زیاد هفته آینده جلسه ای متشکل از انجمن سنگ آهن ایران، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، معاونت معدنی وزارت صمت و خانه معدن ایران برگزار و تصمیم گیری انجام شود.

 

بهرامن این جلسه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه در خصوص اینکه باید به ذوب آهن اصفهان با نگاه تولید ملی نگریسته شود نیز مطالبی مطرح شد تا مشکلات تامین مواد اولیه این شرکت نیز مورد بررسی و حمایت قرار گیرد.

وی درباره اینکه آیا امکان تغییر قیمت در زنجیره فولاد وجود دارد یا خیر نیز گفت: در سالهای قبل که بحث تغییر قیمت در این زنجیره مطرح می شد شرایط متفاوت بود و رکودی که اکنون به دلیل شیوع کرونا وجود دارد مشاهده نمی شد، اما اکنون با توجه به رکود در ساخت و ساز و متوقف شدن بسیاری از فعالیت ها، ما باید قیمتگذاری برای زنجیره از سنگ تا فولاد را به گونه ای پیش ببریم که نقدینگی موجود در کشور به سمت این صنعت روانه شود و سرمایه سرگردانی در کشور نداشته باشیم‌.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه