«فولاد خراسان» در میان 5۰ شرکت برترِ تالار سرمایه

«فولاد خراسان» در میان 5۰ شرکت برترِ تالار سرمایه
کدخبر : 7877

نام «شرکت مجتمع فولاد خراسان» با کسب رتبه 36 در آخرین ارزیابی سازمان بورس، به عنوان یکی از50 شرکت برتر بازار سرمایه ایران در سه ماه آخر سال 1398 ثبت شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد خراسان، در آخرین فهرستِ ارائه شده از سوی سازمان «بورس و اوراق بهادار»، نماد شرکت فولاد خراسان (فخاس) کماکان در میان 50 شرکت برتر این بازار و در جایگاه سی و ششم شرکت های برتر بورسی قرار گرفته است.


در بررسی شرکت های فعال بورس، شاخص های ارزیابی همچون «نقدشوندگی و میزان داد و ستد سهام در تالار معاملات» (تعداد و ارزش سهام داد و ستد شده)، «تناوب داد و ستد سهام در تالار معاملات» (تعداد روزهای داد و ستد شده و دفعات داد و ستد شده) و معیار «تاثیرگذاری شرکت بر بازار» (میانگین تعداد سهام منتشر شده و میانگین ارزش جاری سهام شرکت در دوره بررسی) مد نظر قرار می گیرد. در این گزارش، 50 نماد فعال تر بورس بر اساس داده های دوره سه ماهه محاسبه شده و هر سه ماه یک بار به صورت انباشته به روز می شود.

WhatsApp Image 2020-04-14 at 23.21.21


در آخرین گزارش رتبه بندی بورس، رتبه های اول تا سوم به ترتیب به «پتروشیمی خلیج فارس»، «فولاد مبارکه اصفهان» و «شرکت ملی صنایع مس» اختصاص یافته است . همچنین شرکت های «گل گهر»، «چادرملو»، «توسعه معادن و فلزات»، «فولاد خوزستان» و «فولاد کویر» به ترتیب در جایگاه های ششم، شانزدهم، هیجدهم، بیست و یکم و سی و پنجم قرار گرفته اند.
گفتنی است در بازار بورس و اوراق بهادار ایران 500 شرکتِ ثبت شده و فعالیت دارند.
شایان ذکر است موسسه «صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر»، شرکت «سرمایه گذاری معادن و فلزات» و موسسه «صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد» سهامداران عمده مجتمع فولاد خراسان می باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه