۵۴ معدن غیرفعال در هرمزگان امسال وارد مدار تولید می شود

  ۵۴ معدن غیرفعال در هرمزگان امسال وارد مدار تولید می شود
کدخبر : 8117

یکی از ظرفیت ها و فرصت های بسیار ارزشمند برای رشد اقتصادی بدون اتکای به درآمدهای نفتی، معادن است و امسال ۵۴ معدن غیرفعال در هرمزگان با حمایت دستگاه های مربوطه وارد مدار تولید می شوند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایرنا معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان روز دو شنبه اظهار داشت: رقم تخصیص یافته برای احیا این معادن غیرفعال حدود یک هزار میلیارد ریال است.

ابراهیم سعدینی بیان داشت: با آغاز به کار این معادن برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: پارسال ۲۵ معدن غیر فعال با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال احیا و برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغالزایی شد.

این مقام مسوول تاکید کرد: به هر میزان که بتوان از ظرفیت های معدنی موجود در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری پیش رفت، به همان میزان نیز زمینه رشد اقتصادی هرمزگان و در کنار آن کشور ایجاد خواهد شد.

سعدینی با اشاره به استقبال بخش خصوصی از حوزه معادن هرمزگان، تصریح کرد: ظرفیت های سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه معادن هرمزگان وجود دارد و همواره بستر جذابی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: امسال همچنین ذخائر معدنی استان با اکتشافات جدید منابع افزایش می یابد.

براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد و حدود ۳ هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می کنند.

در هرمزگان می توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه