مدیر عامل شرکت ایده پردازان :

پروژه بیمارستان 96 تخت خوابی فولاد خوزستان کلید خورد

پروژه بیمارستان 96 تخت خوابی فولاد خوزستان کلید خورد
کدخبر : 8134

در پی عملکرد مثبت شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد طی سال 1398، خبرنگار نشریه رویداد مصاحبه‌ای را با میثم شهنیانی مدیرعامل این مجموعه ترتیب داده است که توجه شما عزیزان را به آن جلب می‌کنیم.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد در سال ۱۳۸۸ با مشارکت شرکت فولاد خوزستان و با هدف ارائه خدمات فنی، مهندسی، مشاوره و انتقال دانش فنی با کیفیت بالا و قیمت رقابتی و به موقع به صنعت فولاد با استفاده از تجربیات ارزنده مدیران و نیروهای متخصص درحوزه‌های مختلف صنعت فولاد تشکیل گردید. مهمترین حوزه فعالیت‌های شرکت به شرح ذیل است:

 

تامین قراضه شرکت فولاد خوزستان: تامین ضایعات فلزی متنوع با میانگین ظرفیت روزانه 7000 تن، دسته‌بندی، استانداردسازی و شارژ حوضچه‌های ذوب.

 

عملیات نگهداری و تعمیرات: عملیات تعمیر، بازسازی، نگهداری و بهره‌برداری از ماشین آلات سنگین کارگاه بچینگ واحد پروژه‌های ساختمانی شرکت فولاد خوزستان، عملیات تعمیر و نگهداری منازل سازمانی (۲۰۰ دستگاه ویلایی و ۲۸۴ دستگاه آپارتمانی) و سایر ساختمان‌ها و اماکن عمومی و اداری و محوطه‌های ناحیه غیرصنعتی شرکت فولاد خوزستان

 

تامین نیروی انسانی: تامین نیروی انسانی و فنی و با تجربه مورد نیاز شرکت صنعت فولاد شادگان، تامین نیروی انسانی متخصص شرکت فولاد خوزستان

 

اجرای پروژه‌های توسعه: عملیات احداث سازه‌های صنعتی فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان شامل شمع‌کوبی و احداث ساختمان‌های صنعتی واداری و محوطه‌سازی و احداث جاده‌های دسترسی، تکمیل فعالیت‌های باقیمانده ورزشگاه ۳۰ هزار نفری شهدای فولاد خوزستان، تکمیل عملیات ساختمانی باقیمانده محوطه‌سازی باشگاه فولاد خوزستان، عملیات اجرای سردر و دیوار پیرامونی مجموعه فرهنگی ورزشی باشگاه فولاد خوزستان، عملیات ساختمانی بهینه‌سازی پست برق واحد احیا شرکت فولاد خوزستان، اجرای دیوار بتنی پیش ساخته حریم نیروگاه شرکت فولاد خوزستان.

 

پروژه‌های عمرانی شرکت: پروژه رینگ شستشو احیا، پروژه روشنایی ضلع شمالی فولاد خوزستان، پروژه ورزشگاه فولاد خوزستان، طرح و توسعه فولاد شادگان، احداث انبار و رستوران مرکزی فولاد خوزستان، نت منازل دویست دستگاه، احداث درمانگاه قلعه چنعان، تکمیل بستر و روشنایی سایت هفت هکتاری اسکله فولاد بندرامام خمینی (ره)، شبکه جمع آوری و رسوب‌گیری رینگ شستشو احیاها، احداث بلوار دسترسی 200 دستگاه به 300 دستگاه و جاده VIP ورزشگاه، بیمارستان 96 تختخوابی فولاد خوزستان به صورت EPC، احداث سالن خشک قراضه، احداث تیکنر فولاد خوزستان به صورت EPC

 

کارخانجات تولید بتن (بچینگ پلانت): شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد با دارا بودن دو واحد مستقل تولید بتن و سازهای بتنی با ظرفیت بیش از ۳۵۰ متر مکعب برای هر واحد در روز اقدام به تولید و فروش بتن آماده و قطعات بتنی پیش ساخته و تحویل در محل مطابق درخواست مشتری و با کیفیت مطلوب می‌باشد. بعضی از انواع تولیدات به شرح زیر است: بتن آماده در عیارهای مختلف، انواع جداول، کف پوش‌های بتنی فشاری و بلوک‌های ساختمانی سبک و سنگین، کف پوش‌های ویبره‌ای رنگی و طرح دار، کلیه محصولات سمنت پلاست شامل انواع کف پوش، جداول با بالاترین کیفیت و مطابق درخواست مشتری، انواع سایر قطعات بتنی مطابق با طرح و سفارش کارفرما

 

خدمات بازرگانی: تامین سازه بتنی سفارشی (پله) مورد درخواست شرکت فولاد خوزستان به تعداد ۱۵۱۵ عدد جهت ورزشگاه فولاد، تامین قسمتی از آهن آلات مورد نیاز پروژه فولاد،  تامین تجهیزات آزمایشگاه دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز، تامین و ساخت پله‌های فلزی ورزشگاه فولاد خوزستان

 

ایمنی و بهداشت فردی (HSE): شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد به عنوان عضوی از مجموعه هلدینگ شرکت فولاد خوزستان است و از آنجا که این شرکت به حفظ جان و سلامتی کارکنان در برابر مخاطرات کاری، اهتمام به مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ محیط زیست متعهد می‌باشد لذا تمام تلاش خود را جهت رسیدن به اهداف و همچنین حرکت همسو با شرکت فولاد خوزستان به کار بسته است. در این راستا با برگزاری کلاس‌های آموزشی تئوری و عملی برای کارکنان در تمام سطوح، بکارگیری ابزار و وسایل مورد نیاز به منظور حفظ سلامتی در برابر ریسک‌ها اقدام نموده و اثرات مثبت آن در محیط کاری بسیار ملموس بوده است. واحد ایمنی شرکت ایده پردازان با مدیریت مستقیم مدیر عامل شرکت، با توجه به بحران جهانی و فراگیر انتشار ویروس کووید19 (کرونا)‌، همسو با کمیته پیشگیری ویروس کرونا فولاد خوزستان کلیه تدابیر و دستورالعمل‌های صادره را پیاده‌سازی و گروه‌های کنترل ویژه‌ای جهت حفظ سلامتی کارکنان تشکیل داده است.

 

از دیگر فعالیت‌های در حال انجام روزانه می‌توان به خدمات نظافت سایت صنعتی احیا، تامین مواد غذایی، طبخ و توزیع غذا، خدمات مهمان‌داری در مهمانسراهای شرکت، خدمات ایاب و ذهاب کارکنان و حفظ و نگهداری فضای سبز اشاره کرد.

 

توسعه و ارتقاء  شرکت در سال 1398 چگونه بوده است؟

شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد در سال 98 و با تغییر در سیستم مدیریت و با نگاهی نو و کارآمد در تمام زمینه‌ها گام‌های موثر در راستای بهبود شرایط و زمینه‌های فعالیت برداشته و با چیدمانی جدید در چارت و رویکردی نو و به روز در ایجاد تغییر در بهره‌وری مفید بر پایه استفاده از متخصصین امر اولین قدم‌های ترقی سازمانی را به سمت آینده‌ای روشن برداشته است.

 

از این موارد می‌توان به اضافه نمودن واحد فنی جهت پیگیری و رصد تمام موارد فنی و مهندسی و ایجاد آمادگی در راستای شرکت در مناقصات بزرگتر، حذف حداکثری بروکراسی کاغذی و سیستمی نمودن مکاتبات و فرآیند خرید، تهیه چارت سازمانی جدید، تهیه فلوچارت فرآیند خرید، تلاش در به روزآوری سیستم برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، برگزاری جلسات هماهنگی مدیران به صورت ادواری و پایش مشکلات و موانع و پیشرفت‌های حاصله، اتخاذ راهکارها و روش‌های اجرایی جدید در پروژه‌ها که سبب افزایش راندمان کاری و کاهش هزینه‌ها شده است، اشاره کرد و سایر مواردی از این دست که امید است در آینده‌ایی نزدیک به حداکثر بهره‌وری در سیستم رسیده و گام‌های بعدی با قدرت بیشتر برداشته شود.

 

در شرکت ایده پردازان صنعت فولاد چه رویدادهای مهمی در سال 1398 رخ داده است؟

در واحد مدیریت منابع انسانی بر اساس برنامه و اهداف توسعه حوزه فعالیت شرکت، با برنامه‌ریزی دقیق و مطابق نیاز بخش‌های مختلف در زمینه جذب نیروهای متخصص و کارآمد از قبیل دفتر فنی، مدیر پروژه‌های ساختمانی، خدمات صنعتی و خدماتی اقدام شده تا با دقت تمام موارد هر بخش مورد رصد و ارزیابی قرار گیرد و سرعت و دقت پیشبرد اهداف روند فزاینده‌ای یابد.

 

در سال گذشته تعداد قراردادهای شرکت افزایش150 درصد داشته است و مجموع افزایش مبالغ قراردادی شرکت 270 درصد بوده است. واحد مدیریت بازرگانی برحسب گستردگی و توسعه زیرساخت‌های شرکت در سال گذشته با اتخاذ تصمیماتی راهبردی در خصوص ورود شرکت به سطحی بالاتر، توانمندی خود را برای انجام پروژه‌های بزرگتر بصورت EPC اعلام نمود که به عنوان نمونه می‌توان به پروژه احداث تیکنر واحد فولادسازی و بیمارستان 96 تختخوابی فولاد خوزستان اشاره نمود.

 

در مدیریت توسعه طرح و برنامه با ایجاد فضاهای آموزشی و پیاده‌سازی اهداف و برنامه‌های شرکت به منظور توسعه ظرفیت‌های سازمان موفقیت‌هایی حاصل گردید که نمونه آن اخذ جایزه تعالی سازمانی با نشان دو ستاره از سازمان مدیریت صنعتی می‌ باشد.

 

  در بخش مدیریت مالی و حسابداری با پیگیری و مدیریت در بهره‌وری مالی شرکت و افزایش راندمان کاری درآمد عملیاتی و سود ناخالص شرکت در سال 98 نسبت به سال قبل 70 درصد افزایش داشته است. پیگیر و ثبت اسناد مالی شرکت در سیستم MIS، پیگیری مالیات و حقوق سال 90 تا 94 و تسویه کامل آن، پیگیری مالیات بر ارزش افزوده سال 89 تا 97 و اخذ تخفیف و تسویه کامل آن، تسویه کامل مالیات بر عملکرد سال 97، پیگیری مفاصا حساب قراردادهای خاتمه یافته از سال 88 تاکنون، وصول درآمد صورت وضعیت‌های معوقه (مشکوک الوصول) مربوط به قبل از سال 98 از اهم اقدامات صورت گرفته است.

در واحد فنی مهندسی با توجه به افزایش حجم قراردادهای شرکت ایده‌پردازان و به خصوص صلاحیت اجرای پروژه‌های نوع EPC، مدیریت شرکت با ارائه برنامه به کارگیری و استخدام نیروهای فنی و مهندسی در بخش‌های مختلف به منظور افزایش و تقویت این هسته مهم اقدامات بسیار محسوس و مهمی صورت گرفته است به طوری که میزان پتانسیل شرکت در مناقصات و قراردادهای مهندسی را بالا برده است.

 

حذف بروکراسی سنتی و تعریف، ثبت فرآیند خرید در سیستم MIS فولاد خوزستان، افزایش حجم و مبالغ قراردادهای شرکت، بازسازی و نوسازی ناوگان ماشین آلات شرکت از دیگر موارد قابل ذکر است.

 

در مورد مهمترین پروژه‌های شرکت ایده پردازان برای خوانندگان نشریه توضیح دهید.

بیمارستان 96 تختخوابی فولاد خوزستان که به منظور ارائه خدمات به مردم منطقه کلید خورد، پس از اجرای اسکلت بتنی با توقف مواجه شده بود، با اتخاذ تدابیر ویژه مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مجدداً آغاز شده و تکمیل و تسریع بهره‌برداری آن با حفظ استانداردها و متدهای به روزرسانی شده و همچنین کاهش تاثیرپذیری آن بر محیط زیست در دستور کار اجرایی این شرکت قرار گرفت، امید است در سایه تلاش‌های کلیه مسئولان و دست اندرکاران در سال 1401 به بهره‌برداری برسد.

 

شرکت ایده‌پردازان فولاد خوزستان با احساس مسئولیت در خصوص انجام فعالیت در فولاد شادگان با تقویت تیم اجرایی خود در شادگان ظرفیت اجرایی و خدماتی خود را افزایش داده و با کسب رضایت مدیران فولاد شادگان توانسته امروز حجم قراردادهای خود با این شرکت را به بیش از 95 میلیارد افزایش دهد از جمله این قراردادها، طرح و توسعه، فضای سبز فولاد شادگان، جنگل کاری و نت ساختمانی می‌باشد. البته شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد در راستای احداث آشپزخانه مرکزی فولاد شادگان پس از اعلام مسئولان وارد عملیات اجرایی شده و با برترین برند طراحی و تامین تجهیزات آشپزخانه ایران به نام پرشین استیل وارد مذاکره شده است که به محض فراهم شدن زمینه اجرایی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

 

شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد در طرح‌های توسعه فولاد شادگان چه عملکردی داشته است.

به طور کلی پروژه‌ها و طرح‌های فولاد شادگان که در تعهد شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد می‌باشند در دو بخش عمده تقسیم می‌شوند که در ادامه شرح مختصری به انضمام تصاویر مربوطه در بالا ارائه خواهد شد: 1. فضای سبز 2. نت ساختمانی

تجهیز کارگاه فضای سبز و نت ساختمانی، ساخت نهالستان در مجتمع فولاد شادگان، شروع عملیات اجرای ساخت نخلستان شهدای مجتمع فولاد شادگان، جمع آوری نخاله های ساختمانی کل سایت، عملیات تهیه نهال (گل و گیاه)، تهیه طرح زیباسازی محوطه ورودی دفتر مدیرعامل فولاد شادگان و همچنین ساخت و تولید 900 قطعه شمع پیش ساخته، تامین 7500 متر مکعب بتن سایت شامل پیمانکاران و شرکت، احداث پارکینگ کارفرما، تکمیل ساختمانهای ورودی و کارت زنی

  • واحد طرح و توسعه :

 احداث پارکینگ کارفرما

 تکمیل ساختمانهای ورودی و کارت زنی

 

تکمیل 90 درصدی جاده st4 در مدت کمتر از 3 ماه، اجرای پیوینگ سطح محوطه کارفرما، تولید قطعات بتنی طبق دستور کارفرما و نیاز مجتمع، تولید جداول بتنی و نیوجرسی برای طرح و توسعه فولاد شادگان انجام شده است.

2

لازم به توضیح است تهیه شمع از تیر ماه امسال در دستور کار قرار گرفت و همانگونه که مشاهده می‌فرمایید با برنامه‌ریزی و پشتیبانی دقیق و با اتخاذ روش‌های اجرایی مناسب علاوه بر کاهش هزینه‌های اجرایی راندمان تولید در پایان سال نسبت به مردادماه شاهد رشدی 3.6 برابری بوده است.

 

همان‌گونه که مشاهده می‌فرمایید حجم تولید بتن سال 98 در مقایسه با سال 97 افزایش بیش از 2.3 برابر دارد. که با توجه به تعدد مشکلات کارگاه بسیارتحسین برانگیز است.

 

در حوزه تجهیز و توسعه ماشین‌آلات سنگین چه اقداماتی صورت گرفته است؟

به دلیل هزینه بالای استفاده از ماشین آلات استیجاری در قرارداد، 12 دستگاه تانکر که به ازای هر دستگاه در سال بالغ بر چهارصد میلیون تومان هزینه به شرکت تحمیل می‌نماید و نیز محدودیت‌های خاص ماشین آلاتی که می‌بایست حتماً ماشین بنز باشد تصمیم برآن شد تا به صورت پلکانی و در پله اول دو دستگاه کامیون کمپرسی مستعمل و خارج از رده از شرکت فولاد خوزستان دریافت و با نوسازی و تعمیرات بنیادی به روزآوری و به عنوان تانکر پمپ‌دار ملکی در چرخه فعالیت قرار گیرد. در مرحله بعد دو ستگاه دیگر جهت تعمیرات اساسی و بازسازی به اصفهان ارسال گردید. همچنین کار با دستگاه‌های ملکی قدرت مانور و توانایی بیشتری به شرکت می‌دهد و می‌تواند هر زمان که نیاز باشد و حتی خارج از زمان کاری از آن استفاده نماید.

 

اهداف و استراتژی شرکت در سال پیش رو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در راستای نامگذاری سال 1399 از سوی مقام معظم رهبری مد ظله العالی با نام «جهش تولید»، شرکت فولاد خوزستان اقدامات لازم جهت محقق‌سازی بیانات معظم له را در دستور کار قرارداده و مجموعه شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد به عنوان عضوی از خانواده گروه فولاد خوزستان با تمام توان آماده خدمت می‌باشد و با تامین و ذخیره‌سازی مواد اولیه و استراتژیک از قبیل انواع ضایعات فلزی، پیشتیبان خط تولید می‌باشد. که این حجم دپوی قابل اتکا و مطمئن در ایام نوروز و به ویژه با وجود تعطیلات مربوط به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در این مدت تقریبا بی‌سابقه بوده است که تحقق و ثبت رکورد روزانه 80 ذوب و تولید فولاد خام به میزان 13104 تن در نیمه اول فروردین سال 1399 نشان از عزم و پشتیبانی کلیه عوامل منجمله شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد در تحقق این شعار می‌باشد.

 

برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شرکت ایده‌پردازان، با ایجاد زیرساخت‌های لازم و تقویت نیروهای فنی و پشتیبانی و همچنین اخذ رتبه‌های مربوطه‌، درصدد گسترش فعالیت‌های پروژه‌ای خود در خارج از مجموعه فولاد خوزستان می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه