رئیس‌جمهور در آیین افتتاح پروژه‌های لامرد مطرح کرد:

نقش کلیدی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در توسعه صنعتی کشور/ افزایش 100درصدی تولید آلومینیوم از افتخارات دولت است

نقش کلیدی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در توسعه صنعتی کشور/ افزایش 100درصدی تولید آلومینیوم از افتخارات دولت است
کدخبر : 8291

رئیس جمهور در آیین افتتاح بزرگترین مجتمع آلومینیوم کشور واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: این منطقه نقش اساسی و کلیدی در توسعه صنعتی کشور دارد و بر این اساس لازم است تا از ظرفیت های موجود به نحو مطلوب استفاده شود.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  ایلنا  ، حجت الاسلام حسن روحانی در بخشی از سخنانش با تقدیر از مسئولان در تکمیل و راه اندازی کارخانه آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: این یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است که تولید آلومینیوم را 100 درصد افزایش داده‌ایم.

رئیس جمهور اضافه کرد: مردم عزیر ما باید بدانند پروژه عظیم آلومینیومی که در لامرد اکنون افتتاح می‌شود یک پروژه 1 میلیارد دلاری است و امروز فاز اول آن افتتاح می‌شود و امیدوارم به طور متناوب قدم‌های بعدی در این پروژه برداشته شود و تا پایان سال 99 به تولید کامل برسد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور پیگیری و برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد طرح‌های جدید در حوزه صنایع پایین دستی و بالادستی آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، افزود: برای صنایع بالا دست و پایین دست آلومینیوم بایستی برنامه کاملی داشته باشیم تا چرخه این صنعت بطور کامل تکمیل شود؛ اعم از توجه به تولید آلومینا و یا ایجاد شهرک آلومینیوم که در منطقه ویژه اقتصادی لامرد طراحی شده است.

وی با اشاره به نقش برجام در تسهیل زمینه های انجام فعالیت های بزرگ اقتصادی در کشور خاطر نشان کرد: مردم آثار برجام را نمی‌دانند و در نفت و گاز و صنایع معدنی، تحولاتی که ما از سال 94 می بینیم در این صنایع شرایطی است که برجام برای این تحولات بوجود آورد و یکی از این صنایع آلومینیوم جنوب است.

رئیس جمهور با تقدیر از مردم لامرد گفت : قرار بود در دی ماه خدمت مردم لامرد برسیم و این طرح ها را افتتاح کنیم که به دلایلی به بهمن و اسفند موکول شد و از اسفند گرفتار کرونا شدیم. از همین جا به مردم منطقه لامرد سلام و درود تقدیم می‌کنم و امیدوارم در فرصت های آینده بتوانیم خدمت مردم باشیم و دیداری از منطقه داشته باشیم.

وی خطاب به وزیر راه باتوجه به راه اندازی کارخانه آلومینیوم جنوب و به منظور تسهیل در حمل و نقل مواد اولیه و صادرات محصولات آلومینیومی از این منطقه نیز تسریع در اجرای آزادراه لامرد- پارسیان را خواستار شد.

روحانی اظهار کرد: بسیار خوشحالم که این طرح با همکاری بخش دولتی و خصوصی به نتیجه رسیده است. این پروژه بسیار مهم است و من از وزیر راه درخواست می‌کنم که اقدام کنند، چون آزادراه لامرد- پارسیان هم برای احیای منطقه و هم برای مجتمع آلومینیوم جنوب بسیار اهمیت دارد.

رئیس جمهور همچنین با تایید نقش و سهم سید محمود علوی وزیر اطلاعات در رفع موانع و مشکلات فراروی  تکمیل این پروژه اضافه کرد: از مهندسان، کارگران، متخصصان، مدیران اعم از بخش خصوصی و دولتی که برای راه اندازی مجتمع آلومینیوم نقش افرینی کرده‌اند، تقدیر می‌کنم و اطمینان دارم در پرتوی همراهی و همکاری این مسیر برغم مشکلات با سرعت بیشتری پیموده می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه با افتتاح کارخانه آلومینیوم لامرد، رتبه جهانی ایران در تولید آلومینیوم از  18 به 14 ارتقا می‌یابد،گفت: به برکت ماه مبارک شعبان و با توسل به روح بلند پیامبر عظیم‌الشان، مجتمع عظیم آلومینیوم جنوب را افتتاح بفرمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه