اقدامات گسترده سیمان هرمزگان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا

اقدامات گسترده سیمان هرمزگان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا
کدخبر : 8327

قدامات گسترده­ ای از سوی شرکت سیمان هرمزگان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، در این شرکت و شهرستان بندر خمیر انجام شد.

به  گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین ­الملل شرکت سیمان هرمزگان، این شرکت به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت کارمندان مجموعه خود، از ابتدای شیوع ویروس اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار قرار داده است.
 


دکتر بهمن قرنجکی سرپرست مرکز بهداشت و طب صنعتی شرکت سیمان هرمزگان و مسئول ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شرکت، گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، و به دستور دکتر مهدی باشتی مدیرعامل محترم شرکت، ستادی تحت این عنوان و با حضور مدیران بخش های مختلف در شرکت سیمان هرمزگان تشکیل و تصمیمات مقتضی گرفته شد.
 
قرنجکی ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده در این راستا می­توان به تب سنجی و کنترل دمای بدن همکاران در بدو ورود به شرکت و ممانعت از کارکنان دارای تب به کارخانه و بررسی دلیل تب آنها، تحویل ماسک سه لایه به کارکنان، چاپ بنر و بروشور آموزشی به منظور شناخت و راههای پیشگیری از کرونا ویروس، اشاره کرد.
 
سرپرست مرکز بهداشت و طب صنعتی شرکت سیمان هرمزگان اظهار داشت: ضدعفونی کردن روزانه تمام محل­های عبور ومرور، کارگاهها و سرویس­های کارکنان، نصب محلول ضدعفونی دست در اماکن حساس، کنترل کارکنان روزمزد تعمیرات، فرستادن کارکنان دارای بیماری زمینه ای به مرخصی، معاینه بیماران و ارجاع موارد مشکوک به مراکز درمانی تعیین شده، تعطیلی رستوران و استفاده از ظروف یکبار مصرف جهت سرو غذا در محل کارخانه با رعایت فاصله بیش از یک متر، از دیگر اقداماتی بود که در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شرکت سیمان هرمزگان انجام گرفت.
 
اجرای طرح فاصله ­گذاری اجتماعی در بخش­های مختلف شرکت سیمان هرمزگان
 


مهندس علی ملکی رئیس واحد HSEشرکت سیمان هرمزگان در این زمینه گفت: در محل هایی مانند نوبت ورود و خروج پرسنل، صف غذا خط کشی و علامت­ گذاری انجام شده تا پرسنل فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا با توجه بیشتر و رعایت این نکات قدم موثری در رشد کرونا در مجموعه سیمان هرمزگان برداشته باشیم.
 
وی با اشاره به تعطیلی اماکن ورزشی مربوط به این شرکت تا اطلاع ثانوی، گفت: برای ورود و خروج پرسنل در شرکت از کارت هوشمند به جای اثر انگشت استفاده می شود، همچنین معاینات ادواری کارکنان که در اسفند ماه هر سال برگزار می شد به ماه های آینده موکول شده است و در همین راستا مرخصی پرسنل درمانگاه به دلیل شیوع این ویروس لغو شده است .
 
همچنین رئیس واحدHSE شرکت سیمان هرمزگان تصریح کرد: یکی از کارهای که در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شرکت سیمان هرمزگان انجام گرفته، جلوگیری از هر گونه تجمعات غیر ضروری مانند نوبت سرویس ایاب و ذهاب، پیگیری ورودی های کارخانه از قبیل ماشین آلات حمل مواد اولیه و ماشین آلات حمل سیمان است.
 
معاینه بیماران و خدمات رسانی پزشکی به شهروندان خمیر در درمانگاه کارخانه سیمان هرمزگان


مهندس سید محمد طباطبایی معاون فنی و مدیر کارخانه شرکت سیمان هرمزگان نیز در همین راستا گفت: طی هماهنگی­ ها و جلسات مختلفی که برگزار شده است، 16 هزار ماسک پرستاری سه لایه،700 عدد ماسک نانو اکینا FFP3، 100 عدد ماسک S SPFFPS ، 3 هزار ماسک پارچه ای، بین کارکنان توزیع و تعدادی گان نیز برای مواقع نیاز در اختیار واحد HSE قرار گرفته شده است.
 
طباطبایی تصریح کرد: تهیه و توزیع دستکش لاتکس و پلاستیکی بین پرسنل، خرید دستگاه پالس اسکیتر جهت تصریح تشخیص و درمان کارکنان، اجرای سیستم قرنطینه دو هفته­ای برای کارکنانی که به سفر رفته­ اند، معاینه بیماران و خدمات رسانی پزشکی به شهروندان خمیر در درمانگاه کارخانه، در ایام شیوع بیماری کرونا انجام گرفت.
 
معاون فنی  و مدیر کارخانه شرکت سیمان هرمزگان با بیان اینکه این شرکت در راستای عمل به مسئولیت ­های اجتماعی، با اختصاص یک دستگاه خودروی ضدعفونی به امر ضدعفونی شهرستان بندر خمیر همچنان در کنار کمپین مردمی و مراکز بهداشت است، گفت: در کنار فعالیت­های انجام گرفته برای این کمپین، تعدادی از همکاران نیز به صورت شبانه روزی در اختیار کمپین مردمی هستند تا به آنها مشاوره دهند. همچنین دبیر و مسئول این کمپین و مسئول گروه ضد عفونی شهر نیز از پرسنل سیمان هرمزگان انتخاب شدند که خوشبختانه توانستند بخوبی کارهای مربوطه را انجام دهند .
 
وی ادامه داد: با توجه به بارش باران در روزهای گذشته 16 عدد پانچوی بارانی، 12 جفت چکمه، 20عدد عینک در اختیار این کمپین جهت استفاده این اعضا قرار گرفته است.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه