معاون وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد:

آمادگی برای همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات و قرارگاه خاتم‌الانبیا

آمادگی برای همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات و قرارگاه خاتم‌الانبیا
کدخبر : 8333

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اهمیت و نقش تجاری کشورهای عراق و سوریه در روابط خارجی، از اعلام آمادگی سازمان برای همکاری همه‌جانبه با ستاد عتبات و قرارگاه خاتم‌الانبیاء در کشورهای عراق و سوریه خبر داد.

 به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، جلسه بررسی مشکلات و ارائه راهکار برای پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات و قرارگاه خاتم‌الانبیا در کشورهای عراق و سوریه در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.


در این جلسه حمید زادبوم، در ابتدا گزارشی از فعالیت‌های سازمان توسعه تجارت ایران ارائه کرد و برای همکاری همه‌جانبه با ستاد عتبات و قرارگاه خاتم الانبیاء به جهت اهمیت و نقش تجاری کشورهای عراق و سوریه در روابط خارجی اعلام آمادگی کرد.
در ادامه سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گزارشی از فعالیت‌های قرارگاه و پروژه‌های انجام شده و در حال اجرا در کشورهای عراق و سوریه ارائه کرد و برای برگزاری جلسات مشترک با سازمان توسعه تجارت ایران اعلام آمادگی کرد.


محمد جلال مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات به ارائه گزارشی از پروژه‌های انجام شده توسط ستاد بازسازی عتبات در شهرهای کربلاء، نجف،کاظمین و سامرا در کشور عراق پرداخت و گفت: در پروژه‌های انجام شده بالغ بر 5000 نیروی متخصص ماهر و نیمه ماهر ایرانی مشغول به کار بوده و حدود 70 درصد از مصالح و تجهیزات به کار رفته در پروژه‌ها از ایران خریداری شده است.


فرهاد نوری، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران نیز گزارشی از جلسات برگزار شده با مسئولان بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در خصوص مشکلات ناشی از صدور بخشنامه‌های متعدد و بلاتکلیفی صادرکنندگان جهت رفع تعهدات خود ارائه داد و اعلام کرد هماهنگی‌های لازم انجام شده و تصمیم‌گیری نهایی صورت پذیرفته است و به زودی جهت اجرایی شدن به مراکز ذی‌ربط منعکس خواهد شد.
در این نشست مقرر شد جلسه کمیته ماده 19 طی هفته آینده با موضوع حل مشکلات شرکت‌های تحت قرارداد با ستاد عتبات برگزار و مصوبات لازم اخذ و به مراجع ذی‌ربط منعکس شود.


همچنین هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری جلسه مشترک وزارتخانه‌های صمت، راه و شهرسازی، امور خارجه و قرارگاه خاتم‌الانبیا و بنیاد مستضعفان در محل وزارت صمت جهت پیگیری روند ساخت راه‌آهن شلمچه- بصره صورت گیرد.
در پایان مقرر شد در جلسات آتی سازمان توسعه تجارت ایران با بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی موضوع استثنای شدن ستاد عتبات از بخشنامه‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات خدمات فنی و مهندسی پیشنهاد شود.





 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه