بازدید معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی شرکت ازکارگاه تشکیل آرشیو فنی دیجیتال شرکت

بازدید معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی شرکت ازکارگاه تشکیل آرشیو فنی دیجیتال شرکت
کدخبر : 9415

معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی شرکت ملی فولاد ایران؛ از کارگاه تشکیل آرشیو فنی دیجیتال شرکت واقع در محل کتابخانه و مرکز اسناد فنی بازدید و از نزدیک در جریان مراحل فرایند آرشیو دیجیتال و پیشرفت کار آن قرار گرفت.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از فولادوتوسعه؛ در جریان بازدید دکترخلفی، فرامرز مسعودی مشاور برنامه‌ریزی و پژوهش و هماهنگ‌کننده پروژه ایجاد آرشیو فنی دیجیتال توضیجاتی پیرامون وضعیت پروژه و انواع اسناد فنی موجود ارائه کرد و گفت: تقریباً 90 درصد مدارک موجود مربوط به طرح‌های توسعه فولاد می باشد؛ که متعلق به معاونت برنامه‌ریزی و توسعه است.

 

 وی اضافه کرد: این اسناد با همکاری مدیریت طرح و توسعه و کمیسیون مناقصات شرکت، در قالب 15 نوع مدرک فنی شامل اسناد مناقصه، مطالعات امکان‌سنجی، طرح‌های جامع، گزارش‌های پیشرفت کار، صورت‌وضعیت‌ها، مکاتبات، صورت جلسات و مانند آن دسته‌ بندی شده‌اند و "متادیتای" آنها براساس استانداردهای جهانی یونی‌مارک، که مورد تائید و تاکید سازمان اسناد ملی است، به صورت اختصاصی از طرف پیمانکار برای آرشیو فنی شرکت ملی فولاد ایران طراحی و ایجاد شده است.

 

در این بازدید همچنین کارشناسان پیمانکار گزارشی از روند پیشرفت کار و جداسازی انواع مدارک ارائه کردند و با ارائه آمار پیشرفت کار و فیلدهای آرشیوی تعیین شده، نمونه‌هایی از اسناد کار شده را به معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی شرکت و همراهان نشان دادند. آنها همچنین خاطرنشان ساختند با اختصاص فضا در سرور شرکت ملی فولاد ایران، رایانه و کارتن بسته‌ بندی، می‌توان به روند انجام پروژه سرعت بخشید.

 

 بنابه این گزارش ؛ دکتر خلفی با تقدیر از زحمات همکاران پروژه، تاکید کرد موضوع دسترس‌ پذیر کردن انواع اسناد شرکت مسئله محوری پروژه است، لیکن در میان اسناد و مدارک موجود، برخی از آنها باید از لحاظ سازماندهی در الویت قرار گیرند زیرا دسترسی به آنها فوریت بیشتری دارد.

 

 وی در خصوص روند پیشرفت کار، خاطرنشان ساخت: برنامه‌ریزی و هدایت پروژه باید به گونه‌ای صورت پذیرد که ظرف یک ماه آینده، بتوانیم یک ارائه با کیفیت از نسخه آرشیوی تحت وب طراحی شده برای شرکت را شاهد باشیم.

 

   معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی شرکت ملی فولاد ایران ؛در این زمینه تاکید کرد نسخه طراحی شده، هم از لحاظ گرافیکی و هم از لحاظ شیوه‌های جستجو و بازیابی انواع مدارک، باید در سطح بالایی از کیفیت قرار داشته و قابلیت دسترسی به اسناد، خارج از محل شرکت، با سطوح تعریف شده و حفظ محرمانگی میسر باشد.

 

دکترخلفی؛ همچنین با اشاره به حجم زیاد مدارک و انواع بایگانی‌ها در شرکت، ابراز امیدواری کرد به تدریج بایگانی‌های دیگر شرکت هم سازماندهی شوند تا با استفاده از فناوری‌های دیجیتال‌سازی، ضمن فراهم کردن دسترسی به اسناد مطابق استانداردهای روز دنیا، فضاهای اشغال شده در شرکت برای کاربری‌های دیگر آزاد شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه