هدفگذاری برای تولید ۱.۴ میلیون تن کنسانتره مس

هدفگذاری برای تولید ۱.۴ میلیون تن کنسانتره مس
کدخبر : 9597

برابر نقشه راه معدن و صنایع معدنی امسال دستیابی به یک میلیون و ۴۲۷ هزار تن کنسانتره مس هدفگذاری شده و تولید ۲۵۰ هزار تن کاتد نیز مورد انتظار است.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از ایرنا، جداول آماری مورد بررسی نشان می‌دهد که سال گذشته دستیابی به یک میلیون و ۱۹۸ هزار تن کنسانتره هدفگذاری شده بود که یک میلیون و ۱۸۰ هزار تن آن تحقق یافت.همچنین برای سال ۹۸ تولید کاتد مس رقم ۲۲۰ هزار تن پیش‌بینی شده بود که فراتر از انتظار ۲۵۰ هزار تن تولید ثبت شد، ضمن اینکه ظرفیت زنجیره مس (کاتد) ۴۲۰ هزار تن بود. 

 

فروش ۲۲ هزار میلیاردی مس 

خداداد غریب پور رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو در تازه ترین اظهار نظر خود پیرامون عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: سال گذشته یک میلیون و ۱۸۰ هزار تن کنسانتره ، ۲۵۰ هزار تن کاتد و فروش بالای ۲۲ هزار میلیارد تومان دستاورد عملکرد این بخش است.

 

وی توضیح داد: شرکت مس در حوزه توسعه سال قبل سه هزار میلیارد تومان و امسال هم ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای صنعت مس تعریف کرده تا از محل افزایش سرمایه تأمین مالی شود.

 

به گفته غریب پور، این روش تأمین مالی که ایمیدرو به‌عنوان سهامدار مس دنبال می‌کند، فقط جنبه توسعه دارد و با طرح‌هایی که در دست اقدام است، تولید کنسانتره مس به دو میلیون تن می‌رسد که به‌راحتی با این میزان تولید علاوه بر اینکه می‌توان ۳۵۰ هزار تن کاتد تولید کرد، امکان حفظ موقعیت صادراتی‌ در بازار کنسانتره مس دنیا را نیز خواهیم داشت.

 

برنامه فعالیت ۵۰ معدن غیرفعال مس

سازمان ایمیدرو آمار داد: امسال فعال سازی ۵۰ معدن غیرفعال (کوچک مقیاس) مس در برنامه قرار دارد و با فعال سازی این معادن، آثار مثبتی نصیب شرکت مس خواهد شد.

 

تعداد مجوزهای معادن مس اکنون ۲۱۱ پروانه بهره برداری، ۱۰۴ گواهی کشف و ۳۶۲ پروانه اکتشاف در حوزه معادن مس کوچک مقیاس وجود دارد و در میان معادن مس کوچک مقیاس، ۹۴ معدن فعال، ۹۶ معدن غیر فعال و ۲۱ معدن در حال تجهیز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه