معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد:

مجوز گردشگری انگوران گرفت

 مجوز گردشگری انگوران گرفت
کدخبر : 9723

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت گفت: هفته گذشته مجوز نخستین مجتمع گردشگری معدنی کشور در استان زنجان از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان صادر و در آینده نزدیک این مجتمع معدنی پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد شد.

خدایار کریم نژاد؛ معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت در جلسه کمیته گردشگری معدنی که با حضور مدیرعامل ایمپاسکو برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: هفته گذشته مجوز نخستین مجتمع گردشگری معدنی کشور در استان زنجان از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان صادر و در آینده نزدیک این مجتمع معدنی پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد شد.

 

به گزارش  رصد اقتصادی و  به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به شکل گیری کمیته گردشگری معدنی از سال ۹۶ در این شرکت گفت: جاذبه های گردشگری مجتمع های معدنی پتاس خور و بیابانک، سرب نخلک، زغالسنگ البرز مرکزی و سرب و روی انگوران هر ماه در این کمیته پایش می شود و هدف از اجرای طرح گردشگری توسط ایمپاسکو در مناطق معدنی کمک به افزایش اشتغال بومیان منطقه و افزایش رونق اقتصادی آنهاست.

 

کریم نژاد اظهار داشت: از جمله مواردی که جذابیت خاصی برای مردم دارد، مشاهده معادن روباز و زیرزمینی، روش‌های اکتشاف و استخراج آنها، تونل زیرزمینی، معدن تراورتن، ماشین‌آلات معدنی مورد استفاده برای استخراج معادن، مشاهده انواع کانی‌ها و سنگ‌ها به‌ویژه سنگ‌های قیمتی است.

 

وی با بیان اینکه گردشگری معدنی در معدن انگوران به عنوان بزرگترین معدن روباز سرب و روی خاورمیانه از طرف وزیر میراث فرهنگی نیز مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: این معدن واحدهای اقامتی را در داخل این مجموعه برای اسکان تورهای گردشگر آماده کرده است.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود: با توجه به بکر بودن کشور از لحاظ میراث طبیعی و پدیده‌های جذاب طبیعت زنده و غیرزنده، شناسایی و بها دادن به معادن به‌ واسطه داشتن پیشینه بسیار طولانی و تنوع معدنکاری فرصتی بسیار مناسب برای گردشگری در جهت اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی در کنار بهره‌برداری از معادن است.

 

گفتنی است فعالیت معدن سرب و روی انگوران به سال ۱۳۰۱ بر می گردد و این معدن در ۱۳۰ کیلومتری شهر زنجان قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه