سکه گران می شود | سه شنبه 27 خرداد

سکه گران می شود | سه شنبه 27 خرداد
کدخبر : 10351

روز یکشنبه فلز گرانبهای داخلی ۳۰ هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای ۷ میلیون و ۳۳۰ هزارتومان رسید.

قیمت سکه در بازار دچار نوسانات عجیبی شده بود . قیمت سکه امروز ارامش نسبی ای داشت . اما پیش بینی ها در مورد اینده قیمت سکه در بازار چیز دیگری است . روز یکشنبه قیمت سکه داخلی ۳۰ هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای ۷ میلیون و ۳۳۰ هزارتومان رسید. این افزایش در حالی رقم خورد که قیمت سکه تمام بهار آزادی در اولین روز هفته ۱۴۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داده بود و برخی فعالان انتظار داشتند که بازار به سطح حمایتی ۷میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حرکت کند.

 

با این حال، دیروز وقت اصلاحی برای سکه بود و معامله‌گران در انتظار روند بازار طلای جهانی در روز جاری خواهند بود. در صورتی که طلا بتواند بار دیگر خود را به سطح هزار و ۷۰۰ دلاری نزدیک کند، احتمال افزایش بیشتر قیمت سکه دور از ذهن نیست ولی افت اونس، سکه را تحت فشار بیشتری قرار خواهد داد. به گفته فعالان، بازار سکه برای رشد نیاز به محرک‌های قوی‌تری دارد، ‌مخصوصا که قبلا نسبت به دلار بیشتر رشد کرده بود.

 

دنیای اقتصاد علاوه بر روایت آخرین وضعیت بازار طلا، در گزارشی دیگر نوشته است: ساعت ۱۶ دیروز قیمت هر سکه طرح جدید در بازار تهران افزایشی ۳۰ هزار تومانی را ثبت کرد و به سطح ۷ میلیون و ۳۳۰ هزار تومانی رسید. سکه دو هفته قبل هم در عقب‌نشینی از اوج تاریخی به سطح ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی(کف سه هفته) واکنش نشان داده بود. گواهی‌های سپرده سکه در بورس کالا هم که روز شنبه تا قیمت ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تومانی عقب رفته بودند، دیروز ضمن افزایش یک درصدی تا سطح ۷ میلیون و ۲۵۰ تومان بالا آمدند.

 

با وجود ریزش سنگین طلای جهانی همچنان گرایش‌های صعودی نرخ داخلی دلار را باید حامی سکه دانست. البته مهاجرت مجدد پول‌ها به بازار سهام مهم‌ترین عاملی است که انگیزه برای خرید سکه به‌عنوان دارایی امن را کاهش داده و منجر به ایجاد الگوی نسبتا متعادل برای سکه در زیر سقف تاریخی شده است.

 

سکه گران خواهد شد / پیش بینی دقیق قیمت سکه در بازارسکه گران خواهد شد / پیش بینی دقیق قیمت سکه در بازار

امیدهای افزایشی در بازار فلز زرد

طلای جهانی هفته گذشته با عقبگرد ۵/ ۲ درصدی سنگین‌ترین افت را از ماه مارس به ثبت رساند و به سطح ۱۶۸۵ دلار تنزل کرد. داده‌های بازار کار آمریکا برای ماه مه ‌و عدم تحقق پیش‌بینی‌های بدبینانه از نرخ بیکاری این کشور سرمایه‌گذاران را به ترمیم زودتر از انتظار آسیب‌های کرونا امیدوارتر کرد و زمینه‌ساز سقوط طلا شد. آمارهای تجارت خارجی چین هم این فضای مثبت را تقویت کرد.

 
 

از میان اتفاقات پیش روی طلا، نشست اعضای فدرال رزرو در روز چهارشنبه است؛ با این تفاوت که دیگر کسی منتظر کاهش نرخ بهره نیست. با وجود این نیروهای کاهشی در بازار طلا، بسته‌های پولی فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا برای حمایت از اقتصاد در برابر کرونا از سوی کارشناسان شرکت‌کننده در نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو به‌عنوان محرک رشد بهای این فلز گرانبها در هفته پیش رو در نظر گرفته شده است

 

منبع : تجارت نیوز

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه