قیمت طلا و سکه | شنبه 7 تیر

قیمت طلا و سکه | شنبه 7 تیر
کدخبر : 10747

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم ۸۲۲ هزار تومان، قیمت دلار ۱۹ هزار و ۴۵۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۸ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان است.

قیمت طلا و سکه در روز های اخیر افزایش قابل توجهی داشت . رشد قابل ملاحظه قیمت طلا و سکه همه را غافلگیر کرد . برخی علت افزایش قیمت طلا و سکه را افزایش قیمت دلار می دانند . اما در روز های اخیر ارامش نسبی دربازار قیمت طلا و سکه به وجود امده است .

 

 

 هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای 18 عیار هر گرم 822 هزار تومان، قیمت دلار 19 هزار و 450 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 8 میلیون و 370 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 8 میلیون و 140 هزار تومان است.

 

بیشتر بخوانید : تاثیر دلار بر بازار بورس + جزئیات

 

 

همچنین در بازار سبزه میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 350 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 2 میلیون و 350 هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و 420 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

قیمت هر گرم طلای 18عیار هم 822 هزار تومان، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 106 هزار تومان و هر مثقال طلا 3 میلیون و 571 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1772 دلار معامله می‌شود.

 

افزایش قیمت ارز در بازار داخلی و افزایش قیمت جهانی طلا از جمله دلایل رکوردشکنی های این روزهای طلا و سکه در بازار است؛ قیمت سکه در روزهای اخیر رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده است اما باوجود افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه تقاضای اضافی وارد این بازار نشده و فعالان این بخش می گویند که قیمت ها متاثر از افزایش شدید قیمت دلار، رشد کرده اند.

 

‌ افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛  برهمین اساس در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار 19 هزار و 450 تومان، یورو 21 هزار و 500 تومان و درهم امارات 5 هزار و 455 تومان اعلام شده است.

 

در صرافی های بانکی قیمت دلار برای فروش به مردم بدون تغییر نسبت به روز کاری قبل  18 هزار و 850 تومان اعلام شده است. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 18 هزار و 800 تومان خریداری می‌کنند، همچنین طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با ثبات نسبت به روز کاری قبل 20 هزار و 950 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 20 هزار و 900 تومان است.

 

منبع : تسنیم 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه