طلا ارزان شد + علت

طلا ارزان شد + علت
کدخبر : 13441

دیروز طلا و سکه کاهش قیمت داشتند. اما باید دید این دو فلز گرانبها اولین روز پاییز ۹۹ را چگونه شروع می‌کنند؟

  قیمت طلا گرمی 18 عیار با 23100 تومان کاهش، دیروز یک میلیون و 225 هزار و 700 تومان معامله شد.

 

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: همزمان با آغاز معاملات هفتگی بازار جهانی افت دسته‌جمعی کامودیتی‌ها را شاهد بودیم که به نظر می‌رسد واکنش به افزایش شاخص دلار است.

 

در این میان اونس طلا بیش از 40دلار افت را تجربه کرده و در نهایت ساعت 20 روز دوشنبه به وقت تهران اونس روند افزایشی خود را با دلار تعویض کرد و به قیمت 1900 دلار رسید. شاخص دلار که روندی ریزشی داشت، افزایشی شد و با 4/ 0درصد افزایش به 25/ 93 واحد رسید.

 

قیمت اونس طلا که تا 1955 دلار پیش‌رفته بود به نزدیکی 1900دلار سقوط کرد، یعنی حدود 3 درصد کاهش قیمت را در روز گذشته به ثبت رساند. سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو از روز جمعه شروع به تشریح سیاست جدید بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ تورم کرده‌اند، موضوعی که در شکل‌دهی به نحوه نگاه سرمایه‌گذاران و خانوارهای آمریکایی به چشم‌انداز آینده اقتصادی اهمیت دارد.

 


خبرداغ : پیش بینی مهم بورس فردا چهارشنبه 2 مهر | 99/7/2


 

افزایش قیمت سکه به کندی گرایید

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران در روز دوشنبه به قیمت 13 میلیون و 100 هزارتومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته 100 هزار تومان کاهش داشته است، این در حالی است که نرخ دلار در بازار داخلی به‌عنوان عامل موثر بر قیمت سکه رشد داشته اما قیمت اونس طلا در بازار جهانی از دیگر عوامل موثر بر قیمت سکه کاهش 50 دلاری را به ثبت رسانده است.

 

نوسان قیمت این دو، بر قیمت سکه تاثیرگذار بوده و سکه نیز اندکی کاهش را در روزگذشته تجربه کرد. نیم‌سکه و ربع‌سکه اندکی افزایش داشتند و هرکدام به ترتیب 6 میلیون و 930 هزار تومان و 3 میلیون و 933 هزار تومان معامله شدند. سکه با 117 درصد بازدهی در نیمه نخست سال جاری پس از بورس در جایگاه دوم ایستاد.

 

یکی از دلایل افت فلز گرانبهای داخلی در آخرین روز شهریورماه هم همین نزول بهای طلا بود. در واقع در حالی‌‌که دیروز دلار به سکه علامت افزایشی می‌داد، ارزش اونس با افت خود سکه را به سوی نرخ‌های پایین‌تر هدایت می‌کرد.

 

البته بخشی از افزایش قیمت سکه در تابستان هم از سوی عوامل بنیادی حمایت نمی‌شد و بیشتر ناشی از عوامل روانی بود. همین موضوع هم باعث شد که برای قیمت سکه حباب شکل بگیرد. در صورتی‌که اونس و دلار طی روزهای آتی گران نشوند، احتمال افت بیشتر در بازار سکه وجود دارد. برخی تحلیلگران باور دارند ، تضعیف شاخص دلار در بازارهای جهانی ممکن است بر حباب سکه اثر داشته باشد.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه