قیمت طلا | چهارشنبه 2 مهر | 99/7/2

قیمت طلا | چهارشنبه 2 مهر | 99/7/2
کدخبر : 13485

دیروز در واکنش به افزایش قیمت دلار، سکه تمام‌بهار آزادی نیز در مسیر افزایشی قرار گرفت. همچنین طلا هم با افزایش قیمت رو‌به‌رو شد. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار با 99,000 ریال افزایش، دیروز با نرخ یک میلیون و 235 هزار و 600 تومان  معامله شد.

 


خبرمهم : زمان واریز یارانه مهر ماه 99 تغییر کرد + مبلغ جدید یارانه مهر


 

همچنین دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: قیمت هر اونس طلا در ادامه کاهش قیمت در دو روز اخیر، روز گذشته (ساعت 16 به وقت تهران) به 1907 دلار رسید که این رقم نسبت به روز گذشته 7 دلار در هر اونس افزایش داشته است. افزایش ارزش دلار به بالاترین رقم در حدود 6 هفته اخیر رسیده و عامل افت شدید قیمت طلا در معاملات بازارهای جهانی بوده است.

 

 

قیمت طلا در مقطعی از معاملات روز دوشنبه به 1882 دلار در هر اونس رسید که پایین‌ترین رقم از 12 آگوست بوده است. طلا که  در هنگام بروز وضعیت‌های آشفته سیاسی و اقتصادی محل امنی برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود شاهد جهش حدودا 26درصدی قیمت از ابتدای سال جاری بوده است. با بازگشت دلار، قیمت جهانی طلا در حالی تا پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر سقوط کرد که سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو هستند تا از چشم‌انداز اقتصاد آمریکا مطلع شوند.

 

خبرداغ : تتلو از همسر جدیدش رونمایی کرد + عکس دونفره

 

 

روند افزایشی سکه

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید در روز سه‌شنبه به ۱۳میلیون و200 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته 100 هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

روند افزایشی این روزهای سکه نشان می‌دهد سکه از طلا در بازار جهانی به‌عنوان عامل موثر خارجی تبعیت نمی‌کند؛ زیرا اونس در بازار جهانی روند نزولی را با سرعت طی می‌کند، اما سکه مسیری خلاف جهت طلا را در پیش گرفته است.

 

خبرداغ : رقص دختر زیبا در خانه مهران غفوریان با اهنگ تهی + فیلم دیده نشده

 

فعالان بازار علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را افزایش چشمگیر قیمت ارز می‌دانند. از یکی دو روز گذشته تقاضا برای خرید طلای خام و سکه در بازار افزایش یافته و همین امر موجب افزایش حباب سکه شده است. ربع سکه با نزدیک به 80 درصد رشد در صدر جدول بازدهی تابستان قرار گرفت و نیم سکه با نزدیک به 74 درصد افزایش، جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه