اخرین قیمت سکه در بازار سه شنبه 22 مهر + جزئیات

اخرین قیمت سکه در بازار سه شنبه 22 مهر + جزئیات
کدخبر : 14178

در چند روز گذشته و با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها در بازار، حباب سکه افزایش یافته است. اما آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۲۱ مهر با 24,900 تومان افزایش، یک میلیون و 473 هزار و 800 تومان معامله شد.

 

همچنین دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار، از رکورد بالای اخیرش عقب‌نشینی کرد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 4/ 0 درصد کاهش، به ۱۹۲2 دلار و 47 سنت رسید. شاخص دلار اندکی بهبود یافته و قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده است؛ اما روند فنی طلا در کوتاه‌مدت مثبت شده و به‌زودی ممکن است مقاومت در سطح ۱۹۴۲ دلار را امتحان کند.

 


خبرداغ : ابراز علاقه نامتعارف ریحانه پارسا به مهدی کوشکی بعد از طلاق + سند


 

از طرفی اقدامات محرک مالی جدید به نفع طلا بود و این فلز را به‌عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم، با افزایش تقاضا روبه‌رو می‌کرد. بهای این فلز ارزشمند تحت تاثیر اقدامات محرک مالی کم‌سابقه بانک‌های مرکزی و دولت‌های جهان که با هدف مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اجرا درآمده، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۲۷ درصد رشد کرده است.

 

سکه در یک قدمی 16 میلیون تومانی

در چند روز گذشته و با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها در بازار، حباب سکه افزایش یافته است. روز دوشنبه حباب سکه تا یک میلیون و 800 هزار تومان رسید. گفتنی است که از دو روز گذشته بسیاری از معاملات در بازار طلا و سکه با سرعت کمتری صورت می‌گیرد و فروشنده‌ها از فروش خودداری می‌کنند؛ ولی همچنان سکه خریدار دارد و تقاضا افزایش یافته است.

 

روز دوشنبه قیمت هر قطعه سکه طرح جدید 15 میلیون و 950 هزار تومان، تعیین شده که افزایش 250 تومانی را نشان می‌دهد. نیم سکه ۸ میلیون و 920هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و 858هزار تومان رسیده است. سکه در نقطه‌ای ایستاده که به هیچ پایه‌ای اتکا نکرده است. آنچه سبب افزایش حباب قیمت سکه شده انتظارات معامله‌گران از آینده است که موجب شده با ورود نقدینگی به این بازار قیمت را بالا ببرد.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه