نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 25 آبان | 99/8/25

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 25 آبان | 99/8/25
کدخبر : 15123

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز یکشنبه 25 آبان را با ما دنبال کنید ......... .....

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 25 آبان | 99/8/25

 

 

 

خبرداغ : نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | دوشنبه 26 آبان | 99/8/26

 


خبرداغ : ماشین میلیاردی شاهرخ استخری و خانواده + عکس خانوادگی


 

وضعیت بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/8/24

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به دوازده میلیون و ۶۲۸ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای اقتصادی شیوع چشمگیر کووید۱۹ اندکی افزایش یافت اما در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی از سپتامبر قرار دارد.

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در روز جمعه با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۷۹ دلار و ۱۱ سنت رسید اما از ابتدای هفته جاری تاکنون ۳.۷ درصد کاهش نشان می دهد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۷۷ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۱۱ دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۸۷۳ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

اونس طلا روز دوشنبه پس از اینکه شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد واکسن کووید۱۹ این شرکت بیش از ۹۰ درصد موثر بوده است، ۴.۶ درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش قیمت روزانه از ۱۱ اوت بود. با این حال پیشرفت اخیر در ساخت واکسن، چالش‌های لجستیکی توزیع صدها میلیون دوز از واکسن پس از ساخته شدن آن را بارز کرد.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر بازار، در فضای روانی بازار تغییر اندکی ایجاد شده است و افراد دریافته اند عرضه واکسن کووید۱۹ مدتی طول خواهد کشید و همزمان نیاز به بسته‌های محرک مالی فوری وجود دارد. اما این حقیقت که فعلا بسته محرک مالی در کار نیست، رشد قیمت‌ها را محدود کرده است. اگر کنگره آمریکا بسته کوچکی را تصویب کند، به سود طلا خواهد بود.

نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا خواستار ازسرگیری مذاکرات درباره بسته کمک مالی چند تریلیون دلاری شده اند اما جمهوری‌خواهان چنین رویکردی را بسیار گران دانسته و آن را رد کرده‌اند. در این بین، روسای بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا نسبت به مبهم ماندن دورنمای اقتصادی هشدار داده‌اند.

طبق آمار رویترز، موارد ابتلا به ویروس کرونا در ۱۳ ایالت آمریکا طی دو هفته گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و آمار جهانی مبتلایان از مرز ۵۲.۴۵ میلیون عبور کرده و نیاز به اقدامات محرک مالی بیشتر را بارز کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در معاملات روز جمعه ثابت بود اما در مسیر ثبت ۰.۸ درصد رشد هفتگی قرار دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۴ دلار و ۲۲ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۸۸۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۳۴۲ دلار و ۴۵ سنت رسید.

 قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه 24 آبان ساعت 19، با ۱۰۶ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۶،۷۴۶ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 26 هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 25 هزار و ۷۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌شنبه 24 آبان ساعت 19، با ۱۰۳ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳۱،۶۶۹ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 31 هزار و ۶۷۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 30 هزار و ۶۷۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم دوازده میلیون و ۳۹۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و ۶۲۸ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 7 میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و دو میلیون و 660 هزار تومان است. // تجارت نیوز 

 

 

 

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه