قیمت سکه سقوط کرد ( چهارشنبه 28 آبان )

قیمت سکه سقوط کرد ( چهارشنبه 28 آبان )
کدخبر : 15212

روند کاهشی در بازار سکه و طلا همچنان ادامه دارد. از سویی نرخ ارز کاهش یافته است و از طرف دیگر قیمت طلای جهانی با افت مواجه شده است. این دو عامل توانسته بازار سکه را در فاز کاهشی ببرد. اما خرین قیمت طلا و سکه چقدر تا پیش از امروز چقدر بود؟

سکه در هفته جاری روند رو به کاهشی داشته است . قیمت سکه در روز های اخیر به شدت پایین امد . قیمت سکه امروز نیز کاهش یافت . در ادامه به بررسی اولین قیمت سکه و طلا  در روز چهارشنبه می پردازیم . 

 

 

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز سه‌شنبه ۲۷ آبان با 10,700 تومان کاهش، یک میلیون و 160 هزار و 300 تومان معامله شد.

 

 

در همین مورد دنیای اقتصاد نیز نوشت: اونس روز گذشته در بازار جهانی به فاز صعودی برگشت و با 09/ 0 درصد افزایش به رقم 3/ 1888 رسید. حد بالا و پایین قیمت روزانه این فلز ارزشمند بین دو رقم 7/ 1891 و 1886 دلار نوسان داشت، با این وصف که از 1886 دلار شروع و در ساعات میانی روز سقف 1892 دلار را لمس کرد. سپس به سرعت به همان نقطه حمایت روزانه 1886 برخورد کرد.

 


خبرداغ : عاشقانه های زینب سلیمانی دختر سردار سلیمانی و همسرش غوغا به پا کرد + عکس


 

در نهایت نرخ اونس در واکنش به این نقطه حمایتی بالا آمد و تا ساعت18 به وقت تهران به 1888 دلار رسید. طی 30 روز گذشته اونس به میزان 7/ 10 دلار کاهش قیمت را تجربه کرده است که این موضوع بیش از هرچیزی به اخبار مثبت مربوط به آزمایش‌های موفقیت‎آمیز واکسن کرونا ارتباط دارد. تقاضای طلا در شرایط نااطمینانی که بزرگ‌ترین آن طی یک‌سال گذشته مربوط به شیوع بیماری کرونا بود، افزایش یافت و موجب شد بازدهی یک‌ساله اونس تا همین دیروز به 6/ 28 درصد برسد.

 

 

افت قیمت سکه

روند کاهشی در بازار سکه و طلا همچنان ادامه دارد. از سویی نرخ ارز کاهش یافته است و از طرف دیگر قیمت طلای جهانی با افت مواجه شده است. این دو عامل توانسته بازار سکه را در فاز کاهشی ببرد.

سکه بهار آزادی در روز گذشته 2 درصد افت قیمت را تجربه کرد و به 12 میلیون تومان رسید. نیم‌سکه نیز به 6 میلیون و 450هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 33/ 2 درصدی داشته است. این روند در مورد ربع سکه نیز تکرار شده با کاهش 12/ 1 درصدی، به 4میلیون و 450 هزار تومان رسید.

 

 

فعالان این بازار معتقدند به دلیل آرامش در این بازار، تقاضا برای سکه کاهش یافته و همین موضوع موجب کاهش قیمت آن شده است. برخی دیگر اعلام غیر قانونی بودن معاملات فردایی و کاهش این معاملات را از دلایل کاهش نوسان در این بازار می‌دانند.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه