نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 9 آذر | 99/9/9

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 9 آذر | 99/9/9
کدخبر : 15458

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز یکشنبه 9 آذر را با ما دنبال کنید ........

 

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 9 آذر | 99/9/9

 

 

 

در حال بروزرسانی .. ..... 

 

 


خبرداغ : نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | دوشنبه 10 آذر | 99/9/10


 

 

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 9 آذر 99

دلار دیروز در بازار آزاد دلار ۲۰۰ تومان رشد کرد و روی عدد ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت. همچنین صرافی ملی قیمت دلار را ۲۴  ۷۰۰ ثبت کرد. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

 

 دلار دیروز در بازار آزاد دلار ۲۰۰ تومان رشد کرد و روی عدد ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت. همچنین صرافی ملی قیمت دلار را 24  700 ثبت کرد. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

از سوی دیگر قیمت دلار دیروز در بازار متشکل ۲۳,۹۶۸ تومان ثبت شد.

همچنین از میان خبرهای مؤثر بر دلار می‌توان به گفته‌های رئیس جمهوری اشاره کرد که گفت: حسن روحانی به بانک مرکزی دستور دادم از هرکجا می‌شود پول مورد نیاز وزارت بهداشت را تامین کند تا برای خرید واکسن کرونا مشکلی نداشته باشیم.

اقتصادنیوز هم در مورد دلار نوشت: دیروز اسکناس آمریکایی که معاملات خود را بالای مرز 25 هزار تومانی آغاز کرده بود، به تدریج راه آرامش را در پیش گرفت.

به گفته فعالان، رشد ابتدای روز ناشی از تصوراتی بود که برخی معامله گران به بازار از بعدازظهر روز جمعه القا کردند. در واقع این دسته، پس از ترور یکی از دانشمندان هسته‌ای ایران، سعی کردند، ‌این دیدگاه را در میان فعالان بازار برجسته کنند که شرایط منطقه به سمت ناامنی بیشتر خواهد رفت و بهتر است به دلیل افزایش تنش‌ها، موقعیت را از فروش به خرید تغییر داد.

با این حال در عمل چنین اتفاقی رخ نداد و حمله هیجانی ابتدای روز به قیمت دلار، خیلی زود اثر خود را از دست داد. بعدازظهر امروز اکثر فعالان بار دیگر ترجیح می‌دادند که در موقعیت فروش خود را قرار دهند. در واقع در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، انتظار می‌رود که فردا بهای اسکناس آمریکایی افت ارزش بیشتری را تجربه کند. / تجارت نیوز 

 


خبرداغ  : زمان پرداخت وام بازنشستگان فاش شد + مبلغ وام بازنشستگان


 

پیش‌بینی قیمت دلار فردا 9 آذر 99 / احتمال گرانی ارز

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۴۹۵۰ تومان و دلار صرافی ملی ۲۴۷۰۰ تومان بوده است. این دو نرخ به ترتیب ۲۴۷۰۰ و ۲۴۷۵۰ تومان در پایان هفته گذشته بودند. در واقع هرچند قیمت دلار بازار کمی گران شده اما دلار صرافی ملی کمی ارزان شده است.

پیش‌بینی ارزانی در بازار موازی ارز یعنی بازار طلا، جدی‌تر شدن اخبار مربوط به واکسن کرونا و جدی‌تر شدن بازگشت آمریکا به برجام هرکدام سیگنال‌هایی برای نزولی ماندن روند قیمت دلار هستند اما با این حال ترور عصر روز جمعه یک نااطمینانی سیاسی برای این بازار به وجود آورده است.

علاوه بر این، دستور رئیس جمهور برای تامین پول واکسن کرونا نیز ممکن است یک سیگنال صعودی برای قیمت ارز باشد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری گفته است: به بانک مرکزی دستور دادم از هرکجا می‌شود پول مورد نیاز وزارت بهداشت را تامین کند تا برای خرید واکسن کرونا مشکلی نداشته باشیم.

همچنین توقف صدور ویزای امارات برای ایرانیان نیز تهدید جدید برای بازار ارز می‌تواند محسوب شود. روزنامه اعتماد گزارش داده، خبرگزاری رویترز به تازگی مدعی شده که صدور ویزای جدید برای شهروندان ۱۳ کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران، سوریه و سومالی توسط دولت امارات متحده عربی متوقف شده و از این پس رسیدگی به درخواست‌های جدید ویزای کار و گردشگری برای اتباع این ۱۳ کشور که خارج از امارات هستند، تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

بنابراین روند بازار ارز یک روند نزولی به مانند گذشته به نظر نمی‌رسد. خصوصا اینکه قیمت دلار نیمایی امروز حتی گران‌تر از بازار اعلام شده است. بهای ارز در سامانه نیما امروز هشتم آذر ماه 25971 تومان اعلام شده که از نرخ بازار حدود هزار تومان گران‌تر است.

آیا قیمت دلار فردا طبق انتظار عمل خواهد کرد و براساس سیگنال‌های مورد اشاره، یک روند نوسانی اما احتمالا مقطعی را در پیش خواهد گرفت؟ / تجارت نیوز 

 

 

حباب طلا ترکید؟ / سکه به زیر 10 میلیون تومان می‌رسد؟

قیمت سکه طلا که امسال تا ۱۶ میلیون تومان هم بالا رفته بود حالا با سقوط شش میلیون تومانی به کانال ۱۰ میلیون تومان رسیده است. کارشناسان اقتصاد معتقدند که پس از انتخاب جو بایدن به ریاست‌جمهوری امریکا، انتظارات تورمی مردم کاهش داشته و قیمت سکه و دلار را ریزشی کرده است اما این کاهش انتظارات تورمی تا کجا کار می‌کند و قیمت‌ها را به زیر می‌کشد؟

 

بازار طلا در ایران هم‌زمان با کاهش قیمت دلار با ریزش بهای جهانی طلا روبروست. با انتشار اخبار تولید واکسن کرونا قیمت جهانی طلا تا ۱۸۷۸ دلار در هر اونس کاهش داشته و سقوط به کانال ۱۷۰۰ دلاری طلا خیلی از سرمایه‌گذاران این بازار را نگران کرده است.

خصوصا که سقوط سنگین در بازار جهانی طلا پیش از این نیز اتفاق افتاده بود. حالا طلا در سه هفته اخیر بیشتر از ۹ درصد سقوط کرده است. از آن سمت بهای دلار در بازار تهران که تا 30 هزار تومان صعود کرده بود حالا به کانال 24 هزار تومان عقب‌نشینی داشته است.

این دو عامل بهای سکه را تا کف کانال 10 میلیون تومان کشانده و بهای هر قطعه سکه طرح قدیم امروز در بازار تهران به 10 میلیون و 80 هزار تومان رسید. حالا اما پرسش این است که آیا ریزش‌ها ادامه‌دار شده و سکه را به زیر 10 میلیون تومان می‌کشاند؟

وضعیت برزخی ریزش مقطعی و صعود دوباره قیمت‌ها

عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و رییس پیشین اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش می‌گوید که ممکن این است این اتفاق برای کوتاه‌مدت رخ دهد اما تضمینی وجود ندارد که دوباره قیمت‌ها صعودی نشوند.

او در توضیح این ماجرا ادامه می‌دهد: بازار طلا و دلار در ایران در انتظار مذاکره با امریکا و مهار قیمت‌ها به سر می‌برد و همین مساله بخشی از ذخایر خانگی افراد را به بازار عرضه کرده است، در عین اینکه تقاضا کم شده است.

به جز این تعطیلات دو هفته‌ای بازار طلا و دلار روی کاهش قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است و اگر تنش سیاسی در منطقه ایجاد نشود، ممکن است قیمت سکه تا زیر 10 میلیون تومان برسد.

محمدولی تاکید می‌کند: با این وجود قیمت‌ها به چند علت احتمال دارد که پایدار نباشد. علت اول این است که در فصل زمستان زمان تسویه حساب‌های ارزی است و هم‌زمان با سال نو چینی، کریسمس و در ادامه سال نو شمسی، تقاضا برای خرید در بازار جهانی و واردات افزایش دارد و در نتیجه مصارف دلار بالا می‌رود.

این کارشناس بازار طلا ادامه می‌دهد: از آن سمت حتی در صورت مذاکره موفقیت‌آمیز با امریکا بازگشت صادرات نفت و درآمدهای ارزی ناشی از آن به سرعت امکان‌پذیر نیست و بازار در مقابل ریزش بیشتر قیمت‌ها مقاومت می‌کند.

ضمن اینکه تحلیلگران جهانی بازار طلا هم اعتقاد دارند که واکسن کرونا به صورت گسترده حداقل تا نیمه دوم سال 2021 به بازار نمی‌رسد و ترمیم اقتصاد پس از کرونا زمان‌بر است و همین مساله ترمز طلا را در بازار جهانی می‌کشد و به همین دلیل است که بسیاری از بانک‌های سرمایه‌گذاری در هفته‌های اخیر چشم‌انداز خود از قیمت طلا افزایشی می‌دانند.

با تمام این اوصاف محمدولی اعتقاد دارد که ریزش مقطعی قیمت‌ها و برگشت دوباره آن به روال صعودی، وضعیت امیدوارکننده‌ای نیست و تا زمانی که بازار به ثبات نرسد وضعیت اقتصاد نگران‌کننده می‌ماند.

 

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه