قیمت طلا افزایش می یابد ؟

قیمت طلا افزایش می یابد ؟
کدخبر : 15553

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰هزارتومان بود. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

 قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 107 هزار و 900 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰هزارتومان بود. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

 

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با نوسان قیمت انس جهانی و دلار نباید انتظار کاهش قیمت طلا را داشت. پیش‌بینی می‌شود امروز قیمت طلا در بازار افزایشی باشد.

 

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: هر زمان حباب سکه بالاتر می‌رود، می‌توان انتظار داشت که قیمت این فلز گرانبها راه صعودی را در پیش بگیرد؛ چراکه نشان می‌دهد تقاضای هیجانی وارد بازار شده است. با این حال، هر چقدر این حباب بزرگ‌تر شود، ریسک خرید بیشتر شده و در نهایت با تخلیه حباب، افرادی که در نقاط بالاتر وارد شده‌اند، دچار ضرر خواهند شد.

 

خبرمهم : پراید گران شد | چهارشنبه 12 اذر

 

این اتفاقی است که حداقل در سال ۹۹ دو بار رخ داد. یک‌بار در پاییز و یک بار در اوایل تابستان. در تیرماه، حباب سکه از ۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت و درمهرماه از زیر یک میلیون به بالای ۲ میلیون تومان رسید. در هر دو مقطع زمانی، قیمت سکه رشد زیاد و حبابی را تجربه کرد و پس از آن، دوره‌های نزول و تعادل را تجربه کرد.

 

به‌نظر می‌رسد در انتظارات معامله‌گران سکه تغییری رخ داده است که زمینه‌ساز افزایش خریدهای آنها و بالا رفتن میزان حباب شده است. عده‌ای مساله تغییر انتظارات را به تغییرات جدیدی نسبت می‌دهند که در فضای سیاسی رخ داده است. ترور یکی از دانشمندان هسته‌ای ایران و تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس که خواستار حذف برخی محدودیت‌های هسته‌ای است، از جمله مواردی است که برخی معامله‌گران سکه و دلار به آن اشاره می‌کردند.

 

با این حال، برخی از فعالان هم باور داشتند، سفته‌بازان پیرامون اخبار یاد شده جوسازی روانی صورت دادند تا ضررهای قبلی خود را پوشش دهند. از نظر گروه دوم، نوسانات کنونی دلار و سکه هم پایدار نخواهد بود.

 

منبع : تجارت نیوز 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه