قیمت دلارامروز شنبه 15 اذر چه می شود ؟

قیمت دلارامروز شنبه 15 اذر چه می شود ؟
کدخبر : 15641

روز پنج‌شنبه دلار ۴۵۰ تومان افزایش یافت و به بهای ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. همچنین قیمت دلار در بازار متشکل هم ۲۵,۲۱۳ تومان ثبت شد. اما امروز قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟ برای بازار دلار چه امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

روز پنج‌شنبه دلار ۴۵۰ تومان افزایش یافت و به بهای ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. همچنین قیمت دلار در بازار متشکل هم ۲۵,۲۱۳ تومان ثبت شد. اما امروز قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟ برای بازار دلار چه امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

 

از میان اخبار مهم برای بازار ارز می‌توان به بودجه 1400 اشاره کرد. در هفته اخیر لایحه بودجه سال 1400 به مجلس داده شد. شاید مهمترین سیگنال این لایحه برای بازار ارز رشد قابل توجه درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده برای سال بعد است. همچنین احتمال حذف دلار 4200 تومانی در بودجه سال آینده نیز مهم است. در این مورد رئیس سازمان برنامه گفته در صورت این اتفاق، دولت برای کمک معیشتی مردم اقدام خواهد کرد.

 

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: گفته می‌شود، عده‌ای از معامله‌گران به دنبال جوسازی پیرامون اتفاقات اخیر سیاسی هستند و به همین واسطه روز جمعه در معاملات پشت خطی خریدهای خود را بالا برده بودند. آنها تصور می‌کنند، با برجسته کردن تصمیم جدید مجلس می‌توانند نگرانی نسبت به تعویق رفع تحریم‌ها را مورد توجه بیشتری قرار دهند و اعتقاد دارند، در صورتی‌که قیمت دلار به بالای ۲۶ هزار تومان برود، خود به خود سمت و سوی انتظارات هم تغییر بیشتری پیدا خواهد کرد. با این حال، در آن سوی بازار، دسته‌ای از معامله‌گران باور دارند، با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا، قرار نیست فشار حداکثری ادامه پیدا کند.

 

از نگاه آنها، همین موضوع کافی است که سمت و سوی انتظارات در بازار ارز و سکه تعدیل شده باشد و به همین خاطر هم از نگاه آنها، نباید انتظار رشد‌های سنگین در این دو بازار را داشت. به باور آنها، به‌رغم اصلاح‌های مقطعی، هر دو بازار در مسیر نزول تدریجی قرار خواهند داشت و از هر فرصت افزایشی به قصد فروش باید استفاده کرد. تنها در حالتی می‌توان انتظار تغییر جهت کلی قیمت‌های بازار را داشت که معامله‌گران به این نتیجه برسند که دولت جدید آمریکا مایل به مذاکره نیست و ایران هم گرایش چندانی برای توجه به خواست طرف مقابل ندارد.

 

از نگاه شمار دیگری از معامله‌گران، در شرایط فعلی سیگنال‌های هر دو طرف به یکدیگر متناقض بوده است و این مساله نمی‌تواند جهت قیمت‌ها را دچار تغییر خاصی بکند. از نگاه آنها، افزایش اخیر قیمت‌ها در بازار ارز و سکه بیشتر ناشی از نگرانی معامله‌گران نسبت به وضعیت اقتصاد کلان بوده است. بالا بودن سطح نقدینگی و سرعت رشد آن، رشد نرخ تورم و احتمال کسری بودجه زیاد در سال ۱۴۰۰ از جمله عواملی بودند که میزان خریدها را در هفته گذشته از نگاه آنها در بازار ارز و سکه بالا بردند.

 

به باور این دسته، اصلاح سیاست‌های اقتصادی یا گشایش واقعی سیاسی مانند برداشته شدن تحریم‌ها می‌توانند مسیر بازارها را تغییر دهند و بدون این متغیرها، کاهش قیمت‌ها نمی‌تواند پایدار باشد و بازارها مانند هفته گذشته می‌توانند باز هم راه افزایشی را در پیش بگیرند.

منبع : تجارت نیوز 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه