هشدار به سرمایه گذاران طلا و سکه + جدول

هشدار به سرمایه گذاران طلا و سکه + جدول
کدخبر : 15679

در معاملات روز شنبه هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۶ آذر ۹۹ چقدر بود؟

 قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز  ۱۵ آذر با 15,900 تومان کاهش، یک میلیون و 112 هزار و 300 تومان معامله شد.

 

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: طی معاملات  روز جمعه اونس طلا به بالاترین سطح قیمت در یک هفته گذشته رسید و نسبت به روز دوشنبه که پایینترین رکورد چهار ماه گذشته را ثبت کرده بود، بهبود قابل توجهی پیدا کرد.

 


خبرداغ : قیمت انواع گوشی اپل سامسونگ هوواوی شیائومی | یکشنبه 16 اذر + جدول


 

بهای معاملات هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با 2/ 0 درصد کاهش، در ۱۸38 دلار بسته شد اما برای کل هفته بیش از سه درصد افزایش داشت. برخی از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند طلا در سطح ۱۸۵۰ دلار با مقاومت شدیدی روبه‌رو خواهد بود و بازار ممکن است برای شکسته شدن این قیمت به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

 

از طرفی بخشی از روند افزایشی قیمت طلا ناشی از تضعیف دلار  واختلال در عرضه واکسن کرونای ساخت شرکت فایزراست.ارزش دلار آمریکا روز جمعه کاهش داشت و در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از اوایل نوامبر قرار گرفت.

 


خبرداغ \: بازداشت خانم رقصنده در منطقه ممنوعه + عکس نامتعارف


 

 

افزایش سکه بورسی،کاهش سکه نقدی

در معاملات روز شنبه سکه نیز ابتدا در کانال ۱۲ میلیون تومان  سیر صعودی داشت، اما پس از ساعاتی  به مدار نزولی بازگشت و هر قطعه سکه تمام طرح جدید به 11 میلیون و 900 هزار تومان عقب نشینی کرد. که کاهش 200 هزار تومانی را در مقایسه با قیمت بسته شده در هفته گذشته نشان می‌دهد.

در سوی دیگر سکه در بورس کالا  با حدود ۲6۰ هزار تومان رشد نسبت به چهارشنبه گذشته معامله شد و قیمت سکه یک روزه رفاه به حدود ۱۱ میلیون و 725 هزار تومان رسیده است. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی با 50 هزار تومان کاهش به 6 میلیون و 100 هزار تومان رسید و ربع‌سکه بهار آزادی نیز 4 میلیون و 50 هزار تومان معامله شد.

با وجود کاهش قیمت‌ها، شاید مهم‌ترین اتفاق روز شنبه افزایش میزان ریسک در بازار دلار و مخصوصا سکه بود. به گفته فعالان، دیروز بازیگران بازار سکه تمایلی نداشتند که این فلز گرانبها را بالای ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بخرند. در کنار این، در حجم خرد حاضر نبودند که زیر مرز ۱۲ میلیون تومان اقدام به فروش کنند. در واقع، روز شنبه اختلاف نرخ خرید و فروش در بازار سکه به بالای ۵۰۰ هزار تومان رفته بود که این مساله حکایت از افزایش ریسک معاملاتی در این بازار داشت.

به گفته یکی از بازیگران با تجربه بازار،‌ معامله‌گران از یکسو احساس می‌کنند که ممکن است قیمت سکه افت بیشتری را تجربه کند، ولی از آن سو حاضر نیستند که به این دلیل، بی گدار به آب بزنند و سکه‌های خود را با قیمت‌های پایین تر به فروش برسانند. آنها برای اینکه ریسک خرید را برای خود به میزان زیادی پایین بیاورند، ترجیح می‌دادند که نرخ خرید را با فاصله زیادی نسبت به نرخ فروش تنظیم کنند.

این اتفاق در حالی رخ داد که در اوایل هفته گذشته تقریبا نرخ خرید و فروش سکه به هم نزدیک شده و بازار در شرایط متعادل تری قرار گرفته بود. در واقع در ابتدای هفته قبل، اختلاف نرخ خرید و فروش به حدود ۲۰۰ هزار تومان رسیده بود. به گفته فعالان، هر زمان فاصله قیمت خرید و فروش در بازار زیاد می‌شود، نشان می‌دهد که معامله‌گران نسبت به روند آینده قیمت مطمئن نیستند و به همین دلیل، در خرید و فروش‌های خود احتیاط می‌کنند. آنها به سختی اقدام به خرید و به همان دشواری هم اقدام به فروش سکه می‌کنند.

برخی فعالان هم اعتقاد داشتند، بازار پس از دو هفته نیمه تعطیل، از روز شنبه تقریبا به‌طور کامل باز شده بود و در این شرایط برخی معامله‌گران ترجیح می‌دادند تا مشخص‌تر شدن روند کلی بازار اقدام به خرید و فروشی خاصی نکنند که آنها را در معرض ریسک قرار دهد.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه