رپرتاژ اگهی

چطور یک صرافی مطمئن برای ترید ارز دیجیتال انتخاب کنیم؟

چطور یک صرافی مطمئن برای ترید ارز دیجیتال انتخاب کنیم؟
کدخبر : 16178

برای هر کاربری که به تازگی قصد ورود به بازار ارز‌های دیجیتال را داشته باشد، یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به خوبی از آن شناخت پیدا کند، انتخاب یک صرافی های ارز دیجیتال است.

این شناخت بیشتر باید در این زمینه باشد که صرافی دیجیتالی که توسط کاربر انتخاب می شود هم معتبر باشد و هم ایمنی خوبی داشته باشد تا در ادامه مشکلی برای سرمایه او پیش نیاید. در این مطلب قصد داریم با توجه به مفاهیم اولیه ارز دیجیتال با هم بررسی کنیم که چطور می توانیم یک صرافی مطمئن برای ترید ارز دیجیتال پیدا کنیم یا اینکه اساساً یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن و معتبر باید چه خصوصیاتی داشته باشد.

 

 

llo

 

ویژگی های یک صرافی مطمئن برای ترید ارز دیجیتال

بصورت کلی کاربری که قصد سرمایه گذاری حرفه ای بر روی ارزهای دیجیتال را داشته باشد و بخواهد این سرمایه گذاری و کسب درآمد را به روش ترید کردن ارزهای دیجیتال انجام دهد، قبل از انتخاب صرافی ارز دیجیتال مورد نظر خود باید درباره آن صرافی تحقیق کند و به سوالاتی نظیر اینکه صرافی مورد نظر وی چند سال سابقه فعالیت دارد؟ تیم توسعه دهنده آن کیست یا اینکه چقدر توسط کاربران شناخته شده است پاسخ دهد.

بصورت کلی صرافی های ارز دیجیتالی که شناخته شده تر از بقیه هستند، عموماً بهتر از بقیه هستند و دلیل این موضوع این است که به اندازه ای سفارش می گیرند که بتوانند به درخواست های کاربران خود رسیدگی کرده و خرید و فروش کاربران را با یکدیگر تطبیق دهند. علاوه بر این این صرافی ها بوسیله راه کارهای مختلف در تلاش هستند تا کارمزدهای تراکنش ها را پایین نگه دارند.

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که اگر از یک صرافی ارز دیجیتال خارجی استفاده می کنید، باید وجه خود را به صورت الکترونیکی انتقال دهید و در این راه همواره این امکان وجود دارد که بسیاری از بانک ها چنین نقل و انتقالاتی را قبول نکنند، حتی اگر صرافی مورد نظر شما مجاز و معتبر باشد. حالا با هم ببینیم که این صرافی های ارز دیجیتال معتبر بطور کلی چه ویژگی هایی دارند.

 

هزینه کارمزد تراکنش ها

قطعاً این نکته برای شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود که بدانید جهت انجام هر تراکنش در یک صرافی ارز دیجیتال باید چه میزان کارمزد به صرافی پرداخت کنید. بصورت کلی صرافی های ارز دیجیتال معتبر، تعرفه کارمزد تراکنش ها را در وب سایت خود قرار داده اند تا کاربران پیش از انجام تراکنش از آن اطلاع داشته باشند. بشتر صرافی ها سعی میکنند نرخ کارمزد تراکنش های خود را پایین در نظر بگیرند و در عوض از سر و ته خدماتی که به کاربران خود می دهند بزنند. پس دقت کنید که برای چه سرویس هایی و به چه میزانی به صرافی ارز دیجیتال انتخابی خود کارمزد می دهید.

 

 

tyty

 

توسط کاربران شناخته شده باشند (قابل اطمینان باشند)

همیشه در زمان انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال این سوال را از خود بپرسید که آیا این صرافی در وقت هایی که حجم معاملات بازار بالا است، عملکرد مطلوبی دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید در مورد صرافی مورد نظر خود در اینترنت جستجو کنید و موضوعاتی مثل سوابق توقف خرید و فروش و از دسترس خارج شدن صرافی مورد نظر خود را بررسی کنید.

همچنین یکی از بزرگ ترین نگرانی های کاربران درباره یک صرافی ارز دیجیتال این است که احتمال هک شدن یا کلاهبرداری از آن صرافی به دلایل پایین بودن سطح امنیتی آن وجود دارد. از این رو هرگز به طور کامل به صرافی های ارز دیجیتال اطمینان نداشته باشید و این انتظار را نداشته باشید که یک صرافی بطور کامل در برابر حمله هکرها ایمن باشد.

تیم پشتیبانی صرافی

به این مقایسه دقت کنید! کدام یک از این حالات بیشتر مورد پسند شما است؟ اولی این که زمانی که سوال بخصوصی دارید یک نفر باشد که دانش مربوطه را داشته باشد و به سوال شما پاسخ دهد و یا اینکه مجبور شوید از طریق جستجو در اینترنت و صفحات تو در توی وب به دنبال پاسخ سوال خود بگردید. قطعاً انتخاب من گزینه اول است. شما می توانید این موضوع را بسط دهید و در مورد صرافی های ارز دیجیتال هم در نظر بگیرید.

اساساً مسئله پشتیبانی از کاربران و پاسخگویی به سوالات و مشکلات کاربران برای برترین صرافی های ارز دیجیتال در سرتاسر دنیا نیز یک معضل بزرگ به حساب می آید. پس در زمان انتخاب صرافی دیجیتال مد نظر خود برای ترید ارزهای دیجیتال، حتماً نظر کاربران دیگر را در رابطه با تیم پشتیبانی این صرافی در نظر بگیرید.

قوانین امنیتی صرافی

تعدادی زیادی از کاربران بازار ارزهای دیجیتال در سال های اخیر قربانی حمله هکرها به صرافی های ارز دیجیتال شده اند و بسیاری از سرمایه خود را از دست داده اند. پس نتیجه ای که می گیریم این است که باید پیش از انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و قابل اطمینان نسبت به بررسی سابقه هک شدن و حمله به صرافی مورد نظر خود تحقیق کنید. پیشنهادی که به شما و تمامی کاربران می شود این است که جهت جلوگیری از نفوذ هکرها به حریم خصوصی شما، حتماً از قابلیت تایید دو مرحله ای استفاده کنید تا ایمنی حساب کاربری خود در صرافی را افزایش دهید.

 

 

][

 

برخورد صرافی در برابر قانون گذاری دولت ها

با یک جستجوی ساده در فضای اینترنت با صفحات مختلفی در مورد مقررات وضع شده توسط دولت ها در قبال صرافی های ارز دیجیتال می رسید و این قانون گذاری ها در کشور هایی مثل کره جنوبی و چین بسیار بسیار بیشتر است. بعنوان مثال کشور چین در تلاش است تا برق مصرفی تعداد زیادی از ماینرهای بیت کوین را محدود کرده و این کار به نوعی یک خطر بزرگ برای صنعت ماینینگ بیت کوین بحساب می آید. جدا از این، کشور کره جنوبی قصد دارید تا خرید و فروش رمز ارزها را تنها محدود به استفاده از تعدادی از صرافی های بخصوص کند و در کنار آن مالیات بر درآمد حاصل از ترید ارزهای دیجیتال را زیاد کند. قطعاً این موارد باید جزء نگرانی های شما باشد و در زمان انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال آنها را در نظر داشته باشید.

مارجین

شما اگر یک تریدر بزرگ باشید، این قابلیت را خواهید داشت تا ارزهای دیجیتال را همچون سهام شرکت ها، با مارجین خریداری کنید و در واقع این یکی از قابلیت هایی است که صرافی های بزرگ به کاربران ارائه میدهند و بوسیله آن قادر خواهید بود تا نقش پر رنگ تری را در بازار ارزهای دیجیتال ایفا کنید.

اهمیت انتخاب صرافی ارز دیجیتال

پیش از اینکه شروع به ترید کردن در یک صرافی ارز دیجیتال کنید، حتماً باید بررسی های ضروری را درباره میزان اعتبار و ایمنی صرافی انتخابی خود انجام دهید و پیشنهاد ما این است که تا حد ممکن از انتخاب صرافی های دیجیتال ناشناس خودداری کنید. یک صرافی دیجیتال معتبر با سطح امنیتی بالایی را انتخاب کنید. تا بتوانید به راحتی از سرمایه خود محافظت کنید.

 
*این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری رصداقتصادی صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با رصداقتصادی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه